גלישה עם קיזוז לאחור?
תהייה שרציתי להעלות לפורום: ב172 כמו שבטח רוב הפורום יודע, גולשים עם הורדת אף וקיזוז קדימה ממצב התחלתי של ישרה ואופקית (nose down) כדי שהאף לא "יטפס" חזרה. קראתי לא מזמן בדח מעברים שתאר תהליך קצת שונה במעבר מישרה ואופקית לגלישה: קודם כל מורידים מדפים, אחר כך בא קיזוז גס לאחור (nose up) ואחר כך הורדת אף למצב גלישה. מה שלא מסתדר לי זה איך מתפקדת הורדת האף ביחד עם קיזוז לאחור? המטוס לא יברח מגלישה כל הזמן? האם זה קשור לכך שאת הגלישה במטוס הנל מבצעים עם מדפים מורדים (T/O) וב172 לא?
תהייה שרציתי להעלות לפורום: ב172 כמו שבטח רוב הפורום יודע, גולשים עם הורדת אף וקיזוז קדימה ממצב התחלתי של ישרה ואופקית (nose down) כדי שהאף לא "יטפס" חזרה. קראתי לא מזמן בדח מעברים שתאר תהליך קצת שונה במעבר מישרה ואופקית לגלישה: קודם כל מורידים מדפים, אחר כך בא קיזוז גס לאחור (nose up) ואחר כך הורדת אף למצב גלישה. מה שלא מסתדר לי זה איך מתפקדת הורדת האף ביחד עם קיזוז לאחור? המטוס לא יברח מגלישה כל הזמן? האם זה קשור לכך שאת הגלישה במטוס הנל מבצעים עם מדפים מורדים (T/O) וב172 לא?