ססנה אוירובטית?

motish3

New member
ססנה אוירובטית?

שלום רב! קודם כל ברצוני להציג את עצמי פה:קוראים לי מוטי, אני בן 17 ובעל רקע תעופתי של טיסות ברשת "ואטסים" למי שמכיר ולא מעט ידע על תעופה ב"עולם האמיתי". הגעתי לפה דרך מישהו מהפורום. אני מאוד אוהב תעופה ומתעניין בנושא מאוד. כשהייתי בהרצליה בחנוכה ועשיתי קצת הקפות על הCDU כנוסע ראיתי את ה 4X-CGP ,הססנה 152 האוירובטי האדום, ועלתה לי שאלה: מה עושה את המטוס הזה לאווירובטי? הרי המטוס לא מתקרב עם הביצועים והמהירויות שלו בכדי להקרא "אווירובטי", איזה שינויים הוכנסו בו שהפכו אותו לכזה? בתודה, מוטי
 

motish3

New member
קראתי

ועדיין לא הבנתי: לפי מה שכתבו שם התוספות מינוריות וחלק ענו שהם בכלל לא בטוחים שהמטוס יכול לעשות פעלולים כמו מטוסים אווירובטיים "אמיתיים". מה הקריטריונים למטוס אוירובטי והאם טייס שסיים קורס טייס פרטי מורשה להטיס כזה מטוס?
 
חמודי, נזרוק לך כמה רעיונות:

מה דעתך על חיזוקי כנפיים / גוף שיעמדו בעומסים גדולים יותר? מה דעתך על מנוע חזק יותר? אולי כדאי לדאוג לכך שהמנוע יקבל דלק ושמן גם בטיסה הפוכה? כשתטחן נושאים אלה - אפשר להמשיך...
 

nadaveiron

New member
טומי, לא לבלבל את הבחור

מס' 2 ו 3 לא נדרשים כדי שהמטוס יקרא "אוירובטי".
 
אתה צודק 100 אחוז

אני הלכתי צעד אחד רחוק מדי... אני מכיר חברים מכוחותינו שעשו אוירובטיקה עם מטוס מין השורה. אך ברור שהמטוס לא נקרא אוירובטי בגלל זה.
 

nadaveiron

New member
מה שעושה מטוס לאוירובטי

זו העובדה שכתוב לו "אוירובטי" בתעודת הכושר האוירי. אני מפנה אותך ל FAR 23 אם אתה רוצה לדעת מה המטוס צריך לעשות בשביל שירשמו לו את זה, אבל מצד שני כנראה שזה לא מעניין אותך (FAR23 זה אחד החלקים הקשים לקריאה ב FAR). בעיקר מדובר על היכולת לשאת עומסים גבוהים יותר על המבנה ולבצע בבטחה תמרונים מסוימים. מטוס אוירובטי אינו שונה מבחינת החוק מכל מטוס אחר מבחינת הדרישות מהטייס כדי להטיסו. יש גם דרישות ספציפיות כדי לבצע אוירובטיקה (כגון מצנחים, אזורים מסוימים, גובה מינימלי וכו'), אבל הן אינן כוללות הכשרה נוספת. זה עדיין לא אומר, כמובן, שזה חכם (או מעשי) לעשות אוירובטיקה ללא הכשרה נוספת, רק שזה חוקי.
 
למעלה