דיווח לפני נחיתה בפלוגות

רן בג

New member
דיווח לפני נחיתה בפלוגות

אתמול הוזכר על דיווח לתל-נוף ןלחגב לפני נחיתה במנחת פלוגות (אז"מ) מישהו יודע היכן זה מופיע בכתובים?
 

yonieinav

New member
מנחת פלוגות?לא שמענו עליו...

האם כל שביל עיזים יקרא מנחת??ה"מנחת" הזה לא מופיע בAIP וברור מאליו,שאין כל חובת דיווח,על טייס אז"מ הנוחת(עם אישור מפעיל),להודיע לבקרה או למגדל פיקוח סמוך, על נחיתתו,אלמנטארי ווטסון....
 

רן בג

New member
למה צריך להודיע לבקרה או למגדל...

עפ"י ה-AIP לא מופעל מערך חיפוש והצלה לאז"מ אלא עפ"י דרישה.לשם מה אם כך יש "לדווח למגדל או לבקרה על נחיתה"? הרי אף אחד לא יודע שאני שם ביחוד שזה בתוך בועה...מה המגדל או הבקרה עושים עם אינפורמציה זו? "אלמנטרי ווטסון" ?? שום דבר לא צריך להיות כאן אלמנטרי. לאחד "אלמנטרי" לקשקש כל הזמן בקשר, לשני "אלמנטרי" לדבר רק שצריך או מוגדר ב-AIP...
 

טל ר

New member
../images/Emo124.gifיוני, אנא הבהר

מאחר ונראה שרן ואני הבנו באופנים הפוכים את הודעתך, אנא הבהר מה אלמנטרי: - שמי שיש לו הבנה אוירית ידווח למגדל/בקר על נחיתה, למרות שה-AIP לא מחייב זאת? - שאין צורך לדווח למגדל/בקר על נחיתה מהסוג המדובר? טל.
 
תזכורת לצעירים שבנינו

בפלוגות, ק"מ וחצי מערבה לכוון אשקלון, היה מנחת - אפילו שדה תעופה באותם הימים - שאת שרידיו ניתן לראות עד עצם יום זה, במיוחד מין האויר. יש שם פאנים פתוחים כדוגמת הפאנים של שדה תימן. המסלול משמש כעת כביש, ומחסן פתוח. המסלול הצולב הרוס כמעט לגמרי. כואב הלב.... שאלה לחטיארים: פאנים דומים נמצאים בין נתיבות לצומת גילת. מי יודע על עוד פאנים מוזנחים כאלה? אל תספרו לי על בצת, מגידו ודומים מפורסמים.
 
pen

הדא פיל טאיארות, כמו של תרנגולות
דיר לאחסון כלי טיס (סלאנג מח"א, ואם זכרוני לא מטעני, אפילו מח"א הבריטי).
 

מנדי3

New member
למה לא לספר?

הייתי בבצת בסוכות. ניתן לראות מסלול כורכר ארוך ויפה שמשום מה העשביה מסרבת להשתלט עליו. שרידי דירים ומסלול הסעה. אני עוד זוכר כילד פייפרים שממריאים ונוחתים שם בתחילת שנות ה-70.
 

רן בג

New member
הבריטים בנו את השדות בשלישיות..

עקרון (תל-נוף)- חצור- פלוגות. רמת דוד -מגידו -מוקבליה. הרעיון היה שדה עיקרי ושתי שדות קטנים יותר לפריסות אפשריות. היתרון של הדבר הזה שזה נתן לחה"א הישראלי יותר שדות לקחת מהאזרחים..צא וראה כמה מהם משמשים היום לתעופה. צפונה למטולה יש שדה נוסף במתכונת בריטית. היה רעיון להשתמש בו אחרי "שלג", רעיון שנזנח.
 

רן בג

New member
כך אומרים. מה הבעיה?

יש שם עמק.."עמק עיון" מקום מצוין לש"ת. הבריטים השתמשו בו במלחמת העולם השניה (עוד לא היה שם גבול
)
 

Doron Sussman

New member
האם יש לך עוד אינפורמציה על שדה תעו

התעופה הזה? ידוע לי שעמק עיון שימש והיה בבעלות אנשי מטולה אך לא ידוע לי על שדה תעופה בשטח זה.
 
למעלה