עוד שבת באויר של ארץ הקודש...

עד כמה שהבנתי

חבר הפורום ההוא ביצע את טיסתו בדיוק לפי התכנון, כולל הסטייק בראש פינה.
 

yagel©

New member
ניצן צודק בנושא בן גוריון

יעל ,מתי פעם אחרונה טסת בתחום הTMA טיסת VFR ? מתי ניסית לחצות מבית חנן לסגולה,מאיילון לסגולה ולהפך בלי לתאם מראש,טלפונית, חציה? מתי היה לך מזל ולא היה עומס בב"ג והורשית לחצות? איפה כתוב בAIP שצריך לתאם חציית CTR מראש לפני הטיסה? כמה זמן מראש את מתאמת הנמכת מכש' ביום חמישי בלילה בב"ג? אמנם השדה בי"ל,אבל התנועה בו דלילה רוב היום,פרט לשעות ספורות,בהן המטוסים יוצאים(שעתיים מוקדם בבוקר)ושעות ספורות(שעתיים בין 2 ל4)שה"חברה" חוזרים. אז בואו נודה,ונאמר הם "לא נחמדים"...
 
תפסיקו לבלבל את המוח

מאחר וכולנו פה טייסי שבת באמת לא חשוב אם נטוס מבית חנן להרצליה דרך יונה וש"ד במקום דווקא להתעקש לחצות את TMA .לאף אחד פה לא אצה הדרך ובאמת לא משנה מאיפה נחזור,למעט אותם נפוחי חזה ואגו שמסרבים בכל תוקף להודות שגם הם בעצם טייסי שבת. ואז בא איזה פקח משועמם בנתב"ג שמשתעשע איתנו טייסי השבת כמו שבעצם מגיע לנו ואז אנחנו נורא נעלבים ומתחילים לשרשר ולהתייפח. קחו הכל בפרופורציה מתאימה .
 
יורקים עלינו, או שיורד גשם?

אני משלם מיסים לרש"ת לפחות כמו אלעל באופן יחסי לנוסעים. אני מצפה לכל הפחות לקבל כל (**כל**) שירות אשר פי הוראות רש"ת מת"א ושות' אני אמור לקבל. בטח אם צריך להגיש מרשה שלושה ימים מראש. אתה כנראה לא מוטרד מקרקוע כל התעופה הקלה, למרות שאתה טייס. גם לטייסי שבת נמאס לטוס בנתיבים. ה CTR של ב"ג הוא ענקי וריק ממטוסים. גם בשעות העומס הכי קשות הם פחות עמוסים משדה מקביל בארה"ב, ויש להם לא פחות כ"א לבקרה/פיקוח, ולא פחות מיומן או מתוגמל. קיום שוטף של טיסות החריגות הוא קריטי לשגשוג התעופה הקלה. מוזר לי שיש כל כך הרבה אנשים ש(למשל) באים למוסך רגע לפני תום האחריות על הדבר הכי קטן, כי זאת זכותם(כל הכבוד!), אבל כאשר מדובר על זכות שהמדינה חייבת לתת להם מתוקף חוק, תקנה או הוראה - מתרפסים בפני השלטון. מי שלא עומד על זכויותיו - נרמס. זאת תכונה בסיסית של דמוקרטיה. דרך אגב, היום שמעתי טענה מעובד מת"א שתקציב רש"ת הוא כ 850 מיליון, מזה כ 600 תשלום משכורות. נשמע דימיוני. למישהו יש נתונים מבוססים?
 
לגבי רש"ת

ראה באתר המפואר והחדש שלהם קישור http://www.iaa.gov.il/Rashat/he-IL/Rashot/AbouttheAuthority/ לפחות בשנת 03 היה להם עודף הכנסות של 54 מיליון דולר והם העבירו כ-5 מ דולר תמלוגים למדינת ישראל סה"כ ההכנסות 297 מ דולר במונחי 03 זה 1.1 מיליארד ש"ח אין פירוט של הסעיפים אבל לא נראה לי שרוב ההוצאות הן על שכר.
 
זה מבהיר הכנסות. מה עם הוצאות?

בחשבון זהיר, עם מתעלמים מהחזרי חובות (מימון) אז "תקציב" של כ 850 נראה סביר. מענין מה הן ההוצאות. כמי שמסוגל לקרוא מאזן פיננסי, אני מקבל חררה ממה שכתוב באתר רש"ת. לכאורה זה כתוב בצורה מכוונת כך שלא ניתן יהיה להבין דבר. מתחיל במספרים בדולרים (הם נסחרים בבורסה בנסדק?!) ממשיך ברווח נקי הגדול מרווח תפעולי (יש רווחי מימון?!) ומסתכם בציון % החוב מהמאזן בלי לציין את המאזן עצמו. מצאתי באתר את המאזן של 2002. למה לא 2003? נו טוב, מספיק טוב לצרכינו...אבל כמובן הוא לא עובד. מי אחראי על ה"אתר" הזה?
 
