עוד שבת באויר של ארץ הקודש...

skylane

New member
העניין עם הטופס?

ניצן ממתי העסק הזה, כי הייתי לפני שבועיים בראש פינה עם אח שלי שאפילו אין עליו ת.ז. והא הציג את דרכונו ואף אחד לא ביקש מאתנו שום מילוי פרטים.
 

רמי בר1

New member
זה מסתדר לי עם הבדיחה

הקבועה ברשת כל שבת"מבקש לבצע 360 מעל מצדה ב3500". תנסה אז'מ,הרבה יותר כיף,טיסה,ומינחתים והרבה פחות עיסוק בשטויות.
 
קישוון לא היה יכול לכתוב טוב יותר

ואם זה לא היה אמיתי גם הייתי צוחק כמשוגע. חוויתי אישית כל אחד מהאירועים המתוארים, למזלי חלקם עם חברים מהפורום ולא עם זוגתי. בית המשוגעים בהרצלייה לפני הפתיחה של ימי שישי ושבת זו תופעה מוכרית ומעצבנת שמעוררת אצלי את המחשבה אולי בכל זאת עדיף שלאפשטונדה במקום לטוס... רק טיסות בטוחות וכיפיות.
 
אני ביקשתי מטוס לשבת

על מנת להצטרף לטיסת מרחב עם אחד מחברי הפורום הנכבדים, ונעניתי בשלילה בטענה כי "אין דבר כזה לקחת מטוס לכל היום (ואיך העזת לבקש בכלל?...), זה דורש אישור של המנהל, וזה בטח לא יקרה בשבת". אולי אני צריכה להודות על כך שלא קיבלתי מטוס. כך חסכתי הרבה עצבים ואיבוד פיגמנטים מוקדם של שערות ראשי. כל הכבוד למעזים הנועזים שימשיכו לטוס בשבת אחרי סיפורו של ניצן. שבוע טוב לכולם.
 
הייתי באויר בעת ה"הרפתקאות" של ניצן

וממש לא כל כך "כצעקתה". יחד עם זאת התיאור שכתב כתוב טוב ועם חוש הומור בריא. נכון שחבר'ה רצו כבר לנחות בהרצליה עם פתיחת השדה, וכל אחד וסיבתו הוא, אבל הכל היה בנוהל קשר קצר ונימוסי, והכל התנהל כראוי. אני מקווה שהתיאור לא ירפה את ידייך, תטוסי בשבת ותיהני - מנסיון אישי.
 
תקציר מנהלים..

אין להבין מתוך דברי שלא רצוי/כדאי/מומלץ לטוס בשבת. להיפך. רק צריך להיות ערניים ולשים לב ל"טייסי שבת". אין שום הסבר הגיוני/מקצועי/עובדתי שישכנע אותי כי בקשה לעבור /לנחות בהרצליה לפני 1600 היא "נוהל קשר רגיל". באותה מידה ניתן גם לבקש בצורה הכי מקצועית לנחות על שפת הים בנתניה. אין שום סיבה ש-4 או 5 מטוסים יבלבלו את המוח בנושא זה. מי שלא מסוגל לתכנן את טיסתו כך שיגיע להרצליה בזמן שהשדה פתוח - מוטב לו ולנו שלא יטוס בכלל. הנקודות הנוספות שרציתי להדגיש: פיקוח בן גוריון עושה חוק לעצמו ומשתדל עד כמה שפחות לסייע לתעופה הקלה/האזרחית הדואים במגידו ממשיכים להיות שחצנים וצרי עין טיסים פרטיים מזלזלים בחוק ובהוראות עם כל זה- עדיין כיף לטוס בארצנו הקטנטונת, וכמה שיותר- יותר טוב
 
זה פתיר

כל מה שצריך הוא לארגן 2-3 פעמים טיסה רומנטית דרך CTR בן גוריון, חריגה. לקבל אישור, ואם היה סירוב - מכתב חריף למנהל/רש"ת. לנסות שוב אחרי שבוע - עוד סירוב - תביעה על פגיעה בפרנסה. לא סכום גבוה, רק 2000-3000 שקל נזקים. יותר זה לא יחזור. מרשה שאושר ע"י מודעין טייס מראש והפקח של בן-גוריון מסרב לבצע - לכאורה לפחות מצדיק חקירה פנימית ברש"ת, נזיפה בפקח וכו'. כל מה שצריך זה סבלנות ורישיון מסחרי.
 

skylane

New member
מודיעין טייס לא יקבל תוכנית ללא..

