Maple syrup
New member
הזדקרות באמת תלויה אך ורק ב-AoA?
נניח שאני מטיס מטוס כנף קבועה שמהירות ההזדקרות שלו היא 60 קשרים. כעת, אני מתחיל להקטין את מהירות המטוס. 75 קשר... 70 קשר... 65 קשר... 60 קשר... 55 קשר, ובו זמנית שומר על זווית התקפה שנמוכה בהרבה מזווית ההזדקרות. כמובן שהמטוס מאבד גובה, אבל מה שחשוב לי כרגע הוא רק זווית ההתקפה של הכנף. תמיד אומרים, "ההזדקרות תלויה אך ורק בזווית ההתקפה". אבל אני ממשיך להקטין מהירות (איך אני בו זמנית מנמיך ומאבד מהירות? נגיד באמצעות reverse של המנוע, או באמצעות רטרורקטות או ספוילרים), ועכשיו המהירות שלי היא כבר, נגיד, 30 קשרים, הרבה הרבה מתחת למהירות ההזדקרות. כאמור, זווית ההתקפה עדיין קטנה מזווית ההזדקרות. האם באמת אפשר להגיד במצב הזה ש"לא התרחשה הזדקרות"? האם באמת אפשר להגיד שהכנף היא עדיין "כנף", גוף יוצר עילוי? ואם המהירות תרד לא ל-30 קשרים, אלא ל-0 קשרים (וזווית ההתקפה תישמר נמוכה) - כך שלא תהיה שום זרימת אוויר על הכנף, האם גם אז "ההזדקרות תלויה אך ורק בזווית ההתקפה"?!... מחכה לתשובותיכם, אסף
נניח שאני מטיס מטוס כנף קבועה שמהירות ההזדקרות שלו היא 60 קשרים. כעת, אני מתחיל להקטין את מהירות המטוס. 75 קשר... 70 קשר... 65 קשר... 60 קשר... 55 קשר, ובו זמנית שומר על זווית התקפה שנמוכה בהרבה מזווית ההזדקרות. כמובן שהמטוס מאבד גובה, אבל מה שחשוב לי כרגע הוא רק זווית ההתקפה של הכנף. תמיד אומרים, "ההזדקרות תלויה אך ורק בזווית ההתקפה". אבל אני ממשיך להקטין מהירות (איך אני בו זמנית מנמיך ומאבד מהירות? נגיד באמצעות reverse של המנוע, או באמצעות רטרורקטות או ספוילרים), ועכשיו המהירות שלי היא כבר, נגיד, 30 קשרים, הרבה הרבה מתחת למהירות ההזדקרות. כאמור, זווית ההתקפה עדיין קטנה מזווית ההזדקרות. האם באמת אפשר להגיד במצב הזה ש"לא התרחשה הזדקרות"? האם באמת אפשר להגיד שהכנף היא עדיין "כנף", גוף יוצר עילוי? ואם המהירות תרד לא ל-30 קשרים, אלא ל-0 קשרים (וזווית ההתקפה תישמר נמוכה) - כך שלא תהיה שום זרימת אוויר על הכנף, האם גם אז "ההזדקרות תלויה אך ורק בזווית ההתקפה"?!... מחכה לתשובותיכם, אסף