יורקים עלינו..

נאמר לי בשיחה לא רשמית ע"י פקח מבן גוריון שביקש לא להזדהות כי הם מתייחסים לטייסים פרטיים- ובמיוחד בשבת - כ TRAFFIC HAZARD והם עושים ככל שביכולתם להמנע ממגע איתנו. טיסות מסחריות וטיסות מכשירים מקבלות אצלם יחס יותר טוב.
 
בעניין התאום אתה צודק, בעניין

הנחמדות.... נו, תלוי למי. אני לא נתקלתי בבעיות מיוחדות, למעט פעם אחת שהתוכי שלי הפסיק לפעול וזרקו אותי מה-CTR. הנמכות ניתן לתאם באותו היום, במידה ולא כל השעות תפוסות. אני מדברת בשם עצמי בלבד.
 
ועוד דבר.... אני כל הזמן מתאמת חציה

בזמן אמיתי בטיסות שידורים. לירקונה ולסגולה, לעיתים לתוך ראשל"צ. זה שהטיסה מוגדרת כ-שידורים זה לא משנה כי הבקשה מתבצעת בזמן אמיתי ובמידה ולא ניתן אז הם אומרים לי שלא ניתן.
 
נכון,אבל !!!

כל הכבוד לקברניט אלישיב.יחד עם זאת טון הזלזול ב"טייסי השבת" קצת צורם. בל נשכח שכוווולנו טייסי שבת, מי עם 1000 שע"ט ומי עם 100 שע"ט. ניצן אלישיב ע"פ חישוב זה נופל לתוך הקטגוריה שעליה הוא מלין ועל זה נאמר "היהפוך כושי עורו.....".
 
טייס זה טייס. (או טייסת כמובן).

ולא משנה אם הוא פרטי או מסחרי. גם טייס מסחרי יכול לבצע טיסות פרטיות וסתם להינות.... אלי פרסלבסקי לא מבין את מה שמיקי גולן אומר. אלי פרסלבסקי, במו רובינו, רגיל במדינה שרומסים את זכויותיו ואלי פרסלבסקי כבר מיואש במו רובינו, רק רוצה עוד קצת לטוס וזהו. אני קצת נילחמתי ברשויות. קצת היגשתי תביעות נגד הרשויות כדי שיתנו לכולנו לטוס בישראל במו גדולים. מי שמכיר אותי יודע שזה לא למען כסף, שזה לא למען עצמי בלבד. זה הכל עקרוני, לטובת כלל הטייסים והתעופה. ואני כחלק מזה גם מקווה להינות, ורוצה לראות גורמים נוספים הנילחמים ברשויות כדי שאני אוכל להינות עוד, וגם במקרה שלי בטייס מסחרי ומדריך לעבוד. כמו שמיקי גולן אומר, בדמוקרטיה, או במינהל וברשות שדות התעופה, מי שלא שומר על זכויותיו הן נירמסות. היום הרעים (שם כולל לרשויות שלנו) לא נותני לטוס בב"ג, מחר מגבילים את הטיסות בשדה דב וכך הלאה. בסוף מה נישאר? רק אמריקה. (ערפאת מת אז הוא כבר לא יבוא להציל אותנו מהרעים....
). אז מי שרוצה כך לחיות עד יום מותו זה בסדר. אני לא. אני רוצה לטוס, ובכיף. והרעים לא מוכנים לזה... בסיור בפלוטו ראינו שגם חיל האויר יכול ללמוד. אמנם לאט, אבל החיים בפלוטו טובים יותר מהחיים בחגב או שדה דב.... גם הם ילמדו בסוף... (הם שייכים נידמה לי לאותו צבא, לא? בעצם אפילו לאותו חיל אויר, לא?). לקח לפלוטו זמן לעכל את הענין, אבל בסוף (אחרי זמן קצר יחסית 55+ שנים) הם למדו את חוקי התעופה האזרחית העולמית, שינו את הנוהלים שלהם (ספר המכ"ם), ועשו את החיים לטייסים טובים יותר. מעניין שכשהם עשו זאת הם בדקו מה יש לשנות בתקנות הטייס ובפמ"ת, וגילו שאין לשנות דבר. החוקים האזרחיים תמיד היו בסדר. רק הצבא הפעיל חוקים משלו, שהיו לא חוקיים בעליל! כשהם עברו לחוקים נכונים הכל הסתדר כי האזרחים, בעלי הבית של המדינה, היו תמיד בסדר... אלי פרסלבסקי ואחרים, אתם רואים את התמונה? שלמה זלקין ניו יורק
 
התקדמות התעופה בארץ ובעולם.

