חיפה - המראה - מדפים ב10 מעלות

eyal bo

New member
חיפה - המראה - מדפים ב10 מעלות

האם נחוץ? כן, אני יודע מה כתוב בספר המטוס/בד"ח, אבל למרות זאת המדריכים מלמדים לעשות זאת. מדוע?
 

ytell

New member
נו.. זה בדיוק מה שכתוב בבד"ח

צסנה 152 - המראה עם 10 מעלות מדפים. כך בבד"ח ולכן כך מלמדים המדריכים. ללא מדפים מרחק ההמראה יהיה ארוך יותר. אז מה השאלה?
 

eyal bo

New member
השאלה פשוטה

המראה עם 10 מעלות מדפים מתייחסת למסלול קצר. בחיפה המסלול ארוך. אם כן מה היתרון היחסי של המדפים? לקצר את אורך מסלול הריצה הקרקעית בעת שאין כל בעיה?
 
דוקא במסלול ארוך יחסית עדיף 10

מעלות מדפים. ולראיה: נסה לתרגל אובדן מנוע אחרי המראה ובגובה 50 רגל. עם מדפים תסתפק בהרבה פחות ייתרת מסלול. אגב... זה נכון לגבי מסלולים ארוכים ועל אחת כמה וכמה לקצרים.
 

צור בנר

New member
בבד"ח ססנה 172

מוגדר 10 מעלות מדפים לשדה קצר. בססנה 152 ממריאים בשדה רגיל עם 10 מעלות.
 
האומנם?? או שמא זו הנחיה מקומית??

בספר המטוס, בשני הדגמים, ההוראות הן זהות: המראה עם 0 או 10 מעלות מדפים בשדה רגיל 10 מעלות בשדה קצר. יתכן וההנחיה להמראה תמיד עם 10 מעלות היא חלק מ"ספר המבצעים" של בית הספר בחיפה - שזו זכותו המלאה של כל בית ספר, כמו שבהרצליה יש בית ספר שמחייב המראה עם 10 מעלות מדפים ב 172RG שלו
 

eyal bo

New member
בדיוק לזה התכוונתי

מדובר ככל הנראה בהנחיה מקומית שמקורה וסיבותיה אינם נהירים לי.
 
זכותו של המפעיל לקבוע הוראות

כל בית ספר לטיסה ו/או משכיר מטוסים רשאי וזכאי לקבוע הוראות משלו עבור לקוחותיו, כל עוד הוא אינו חורג מהנחיות החוק. המפעיל יכול להחמיר בדרישות, לקבוע מגבלות כל זאת על סמך נסיונו וצרכיו. לעיתים גם חברות הביטוח דורשות מגבלות מסוימות. אפשר להזכיר דוגמאות כגון- דרישה של משכיר מסוים למינימום 150 שעות כדי לבצע T&G בהרצליה, דרישה מינימלית של 120 שעות על 172 לפני ביצוע הסבה, ועוד. אני יכול לשער מהות הדרישה למהירות של 55 קשר בהמראה- ידוע כי מד המהירות אינו מדויק במהירויות הנמוכות ובמיוחד בגובה הקרקע, לכן עדיף "למשוך" עוד 10% מהירות מאשר לנתק מתחת למהירות הרצויה.
 

Naftali Segev

New member
מי בדיוק מבקש המראה ב 172RG עם

10 מעלות מדפים ??? עד כמה שאני יודע ספר המטוס כותב המראה עם 0 מעלות בלבד
 
למעלה