גודל / עוצמה

גודל / עוצמה

כשאני מתבקשת ע"י הבקרה לדווח על עננות בנתיב אני מסוגלת לדווח בסיס ענן וכמות, כיצד הדבר מתבצע במידה ומדובר בלהקות ציפורים, האם יש מספרים לגודל או עוצמה של להקת ציפורים ?
 
ציפורים

האמת שבתור בקרית אני יודעת שיש איזושהי הגדרה (עובדה שהרבה טייסים מדווחים "עוצמה X")-בוודאי מייד יענו לך כאן. אנו שואלים זאת בד"כ כדי להתריע למטוסים אחרים באזור, ולכן פחות קריטי לנו מה העוצמה, אלא יותר האם זו קבוצה גדולה/קטנה ולהיכן עפות. זה בד"כ המידע היחידי שנחוץ לטייסים לדעת (מעולם לא נתקלתי בשאלות נוספות, בכל אופן). אני גם מחכה לתשובה ממישהו שאולי יודע...
 
היום במהלך טיסה לחיפה ראינו להקת

ציפורים. הדיווח שהעברתי לפלוטו כלל את גובה מעופם (היו בגובה הנתיב כך שהיה קל להעריכו), הערכת כמותם, וכיוון מעופן. לדעתי אלו מספיק נתונים בכדי להזהיר טייסים שטסים באזור/בנתיב.
 
שהבקרה מקבלת דיווח על ציפורים

הם מבקשים לדעת כיוון ועוצמה ...וסוג הציפור. ביום שישי ראיתי 2 להקות ציפורים, ונתבקשתי לדווח את הנתונים הנ"ל, כיוון ידעתי לשער, את הסוג בטח ולבטח ידעתי לזהות, הן היו הקנריות הצהובות האבודות מברזיל והעוצמה 7.5 בסולם ציפורי.
 

atrac3

New member
תשובה

אהלן, עוצמה 1 זה להקה קטנה ומוגדרת שכמעט ולא מפריעה עוצמה 2 זה להקה בינונית עוצמה 3 זה כבר כמה להקות בינונית, פה זה כבר מתחיל להיות רלוונטי עוצמה 4 מוגדר לדעתי 20000 ציפורים (אם את יכולה להעריך כזו כמות) עוצמה 5 מוגדר 50000 ציפורים ובהקשר של שדה תעופה זה אומר ששדה תעופה אינו כשיר להמראות\נחיתות. סלחו לי אם לא דייקתי באיזשהו פרט, אני לא בקיא בהגדרות המדויקות
 

atrac3

New member
צודק...

בינתיים זכיתי למעבר מעל הבית עם פשוש עם איזה מפקד אצלנו בבסיס אבל בלי מצלמה זה לא שווה
 
הנה הלהקה שמאיר ניסים דיבר עליה

להקת שקנאים אגב. האויראות שלהם .. הלוואי עלי.. רואים מטוס, הופ ..מנהיג הלהקה חותך, וכולן אחריו. זזות מהנתיב. בשירשור הקודם שהעלתי תמונה שלהם. ניתן לראותם מקרוב יחסית. צולמו ב 75 מ"מ בלבד.. את המרחק מהמטוס תחשבו בעצמיכם.
 
למעלה