עוד חילופי גברי בתעופה הקלה

רן בג

New member
עבר (בנתיים) להם בשקט הבזיון הזה

מתי יחליפו את ה-שכחתי איך קוראים לו...
 

בני פלג

New member
סיסמת ח"א - רק היקר ביותר בשוק

על חשבוננו משלמי המסים, כמובן. עוד לא שמעתי כמה יעלו מטוסי G550 שבדרכם ארצה....
 

YHS

New member
לגבי 550

אני בטוח שתמצא ברשת מחיר ליחידה. זה לא סוד צבאי.
 
תירגע, הכל מכספי הסיוע האמריקניים

עדיף כך מאשר לשלם לפרנקופילים יורויים יקרים שמקורם ממשלמי המיסים.
 
זה ממש לא מרגיע

אלי, אולי אתה מוכן לעשות חיפוש קצר באינטרנט ולבדוק עבורנו מהו סך הסיוע הצבאי שישראל מקבלת ב 2004? כמה מזה זה "סיוע" כלומר "כסף מזומן שאתם יכולים לבזבז על טכנולוגיה" כמה מזה זאת "הלוואה שצריך להחזיר"? כמה כסף נטו קיבלנו השנה, כמה כסף נטו החזרנו חובות השנה? אנשים חושבים (ונדמה לי שגם אתה) שהאמריקאים הפריירים נותים לנו בוחטה כל שנה "דמי כיס לביזבוזים בארה"ב". זה רחוק מאד מהמציאות של 2004. (אני לא יודע את התשובות לכל הנ"ל, אבל יש לי ניחושים/הערכה/מידע חלקי מהעבר, ולמיטב ידיעתי כמעט כל הכסף הוא הלוואה לטווח ארוך)
 
הכסף האמריקאי הוא מענק

GRANT בלשונם. איך אמרמים הגששים- "בלי ריבית, בלי תשלומים.בלי להחזיר". זה שיש סך קבוע וצריך לחלק אותו בחוכמה- זה סיפור אחד, אבל זה שזה עולה לנו "0" זה דבר אחר. ובאמת שאלה- האם הבוננזה הוא לא פתרון טוב??
 
אפשר לקבל פירוט בבקשה?

ברשותך, האם אפשר לקבל לינק עם פירוט של כל הסיוע ל 2004 או שנה קודמת?
 
תודה

אכן, לפי הקונגרס (ואני חושב שזה די אמין...) Since 1974, some or all of U.S. military aid to Israel has been in the form of loans for which repayment is waived. Technically, the assistance is called loans, but as a practical matter, the military aid is grant. לפיכך, אני אולי צדקתי "טכנית" אבל מעשית טעיתי, רוב (כל?)הסיוע הצבאי הוא מענק. מצד שני, ישראל רשאית לעשות שימוש בכסף ישירות מול חברות בארה"ב וכן לבצע רכישות בפחות מ 100,000$: Israel is allowed to purchase military items for less than $100,000. According to the GAO report, Israel processed over 15,000 orders for less than $50,000 in 1989, המשמעות היא שאפשר אם רוצים לרכוש מנות קרב, מדים, או ציוד משרדי - הכל הולך. והמשמעות של זה היא בפועל איחוד הכסף "מלמעלה" לתקציב הבטחון, כך שאם חוסכים על "מטוסים" חוסכים גם כסף למשלם המיסים, ולהיפך, רכישת מטוסים היא ישירות ממשלם המיסים כי ויתור עליה היה מאפשר הקטנת תקציב הבטחון - לא מדובר בכסף ש"אין ברירה אלא להשקיע בציוד צבאי יקר/מיוחד".
 

YHS

New member
והרי זה מה שקרה

התחילו לקנות מדים בארה"ב ופגעו בענף המקביל בארץ. כמו בעוד כמה נושאים.
 

grants

New member
ניצן, אין בעיה עם הבוננזה...

הבעיה היא שחיל האויר מחליף את הטרינידד לאחר פחות מ 10 שנים של שירות. זה מספר דבר או שניים על איכות הרכישה שנתבצעה אז.
 
ואנחנו חשבנו שהצרפתים אוהבים אותנו

עיסקת ה "טרינידד" היא עוד פרק עצוב בעבודה בעיניים שהצרפתים האנטישמים שיחקו עלינו. לפי אינפורמציה (רכילותית, אני חייב לציין) שקיבלתי. המטוסים האלה הגיעו לארץ במצב תחזוקתי גרוע- חלודה וקורוזיה בגוף. בעיות מכניות במנועים ועוד. אותם מקורות אומרים שזה בכלל פלא שהחזיקו מעמד 10 שנים. זה מצטרף לסיפור המכירה של המסוקים מסוג סופר פרלון עם השיריונית א.מ.ל. 90 שהיתה אמורה להיות יבילת אויר במתלה מטען.
 
לגבי מי השאלה?

הטרינידד או המסוק? לגבי המסוק- זה יד ראשונה, אבל עם סיפור עבודה בעייניים לגבי הטרינידד- לפי מה ששמעתי (ואני לא חותם על זה) זה מטוסים שהיו מאוחסנים איפהשהוא במשך זמן רב ,בנוסף לכך הובלו בדרך הים והגיעו לארץ במצב רע.
 
קשה לי להאמין

ששלושה עד שבעה ימים בים חירבשו אותם לחלוטין. מה עוד, שכמו שאני מכיר את הדברים, דאגו לארוז אותם "כמו שצריך" להובלה ימית. זה דבר אלמנטרי לגבי סחורות רגילות, קל וחומר לגבי ציוד יקר. דוד
 
כל דברי הם בגדר "רכילות"

זה לא עובדות בדוקות, אבל הסיפור הוא יותר על המצב שלהם עוד לפני שהועמסו על האוניה. מקור אחר בכלל טוען שהם הגיעו בטיסה....
 

אמיר72

New member
לא שמעתי על הובלה בטיסה

אבל על מנועים מחורבנים שמתחממים בקלות גם אני שמעתי ממקורותי.
 

YHS

New member
גם כסף שהוא מענק

כדאי להוציא בחוכמה ולא לרוץ לקנות איתו מאה טון גרעינים או 2000 פאקים של נובלס.... מצד שני, מדי פעם יש בפורום כאלה שחושבים שכל מי שלא "הם", הוא אידיוט גמור ולא יודע מה הוא עושה. הנחת העבודה של ה"מתנפלים" בפורום היא שכל אל"מ בחיל האוויר צריך שיעור פרטי איך לנתח מטוסים, איך לנתח צרכים ואיך לשערך עלויות. מה לעשות, גם בקריה יש כמה אנשים חכמים שיודעים לעבוד ומצליחים גם להוציא את הכסף בחוכמה. גם כדאי לזכור שיש בהם מעט ציונות והם אזרחי הארץ הזו לא פחות מחברי הפורום כאן. כלומר - בסוף הם יודעים שזה גם יוצא מהכיס שלהם. אין לי כלום נגד ביקורת. היא מאד לגיטימית ואני חש לא בנוח כשאומרים למבקר - נו? אתה עושה יותר טוב? מצד שני, יש אנשים שמבקרים סרטים ותיאטרון ובודאי הם לא "יעשו יותר טוב" מקופולה או אפילו קלינט איסטווד. אבל הם מבקרים. מצד שני - הם למדו קצת קודם לפני שהפכו למבקרים. אןף מה קרה לי? זה בגלל שהתחלף מנהל?
 
למעלה