שאלה היסטורית

שאלה היסטורית

עם קום המדינה היה לחיל האוויר מטוס אמפיבי מדגם "רפובליקה" (שקיים היום במוזיאון חיל האוויר). עד כמה שזכור לי המטוס התרסק בנסיון נחיתה הראשון שלו במים - מישהו מההיסטוריונים יודע מה היה הגורם להתרסקות ?
 

אמיר72

New member
קצת התבלבלת

המטוס היה סיבי מתוצרת ריפבליק, לא רפובליקה. המטוס איבד מצוף בנחיתה קשה על המים (למיטב זכרוני), לא התרסק. אשתדל למצוא את האסמכתא המדוייקת.
 

RAZ BAGG

New member
רפובליק סיבי

המטוס הנ"ל חונה במנחת קטן בצפון מדינת וושינגטון.
 

nadaveiron

New member
נראה מסכן ../images/Emo4.gif

המכונאי שעובד אצלנו במועדון מחזיק אחד כזה בתור חיית שעשועים באחורי ההנגר שלו מאחורי כל המטוסים המפורקים שבתיקון (אני לא בטוח אפילו אם הוא שלו, או שהוא רק שומר עליו בשביל מישהו אחר). מצוחצח ומבריק נראה כמו חדש. בחיים לא ראיתי אותו טס. פעם בשנה כשיש אצלנו Airport Day הוא מוציא אותו מההנגר ומעמיד אותו ברחבה שכולם יראו
. מה שקוראים Hangar queen
. בשנה הבאה, אם יש ביקוש, נביא צילום
 

RAZ BAGG

New member
השמר לך

דיברתי עם "המשפץ" של הסיבי הנ"ל. רד נק בשנות ה-70 המאוחרות יוצא ה-NAVY עם אלפי שעות EC-121 בכיסא שמאל מעל למדינות ידידותיות (סין,צפון קוריאה,ברה"מ וכו") בלוג בוקו. יש לך מזל שהוא לא קורא בפורום, היה מכריח אותך לאכול פרופלור של סטינסון. ד.א אמר שהסיבי זה המטוס עם התכונות הכי מחורבנות שיצא לו להטיס בחייו.
 

avinoam549

New member
הסי בי

כולם מוזמנים לקרוא מאמר (בעברית) על המטוס בקישור הבא:
 

avinoam549

New member
שמח שקראת

וזהו מאמר ולא מחקר כי הוא מתבסס על מקורות כתובים,לא התיימרתי לגלות עובדות שלא נודעו עד כה. המטרה במאמרים על מטוסי ח"א באתר היא לספר על אותו סוג מטוס,ואת ההיסטוריה של כל אותם מטוסים מאותו הסוג ששירתו בח"א.
 
למעלה