נקודות דיווח VFR ל- GPS

עדי 16891

New member
נקודות דיווח VFR ל- GPS

שלום, כפי שהבטחתי בבקשתי מלפני מספר ימים, אני מצרף קובץ נקודות דיווח ל GPS בטיסת VFR. ראשית אני רוצה להודות לשלמה זלקין ולמאיר ניסים על קבצי הנ"צ ששלחו לי. הקובץ המצורף, הינו קובץ מאוחד ומתוקן של הקבצים הנ"ל + נקודות שהורדתי מהמפה. נקודות הדיווח מסומנות כ- WAYPOINT (כל נקודות הדיווח על פי פמ"ת עדכון 25/11/04). נקודות דיווח חובה מסומנות כ- Blue Diamond. שדות תעופה ומנחתים (כולל צבאיים - נלקח מהמפה כך שהדיוק בסימן שאלה) מסומנים כ- AIRPORT או כ- ULTRALIGHT AREA. ישובים מסומנים כ- CITY (על כל גדליה). צמתים מסומנים כ- CROSSING. הנקודות כפי שציינתי הורדו מהמפה + משני קבצים שקיבלתי. נעשה סינון ו- DEBUGGING ראשוני לנקודות אך אינני אחראי על התוצאות (או כמו ש- GRAMIN תמיד אומרים, הנתונים לטיסת VFR בלבד ואין להסתמך עליהם לטיסת מכשירים). אשמח לקבל את הערותיכם (אם תגלו שגיאות בקובץ). הקובץ המצורף הוא קובץ WPT של נקודות הציון (183 סה"כ) - הקובץ נשמר תחת סיומת TXT על מנת לאפשר העלאתו לאתר (יש לשמור עם סיומת WPT ולהעלות לתוכנות ה- GPS של GRAMIN) לשימושכם (אתם רשאים להפיץ את הקובץ לכל מכירכם, ידידיכם ושונאיכם ללא תמורה). טיסות נעימות, עדי
 

עדי 16891

New member
וכמו שהבטחתי...

מצורף הלינק לאתר שמכיל את הקובץ הנ"ל. שוב, לא כקובץ WPT אלא כ- TXT. צור, אשמח אם האתר יוכנס לקישורים שבפורום. עדי
 

amnon25

New member
נקודות ציון

כל הכבוד ליוזמה שלך עדי, כן ירבו כמוך! עבודה יפה ומדוייקת, בניגוד לאמירותיו של הפלצן!!! אמנון
 
HOLD YOUR HORSES

מפליא איך כל פעם ממציאים את הגלגל מחדש... הפעם המצאתם את מדינת ישראל מחדש.. הקובץ שלך יפה וחביב, אך לא הייתי מסתכן "לשווק" אותו בהתלהבות שבזו. נתחיל מזה שיש בו אין סוף נקודות דמיוניות שלא שייכות לשום מפת נתיבים ישראלית כגון AMO OZ , ARUBOT ,DVORA,KALANSAWA ועוד... דבר שני - בדקתי מדגמית 30 נקודות ששמן מוכר לי כגון AFEK,ASHDOD,COUNTRY,OLGA ועוד - אף אחת מהן אינה במקום שבו היא צריכה להיות, ואני לא מדבר על טעות של מאית השניה, אלא עד 2 דקות סטיה. אנא ממך, או שתתקן את הקובץ או שתסיר אותו מהרשת.
 
אנא מכולכם

כל המדינה שלנו מטר עשרים על שניים ארבעים, תטוסו עוד כמה שעות ותצחקו על עצמכם שחיפשתם נקודות VFR ב GPS. זה באמת מעניין את התחת אם הנקודה אשדוד היא הארובה הגדולה או הקטנה.
 

ytell

New member
תרשה לי לחלוק, ידידי

רק לפני שבועיים קיבל חברי, טייס אז"מ, את שיעור חשוב לגבי חשיבות GPS בקוקפיט. הבחור מכיר כל פינה בארץ מהאויר, אבל לטוס בנגב זה לא כמו לטוס מהרצליה לראש פינה. ובכן, הוא לא ממש הלך לאיבוד אבל הספיקה התברברות קטנה ולחץ גדול של בקרה דרום (איפה אתה, תן מהר נ.צ שלך, מסילת ברזל ליד צומת לא מספיק תן מהר נ.צ) על מנת להכניס ללחץ את ח"א ולבטל תרגיל כשמטוסי תקיפה היו כבר באויר. הסוף היה עוד יותר גרוע, כשנחיתה בשטח (לצורך הזדהות) הסתיימה (עקב לחץ האירועים) בנזק לאוירון ופעולת חילוץ שארכה כל הלילה. הבעיה היא שרוב טייסי ה-VFR אינם מבינים את ההבדל בין ניווט מגע לבין סתם לטוס לטייל. הם לא יכניסו GPS לקוקפיט (אני מכיר כל נקודה, קורא מפה כמו עיתון ספורט) אבל לניווט הכולל נקודות חדשות הם מסתפקים בעיון חפוז במפה לפני הטיסה (במקרה הטוב). לעניות דעתי, אם חשקה נפשך בשיפור יכולות הניווט, צריך להכין אותו כמו שצריך כולל קוי סחיפה, לגים של כיוון וזמן ובקיצור – כמו שכולנו מכירים מתקופת לימוד הטיסה, וגם אז יש הרבה יתרונות ב-GPS נייד בקוקפיט ואין חובה להשתמש בו. אבל אם סתם בטיול נופים חשקה נפשך (מה שרובנו עושים רוב הזמן) אזי צא מנקודת הנחה ששיפור יכולות ניווט לא יצא מזה אז למה לא להנות מהטיול קצת יותר בעזרת הפלא הזה שעולה 300$ ?
 
