מחיקות-לכל המעונין (גם למיקי ולאבי)

מחיקות-לכל המעונין (גם למיקי ולאבי)

במערכת חילופי מהלומות עם צור, חלקן במסרים וחלקם בגלוי (בפורום האגודה ופורום החובבי..) התנצלתי בפניו,והשלמנו. גם הבנתי בין המילים של המסרים ביננו שלא יהיו עוד מחיקות סתם (הבעיה נוצרת רק אם נאלץ למחוק הודעה אחת, אם יש מעבר על תקנון תפוז במפורש אז טכנית עף כל השירשור). בכל אופן, אני אצפה בכך ואראה מה יתחולל בהמשך. אי לכך, אני חוזר לכתוב כאן בכפוף לנ"ל. אתם מוזמנים להביט ולהעיר לי הערות משמעותיות לתיקון תכנון הפנל של המטוס שלי, בינתיים התחלתי כבר לחתוך חורים למיכשור, אך אם יהיו הערות חשבות אני אוכל לתקן (זה פיברגלס, לא אלומיניום) הערה- הסיבה שמכשירי הטיסה (אופק מד מהירות וגובה) נמצאים בצד ימין נובעת מכך שאני עושה את כל המאמצים להצר את גובה לוח המכשירים על מנת להגדיל את המקום לרגלים. אבל אל חשש, המסך הקטן שיושב מול הטייס במרכז השדה השמאלי, מכיל את כל מכשירי הטיסה - אופק, מד מהירות, מד גובה, מד פניה ונטיה, מד טמפרטורה, שעור הנמכה ושעור טיפוס, מד ג'י VOR/ILS שעון אמיתי, מפה נעה , מצפן גירו, מערכת שליטה על הטייס האוטומטי ועוד. המכשירים בצד ימין הם רק לחירום ובמצב רגיל ישמשו לטייס שיישב בצד ימין.
 

MichaS

New member
פנל נתוני מנוע

יאיר, מי היצרן של פנל נתוני מנוע (מצד שמאל של לוח המכשירים)? רכשת אותו כבר? נראה מרהיב, מתי הפנל יהיה גמור?
 
הפנל הוא תוצרת Advanced

למעשה כל המיכשור נרכש, רובו נמצא כאן, הפנל הזה ACS2002 יגיע בעוד כחדשיים. אני בשלב חיתוך החורים ואז אתחיל לחווט את הצמות. אבל הציוד לא יותקן סופית אלא לאחר סיום הצבע.
 

nadaveiron

New member
נראה יפה מאוד

רק כמה הערות על בחירת האויוניקה: אלא אם כן אתה מתכוון לקנות אותו משומש, ה KX155 של קינג זה דבר שחבל להתעסק איתו. 25 שנה הם מיצרים את אותו מכשיר. ה SL30 של גרמין (אפולו מקודם) הוא מכשיר הרבה הרבה יותר טוב, תופס חצי מקום בפאנל, ועולה אותו דבר. היתרון היחיד של ה KX155 זה שיש הרבה משומשים בשוק, כך שאם אתה רוצה ללכת על פתרון זול, אתה יכול למצוא אחד כזה משומש. ה SL30 מאפשר לך להאזין בו-זמנית גם לתדר הפעיל וגם לתדר ה stand by (למשל, אתה יכול לשים תדר מגדל פעיל ותדר ATIS ב stand by - כשהמגדל ידבר ה ATIS ישתתק אוטומטי). אותו דבר גם ל VOR - אתה יכול לראות על ה CDI את הרדיאל של התדר הפעיל ובתצוגה דיגיטלית על המכשיר את הרדיאל של ה stand by, כך שלמעשה הוא כמו שני מכשירים. בנוסף, הוא מבצע זהוי של תחנת ה VOR אוטומטית (כלומר "מקשיב" ומפענח את אות המורס ומציג דיגיטלית את מזהה התחנה). בקיצור, מכשיר מתקדם יותר מהקינג. אם יש לך מקום (וכסף), אני מעדיף את הגרמין 530 על ה 430 באופן מובהק, אבל זה רק עניין אישי, אולי
 