זאב ידידי, אין מה לעשות, רק בעזרת מלחמות קטנות כאלו חלה בעבר התקדמות בתעופה בארץ ובעולם,וכך יהיה בעתיד. אני לא משקיע את כל זמני ומרצי בענינים הללו, וכמובן רק כשיש לי דבר שמתייחס אלי אישית או פוגע בי. (בית המשפט רוצה שתהיה לך "זכות עמידה" לעמוד בבית המשפט ולהתלונן על משהו שפוגע בך אישית, לא משהו תיאורטי של מישהו אחר). ולכן אני לא דון קישוט. וגם מיקי גולן או יוסי כהן ואחרים. בארה"ב יש את AOPA, אגודת התעופה המקומית, והם עושים את רוב המילחמות. כאן אגודת התעופה אמנם משתדלת, אבל לא מספיק, או שהם מעדיפים לדבר עם "הרעים" ולא ללכת לבית המשפט, ולכן אנשים פרטיים צריכים לצאת למלחמות שלהם בעצמם..... מלחמות שהאחרים רק יושבים בצד ונהנים מהפירות של הניצחון... אם חברי האגודה למשל היו אומרים לנציגיהם לא לדבר עם המינהל פעמיים, אלא רק פעם אחת, ובפעם השניה להגיש תביעה משפטית, החיים של כולנו היו יפים. בג"ץ עולה מעט מאוד. (אלף שקל אגרה או משהו דומה). עורך הדין שמגיש את הבג"ץ לוקח הרבה כסף..... ואם היה עורך דין בחינם? אולי יש כזה באגודה? אולי אפילו ראש האגודה הוא אולי במקרה עורך דין? ידוע שמיקי גולן רוצה לנדב את אבא שלו לפעילות כזו. נו???? מדוע לא מקבלים את המתנה הגדולה הזו??? אנשי המינהל מעודדים אותי ללכת לבית משפט נגדם. אנחנו אפילו נוסעים ביחד לדיונים..... חברים, מה לעשות.... אבל אם אני זוכה אז הם עושים את מה שצריך ביודעם שהאחריות מוטלת על בית המישפט ולא עליהם, ואז הפנסיה שלהם ועבודתם לא נפגעים.... שלמה זלקין
 
שלמה צודק,מיקי צודק וגם אני צודק.

היות ואני טייס שבת (מה לעשות אין לי זמן לטוס במשך השבוע),הסיפור של ניצן די בידר אותי עד לשורת התאורים על טייסי השבת.איני דוברם או נציגם של אלו,אך השתלחותו חסרת הרסן בקולגות לתחביב התעופה די הרגיז אותי.מכאן ועד להסקת מסקנות כי זכויותינו נרמסות... ומלחמותינו ברשויות... וכו',כעיקרון אתם צודקים אך קפצתם קצת מעל הפופיק.
 
השתלחותו חסרת הרסן בקולגות לתחביב

יסלח נא לי מר פרסלבסקי (יש לי הרגשה שזה לא שם אמיתי) אבל כבודו גם סובל מחוסר הבנת הנקרא. טיס שבת לפי הגדרתי הוא לא מי שאין לו זמן לטוס באמצע השבוע, אלא מי שמתנהג בזלזול וחוסר זהירות כאילו זה ששילם 600 ש"ח לשעה -קנה את כל השמיים. אני מכיר טיסים שטסים רק בשבת ויכולים ללמד את כולנו מהי טיסה. ואני מכיר טיסים של אמצע שבוע שלא כדאי להיות באויר כשהם שם. מכיון שאני -לשמחתי- מצליח לטוס הרבה גם באמצע השבוע וגם בסופו, אני מודיע לך חד משמעית ש"טיס של שבת" אני פוגש גם באמצע השבוע. זה אחד שלא מעניין אותו הנתיב והוראות הפקח/בקר, הוא עושה מה בראש שלו בלי להתחשב באויראות ובתמונת המרחב, הוא מברבר בקשר,אינו יודע נדב"ר מה הוא, ועל הזין שלו כל העולם. לא משנה כמה שעות טיסה יש לו- לאותו טיס של שבת, עדיין אני עומד מאחורי דברי
 
למעלה