תאום עם מגדל נתב"ג, כבר ניסיתי בעבר ואמרו לי תתקשר למגדל לתאם חציית ה-TMA ותחזור אלינו. דרך אגב למי שמתעקש לחצות ומכל סיבה המגדל לא מאשר, פשוט שיגיש תוכנית עם נחיתה בנתב"ג. ינחת ימריא וימשיך בדרכו.
 
ניצן, רק הערה קטנה לגבי חזרה סמוך

ל-16:00 להרצליה. שאני מתבקש ע"י בעל המטוס להחזירו ב-16:00 בימי שישי/שבת, במיוחד בחורף שבו השדה נסגר מוקדם, אני תמיד מתכנן להתיצב באזור 8 לפני כן ע"מ להבטיח נחיתה ב-16:00. אני מעדיף כמה דקות בטיסת כיף באזור 8 מאשר לעכב המראה של טייס שנשאר לו פחות משעה עד לסגירת השדה. אם לא נעשה כך, למפעיל לא יהיה ברירה אלא לא להשכיר את המטוס לאחר השעה 14:00. לגבי ברברת בקשר - זה נושא אחר.
 
מקרה פרטי של בעיה כללית

אישית עוד לא נתקלתי בבקשה שכזו, אם כי היא לגיטימית. עדיין, זה לא בעיה. הגעתי לבצרה ב 1602 ויצרתי קשר עם הרצליה. היו 5 מטוסים עם כוונת נחיתה כזו או אחרת. נשלחתי לצלע מת בגובה 1500 והייתי ה-3 שנחת אחרי הפתיחה. נגיעה במסלול 1606. הראשון- שברבר 10 פעמים בקשר באיזור 9, נגע בקרקע ב 1604. דרך אגב, אתה יכול לשהות באיזורים מבחינתי מ 1400 עד 1600, אבל אל תבלבל את המוח לפלוטו החל 1550 כל חצי דקה.
 
בעיה "מבצעית"

אילן, חברה הדורשת להחזיר מטוס בדיוק ב-16:00 על מנת לאפשר עוד טיסה עד הסגירה, עושה עוול לכולם. גם אם אתה מתייצב כפי שתארת בדיוק ב-16:00 בפיינל, עדיין יקח זמן לא מועט עד הנחיתה , פינוי, חניה, תדלוק (אל תשכח כי רוב המטוסים החוזרים בשעות אלו עשו דרך לא קצרה בד"כ). לטייס הבא יש להכין את המטוס וכו... כל הסיפור לוקח כ-1/2 שעה. (לפעמים המטוס שיצא בבוקר ה-DI שלו נגמר בצהריים). הדבר מלחיץ את כולם, וכולם נשארים עם טעם "מר". מטוס שאמור לצאת בימים הקצרים ב-16:00 אמור כבר להיות בשדה (ב-14:00) כך שימריא בזמן. באם המטוס חוזר אחה"צ, המבצעים של החברה חייבים ליידע את הטייס (זה של אחה"צ) כי זמנו ומטוסו הינם בע"מ, ולא בהכרח תהא לו כל השעה פנויה, זה מתאים לסבב קצר ונחמד באזור ולא יותר מכך.
 
יורם, לא מסכים

לא מסכים למושג עוול, משום שכללי המשחק ברורים לכולם וכולנו אנשים בוגרים. גם לי היה ברור שצריך לנחות ב-16:00 וגם הבא הסכים להמריא ב-16:20. לא מסכים שצריך לקחת חצי שעה. בפועל המטוס המריא ב-16:15. עקב תקלה אצל חברה אחרת, המטוס הוזמן ברגע האחרון במקום חדש ובשל הנכונות של כולם כולנו הרויחו. אני וחברי טסנו בכל זאת, המטוס עבד עוד שעתיים = טוב למפעיל, וטיסת הערב בוצעה כמתוכנן. אני בעד גמישות והוגנות שתאפשר לכולם להנות.
 

ZeevRozenek

New member
יורם- מה זה, D.I. לפי שעןת?

איך זה "נגמר בצהריים "? האם ה-DI הולך לפי שעות כמו מדחן ? או כמו השכרת חדרים במלון לזוגות לא-נשואים ? נא הסבר, תודה, זאב
 
למעלה