בעיות עם SL30 -שני ADF

אז למה לא SL30: הסיבה הראשונה -יש כבר את כל הציוד כמה חדשים (אף שלא ציינתי זאת, ניתן היה להבין שאם אני כבר חותך פנל כפי הנראה יש לי את הציוד) הסיבה השניה שהיהודים אוהבים שישמעו אותם חזק! לSL30 יש הספק שידור 8 ווט וזה חלש לטעמי למי שטס כאן באזור (כולל בקרה קפריסאית). הסיבה השלישית- לא זכור לי שיש כאן מישהו עם מכשיר כזה (יוצר בעיות תחזוקה בעתיד) הסיבה הרביעית- את הקינג 155 השגתי חדש במחיר ממש זול, למעשה את כל מכשירי הרדיו והניווט השגתי בעיסקה שלמעשה קיבלתי את ה-155 ואת צג ה-VOR/ILS בחינם. בענין ה-530, יש לי מספיק נסיון עם גרמין 430, ההפרש במחיר ממש לא שווה את התוספות והבעיה העיקרית שמקום ל-530 בא על חשבון מקום לרגליים. אבל עליך התפלאתי שלא שאלת למה יש לי שני מכשירי ADF בפנל
 

nadaveiron

New member
האמת, שניים נראים לי הגיוניים כמו 1

וכאמור, אישית, אני חושב שה 530 שווה כל גרוש מעבר ל430
 
בכל אופן למה 2 ADF- חידה לכולם

תגיד, אתה בעל מטוס, או אתה מעדיף 530 כשמישהו אחר רכש אותו? כי אני מאוד מעדיף 530 כשמישהו אחר רכש אותו.
 
אני עוד מקווה לקבל פטור מ-ADF

אבל עד הפטור, בתכנון הכנתי מקום ל-ADF. למה שניים, כי את תכנון הפנל אני מבצע (באופן ראשוני בלבד-כאלף תכנונים עד שהגעתי הלום) באמצעות אתר תכנון "חינמי" שמכיל ספריות פנלים של המטוסים השונים וספריות מכשירים שונים (לוקחים מכשיר מהספריה גוררים ומציגים אותו על הפנל) הבעיה שבספריה משום מה בספריה אין להם DME ולכן נאלצתי לשים ADF שני כמייצג ל-DME. למותר לציין שהאמרקאים כבר לא נדרשים כחובה לשים לא ADF וגם לא DME. רק כל יתר העולם כולל ישראל בטוחים שהאמרקאים לא מבינים כלום ועדיין חייבים את שני המכשירים המיושנים האלו.
 
אם כבר פטורים... ה-CIRRUS יכול

לטוס מכשירים לפי מדינת ישראל ? קיבלו פטור על ADF ?
 
לא מבין מה אמרת

לסירוס כמיטב ידיעתי, אין לא ADF ולא DME, אני לא יודע לגבי ILS ו-VOR כפי הנראה כן יש לו בתצוגה. אני ביקשתי פטור על ADF בלבד בהסתמך על כך שבאלעל ב-777 כפי הנראה אין כבר ADF
 
קח תרומה צנועה..

הסתכלתי בעיון בפנל שלך ולא הצלחתי למצוא שני ADF מה שכן, ראיתי דוקא שני טרנספונדריפ... החלפתי לך אחד מהם ב-DME בהצלחה.
 
סליחה. כן ADF..

אכן,היו אלה שני ADF.. משום מה חיפשתי את תצוגת המחט ולא ראיתי את פנל ההפעלה. בכל מקרה קיבלת אחד DME..
 
ניצן, אתה יורה מהר מדי היום!

תביט לצדדים, תבין למה התכוון הבנאדם, אם לא הבנת, תשאל ורק אחר כך תירה. אתה חושב שאני לא יודע להשתיל DME בתמונה? הבעיה היא שאני הייתי זקוק לDME באתר שבו תכננתי את הפנל ולא בתמונה בודדת.
 
בסדר..אז תחזיר את הDME

לא נחייב אותך על כך. אז הוספתי לך מצד ימין TAXIMETER אלקטרוני - חינם!!
 
הטקסימטר הזה

הוא מדגם לא מאושר על ידי ה-FAA שלא נדבר על אישור ע"י מינהל התעופה שלנו.
 
עזוב טקסימטר, הנה רעיון יותר טוב.

אתה זוכר את הטייפים לרכב של פעם? אלה שנקראו 8TRACK, עם קלטות בגודל אריחים? שים אחד כזה, אני אביא לך מתנה לטסט פלייט קסטה של ילד הפלא העיוור ניקולס, זה שמנגן בבוזוקי כמו אליל ועוד מחזיק אותו מאחורי הראש.
 
למעלה