שאלה

שאלה

תוך כדי סידור עדכון 17 של הפמ"ת, שמתי לב כי קיים נתיב ירוק, ללא שום מגבלה כזו או אחרת, שעובר מבית חנן, דרך נצר-סירני, איילון, בית שמש עד נועם. אני טס את הנתיב היפיפה הזה תמיד במרשה חריג (אומנם תוך חיתוך מסגולה לאיילון מזרחית ל CTR ב"ג. האם מישהו ניסה לטוס בנתיב זה ללא אישור מיוחד מראש? האם הדבר אפשרי? אם כן זהוא נתיב מומלץ ביותר לגיוון הדרך לתימן.
 
קצת הסטוריה

פעם זה היה הנתיב הרגיל לירושלים: תל-יונה, בית-חנן, נצר-סירני, איילון, בית-סירא ומשם דרך בית חורון לעטרות. עקב העומס בנתיב לאורך החוף ואח"כ באזור פלמחים וה-TMA, הוחלט לפתוח נתיב CVFR חדש לירושלים דרך ירקונה, אלקנה, תפוח לירושלים ולמנוע טיסה בנתיב הראשון. הנתיב החדש היה בשימוש עד לשנת 2000, עת פרצה האינתיפאדה השניה. מאז שסגרו את עטרות והפסיקו את הטיסות מעל השטחים, התרוקנו שני הנתיבים הללו מתעבורה אוירית. באופן עקרוני, לא צריכה להיות בעיה לטוס בנתיב שתארת. דוד
 
ב"ש דרך ב"ש.

באר שבע דרך בית שמש.... אין הגבלות בפמ"ת, (מישהו מודע להגבלות?) אבל בן גוריון לא מקבלים אותך כשיש להם הקפות באיזור. (מותר להם לסרב לך?). מישהו צריך להגיש מירשה וללחוץ לטוס דרך בית שמש, וכשיגידו לו לא להגיש תלונות ותביעות משפטיות. שלמה זלקין ניו יורק
 
לא יודע מה ב"ג רוצים

הנתיב לאז"מ עובר ממזרח בגובה 50 רגל ועוד אף לא קרה שהם סירבו לתת לי לעבור....
 
אין מקרה אז"מ דומה לאוירון בנתיב.

ב-50 רגל הפקחים מתייחסים לאז"מ כמכונית גבוהה ומהירה... ויש להם הפרדה ממטוס בעם הרוח או אפילו בפיינל... לא כן כשמטוס טס בנתיב ירוק, בגובה 2000 רגל או 1500. אז יש להם בעית הפרדה, אבל לדעתי אפשר להסתדר. זאת היתה הערתי ושאלתי. שלמה זלקין
 
אישור מראש

טסתי מספר פעמים את הנתיב, אך מודיעין טייס מתעקש על אישור מראש עם ב"ג בגלל נקודת אילון. וגם אז ב"ג מעכב את המרשה (באויר) או נותן וקטורים שונים מהנתיב. אך בכל מקרה הנתיב אכן מומלץ (גם עם הוקטורים...)
 

skylane

New member
הנתיב דרך איילון דרומה

כפי שנאמר מצריך אישור של המגדל, וגם אז בשיחה עם המגדל בקשו ממני להמתין על הקו התקשרו בטלפון בזמן אמיתי לתל נוף ושאלו אם הם מוכנים לקבל אותי ורק אחרי כל הסאגה הזו מודיעין טייס קיבלו את התוכנית.
 
זה פשוט

עיוות הלכה למעשה של החוק. איפה כתוב כי לב"ג\ תל-נוף ישנה את הסמכות לא לאפשר לי לטוס בנתיב שמפורסם בספרות הרשמית של מדינת ישראל ללא שום מגבלה כתובה (אם היתה כתובה מגבלה או הצורך באישור מוקדם, אז הנתיב היה מקווקו ואז הסיפור הוא אחר).
 
כמובן שאין וכמובן שיש

בזמן אמת, הבקר בתוך ה CTR רשאי לטפל בכל התנועות למיטב יכולתו... בזמן אמת, על הבקר לאפשר מקסימום תנועות בקוים ישרים כמיטב יכולתו... יש להבדיל בין שני דברים עקרוניים: 1. מודיעין טייס. באחריותם לאשר את כל המרשה. לא מתפקידך לדבר עם כל יחידת פיקוח בנפרד. זאת מריבה "קטנה". 2. זמן אמת. אם אפשר להוכיח כי ב"ג מסרב לקבל תנועה ללא סיבה סבירה, אזי אפשר לעשות משהו. זאת מריבה "גדולה" כמה פעמים הגשת למנהל תלונה נגד פקח ב"ג? כמה פעמים הודעת לפקח ב"ג שזה "לא מקובל עליך ואתה מבקש לדעת את שמו בשביל להתלונן"? אני מודה שאני חוטא באותו הדבר - מעולם לא הגשתי תלונה. על כלום. רק אם וכאשר יהיו 10 תלונות במנהל, אפשר יהיה "להכריח" את המנהל לחקור. ברגע שהמנהל יחקור, הענין יסתדר מעצמו.
 
למעלה