מחיקות-לכל המעונין (גם למיקי ולאבי)

אבי, אתה יודע מה

אני מוכן לקבל ממך מתנה נגן CD לא של פעם, אלא של היום שיכול להיות מותקן אנכית ולא אופקית ואנסה למצוא לו מקום להתקנה בקוזי. את ה-CDs יביא ניצן כמתנה ואם לא תביא ביחד עם המכשיר שובר לקניית כמה.
 
ואתה השקעת ברכישתו והתקנתו

כ-11000 דולר? לידיעתך, גרמין 430 עולה בישראל 7300-7400 דולר כולל מע"מ ועוד התקנה כמה אלפי ש"ח. למזלי כפי הנראה אני אייצר את הצמה למכשור בעצמי. גרמין 530 היה עולה כאן קרוב ל-13000 דולר כולל מע"מ ועוד התקנה. זה כמעט כפול, ובטיסה לרודוס או לסלוניקי, לא נוספים שום איים בדרך אלו אותם האיים. לו היית אומר שיש לך גם טרנספונדר GTX330 שמביא לך תמונת התנועה האוירית, יתכן וזה יהיה יותר משמעותי. בכל אופן, רמת המיכשור שאני מתקין בקוזי היא הרבה מעבר למה שאני צריך לטיסה באגן הים התיכון.
 

nadaveiron

New member
לא, השקעתי כ 16000$

זה היה בימים ההם כשהמכשירים הללו היו הרבה יותר יקרים. אז עוד לא היה GTX330, אבל כשהטרנספונדר הנוכחי ישבוק, או כשנחליף מטוס, מה שיקרה קודם, גם זה בתכנון. GTX330 לא יעזור לך, ולכן לא הצעתי. מה שכן, בפעם הבאה אני הולך על הגרמין 480 (שגם לא יעזור לך באזורים שאתה טס בהם)
.
 
יעזור ועוד איך

תוך לא הרבה זמן מודS יהיה חובה כאן וגם תהיה אינפורמציה על התנועה.
 

nadaveiron

New member
לפי מיטב ידיעתי אתה טועה

מוד S עומד להיות חובה בארופה, זה כן, אבל אינפורמציה על התנועה דרכו זה לא בתכנון של EuroControl למיטב ידיעתי. לכן, הטרנספונדר רק יעזור לך להיות חוקי (ויעזור לבקר לראות אותך טוב יותר), אבל אנפורמציה נוספת הוא לא יתן לך. יש לך מסמך בו הם מבטיחים TIS? למיטב ידיעתי התכנית האירופית היא לא לתמוך ב TIS-B אלא ב ADS-B בלבד, וזה יקח להם כ 20 שנה.
 

nadaveiron

New member
ממליץ לך לקרוא בעיון

את האתר של EuroControl. שים לב ש TIS-B לא נזכר שם בשום מקום, וב FAQ מופיעה השאלה: Why are we asked to fit Mode S while we do not receive any benefits? בקיצור, האירופאים, לפי מה שאני מבין, מכריחים Mode S בכח, אבל בלי לספק שרותים נוספים לטייס עליו. כאמור, אם אתה יודע משהו אחר, אשמח לקבל מראי מקום...
 
למעלה