איני רואה היכן המחלוקת.

אין לי ויכוח אתך כי ה GPS הוא ידידו השני הטוב של האדם, אחרי הכלב. יש לי, ואני משתמש בו. אני חושב כי הוא מכשיר חשוב ומועיל. כוונתי בהודעה המקורית היתה כי אין טעם רב בהכנסת נקודות הציון המקובלות כי מכירים אותן די מהר. והכנסת הקובץ למחשב לא היתה עוזרת לידידך במקרה שתיארת.
 
גם אני חולק

על דעתך ,חברך היה כניראה טייס תעופה כללית הרבה זמן לפני שעבר לאז'מ ,וכניראה מעט מידי זמן טייס אז'מ.טייסי אז'מ הסתבכו בעבר על דברים פעוטים מ"ביטול תרגיל של ח'א כשהמטוסים היו כבר באויר"ואים לא שמענו עד עכשיו ריקושטים מכיוון המינהל כניראה שהגזמת. ובנוסף,להכיר כל פינה בארץ מגובה "ססנה" שונה מנגב בגובה אז'מ. תנסה לשכנע את חברך לכתוב מה בדיוק קרה.
 

רן בג

New member
איפה הימים שטסנו בלי קשר ו- GPS

והגענו לכל מקום??...(פחות או יותר..אבל מה זה חשוב). צריך להבחין בטיסה בשתי הגדרות:- 1)ללכת לאיבוד. 2)לא לדעת היכן נמצאים באותו רגע.. צריך גם להבחין ביניהם. האירוע שאתה מצביע עליו כמובן שהיה מיותר (לראיה-הנזק של המטוס) ושווה לתחקר היטב מה קרה שם.(יפה שעה אחת קודם...)
 

zevi paz

New member
אוי my love

כל כך קשה לי להסביר להם כמו שאתה עושה את זה פז
 

עדי 16891

New member
התיחסות.

ראשית, לא התיימרתי להכין קובץ שיכיל רק נקודות דיווח. נהפוך הוא, דאגתי כי הנקודות שאינן נקודות דיווח יסומנו כ- CITY, CROSSING או משהו אחר (רק לצורך רפרנס). שנית, מיקום הנקודות, חלקם מבוססות על נתונים שקיבלתי ואת חלקן הורדתי מהמפה. לגבי מיקומם, באמת קשה מאד להגדיר מיקום מדוייק - COUNTRY האם זאת הצומת ? מלון מנדרין ? מה בדיוק המיקום לדעתי אין אדם בעולם שיודע. לגבי נקודת AMI-OZ לידיעתך זאת נקודה ממפת הנתיבים (אתה מוזמן לבדוק במפה העדכנית ולגלות נקודה זאת מזרחית לשדה התעופה בדהנייה). מעולם לא התיימרתי ל"ייצר" קטבץ מושלם או מפה שאין בה טעויות (ותאמין לי שגם ב- AIP יש טעויות רבות, והוא מחייב את כולנו). כל מה שרציתי הוא לעזור לכל בעלי ה- GPS למינהם ולאפשר להם גישה מהירה לנקודות. לאחר שניסיתי בעבר להעתיק את הנקודות מהקבצים שמופיעים באתר "אגודת התעופה" (ללא ספק מקום מכובד יותר ממני) וגיליתי שהם מכילים טעויות מחרידיות הרבה יותר מאשר 2 דקות מרחק (סטיות של מעלות ועשרות דקות).
 
"אין אדם בעולם שיודע"....

בוא נתעלם רגע מהויכוח אם כן צריך GPS לטיסת VFR או לא צריך (דעתי האישית נוטה לכיוונו של אב"ד. טיס VFR בארץ חייב להכיר את הנתיבים וכל נקודות הדיווח והניווט מבלי להעיזר בעזרים מתקדמים...) אבל, אני יודע מהיכרות אישית שיש הרבה טיסים שגם למען הרגשה טובה. נוהגים לטוס לפי GPS - זו זכותם ואין לפסול אותם בשל כך. לצערנו, עקב "גודלנו" הזעיר, אין הצדקה לשום ספק עולמי כדוגמת ג'פסן או גרמין לטרוח ולהכין עבורנו את מסד הנתונים הזה. ישנן אם כן יוזמות פרטיות מקומיות יפות לכשעצמן. אבל, וכאן בא ה"אבל" - צריך להזהר מאד במוצר הסופי ש"נותנים חינם לחברים". מאותה סיבה שאנחנו כל כך "גדולים" כל טעות קטנה בניווט היא קריטית (אשקלון רחוקה רק 2 דקות טיסה מעזה, ברור חיל -דקה מחות שקמים, קרבה לגבול בין לאומי, לקו התפר ולאזורים סגורים.)ולכן. הכלי שנתת הוא "סרגל עקום" ולכן גם מסוכן (למי שסומך על הGPS ועל הנקודות השגוות שהזין לתוכו) יפה עשית שיזמת רעיון כזה (אם כי נעשה כבר לפני שנה וחצי ע"י הח"מ) אך אני קורא בין השורות ומגלה את החפיפניקיות הישראלית המצויה והמרגיזה. לרשום נקודת כמו "קלנסווה" או "דהנייה" - לא כל כך מתאים למצב.. להגיד ש"מה בדיוק המיקום לדעתי אין אדם בעולם שיודע." זו בורות וחוצפה. תאמין לי שיש לפחות 3 אנשים שיודעים בדיוק איפה כל נקודה נמצאית.. להגיד שב AIP "יש טעויות רבות" זו שוב יומרה שלא במקומה (יש טעויות מעטות וספורות) ולהגיד "באתר "אגודת התעופה" (ללא ספק מקום מכובד יותר ממני)" זו סתם התבטלות עצמית, כי הקבצים שנמצאים שם נעשו בידי אדם שאינו שונה ממך. (במקרה הם באמת שגויים ומטעים מאד)
 
בקיצור עדי 16891, תתבייש לך

יחד איתנו שיש לנו בפורם אנשים שתמיד ימצאו חסרונות במעשייך. האם הבעיה היא לא "יפה עשית שיזמת רעיון כזה (אם כי נעשה כבר לפני שנה וחצי ע"י הח"מ)" ? תרומתך, ניצן, לחומר הכתוב בארץ אינה נתונה בספק,אבל הביקורת הארסית שלך יכולה להתמתן קצת...זה לא יוריד מעוצמת דבריך.על דברים שנעשים בכוונה טובה לא צריך להגיב כך...
 
בנושאי בטיחות אין "ביקורת ארסית"

להמציא מחדש כל פעם את הגלגל ועוד לעשות אותו מרובע זה לא "יוזמה מבורכת". לפני שרצים לעשות משהוא בהיקף כזה, כדאי לשאול ולהתעניין אצל חברים וטייסים אחרים. להעלות קובץ שגוי - זה מסוכן. אם בחוג מקרמה עסקינן, והיה והרעיון של החבר עדי יצא קצת עקום- אז יפול איזה עציץ... אבל לתת לאנשים נקודות שגויות לניווט זה כבר יכול להתסיים אחרת. כשאני ביקשתי להכין קובץ כזה- כי ראינו שהוא חסר-עשיתי זאת ביסודיות ובזהירות. ביקשתי חומר קודם של רשות שדות התעופה ומינהל התעופה. בדקתי עם ספקי GPS ומדפיסי מפות, דיברתי עם מדריכי טיסה ועם טיסים ותיקים. לאחר שהקובץ היה מוכן- נתתי אותו כגרסת ביטא למספר אנשים לבדיקה, הגהה ובדיקה בשטח. רק לאחר מספר חודשים הוצאתי אותו לרשות החברים כאן בפורום. הקובץ נמצא אצל מספר עשרות משתמשים, ותיקונים ושגיאות נבדקים כל הזמן. אז אל תדבר איתי על "ביקורת ארסית" בבקשה
 
עזוב שטויות, קח נקודת ציון מדוייקת

לטיסתך הבאה לצפון. הזן את הקואורדינטות הבאות ל GPS: N 33° 21.90' E 36° 28.07 ובאחריות, מילה שלי, זו תהיה הטיסה המעניינת ביותר שחווית.
 
נראה לי כמו נקודה באחד הפיינלים

למסלול בדמשק אינטרנשיונל DC איך אתה יודע את הרוח?
 

zevi paz

New member
69

אין לי ספק שהשני יסעורים הרגו את ה69 בגלל התעסקות עם תדריך תחקיר על ה gps השלישי שלא עבד
 
למעלה