שלום לכולם ושאלה.

תודה, תשובה טובה.

תודה על התשובה, הראת לי פן שלא חשבתי עליו, כולי תקווה שהידע החסר שאינו קשור להטסה הוא באמת ברמה כזו שגם במצבי חירום מבלי לדעת את החומר יוכל כל טייס להיחלץ מהמצב בשלום. תודה.
 

ZeevRozenek

New member
אדון אהוד ארד - שאלה לי אליך

ממה בדיוק פחדת כשראית מטוס טס מעל רשפון?
 
זאב,בחייך!עזוב אותך משטויות

זה הרי כ"כ שקוף! אחד מחברי הפורום,שלא אנקוב שמו,רק אומר שהוא תמיד מודאג,משאלות טריוויאליות שטייסים אמורים לדעת ואינם יודעים, שואלים בפורום.בעבר,בשם אחר הוא היה מציף אותנו בדיאגרמות וצילומים עד שיצא לנו מכל החורים.לאחרונה אף המליץ על קורסים פרטיים לשיפור רמת ההטסה (לא מכשירים,או מסחרי),סתם ככה ,כי טייס צריך להיות סופר מקצועי,וזו שערוריה שטסים פה אנשים ומסכנים את עצמם והסביבה. תרגיל נחמד,עורר קצת את הפורום,אלק דוקטורנט....
 
לזאב ולפטיש שלום

כבר בהודעה הראשונה שלי כתבתי כי אם משהו נפגע ממני הרי שמראש אני מתנצל וזו לא היתה כוונתי. פניתי בשאלה ותיארתי חשש של אזרח שאינו טייס פרטי וקיבלתי תשובות טובות מאנשים טובים ואני בטוח שהם גם טייסים טובים. לא הבנתי מה כוונתו של פטיש בראש ואולי מפני שאני ממש לא מכיר טוב את הפורום ויכול להיות שנגעתי בנקודה רגישה אצל חלק מהכותבים. שוב, זו לא היתה כוונתי. אם השאלה פוגעת בכם אין לי שום בעיה שהשרשור יוסר כי אני את תשובותי קיבלתי. דרך אגב, אם הצלחתי לעורר קצת את הפורום אזי אני שמח על תרומתי. פטיש בראש, אשמח להסביר לך את משמעות המילה דוקטורנט ואת נושא המחקר אם יש לך חשדות בנושא למרות שכבר מספר פרופסורים מכובדים ביותר אישרו ושמחים להיות חלק בהנחיה.
 
לא לקחת ללב ולא להתרגש

הפטיש כיוון לחברנו ניצן אך לדעתי פיספס. ובאשר לשאלתך: כל טייס עובר מבחן רמה לפחות פעם בשנתיים. זהו מבחן מעשי עם מדריך טייס, בו הוא נדרש להוכיח את יכולתו להטיס את המטוס, לבצע תמרונים ולטפל במצבי-חירום. בנוסף, הוא גם ממלא מבחן תיאורתי על ביצועי המטוס, שבו הוא נבחן. כתבתי לפחות פעם בשנתיים כי זה ישים לגבי טייס פרטי. טייס בעל הגדר מכשירים או בעל רשיון מסחרי, צריך לעמוד במבחנים בתדירות גבוהה יותר. חוץ מכל אלה, עליו לעבור בדיקה רפואית. טייס, שאינו עומד במבחן או שהבדיקה הרפואית אינה תקינה, לא יוכל להמשיך לטוס. זה קצת שונה מנהג מצוי, לא? ובאשר למאמץ השכלי: כל שאני יכול להסיק הוא מנסיוני האישי. אני הרבה יותר יגע לאחר שעתיים טיסה מאשר שעתיים נהיגה. אולי זה בגלל שהטיסה אינה כה תדירה אצלי כמו נהיגה, אבל בכל זאת נדמה לי, שטיסה דורשת הרבה יותר מאמץ מאשר נהיגה. דוד
 

nati perets

New member
לגבי המבחן רמה...

גם אני אצתרך בקרוב מאוד לעשות מבחן רמה, ורציתי לדעת מהן השאלות התיאורתיות אותן שואלים ומה בודקים במבחן רמה המעשי תודה!
 

ZeevRozenek

New member
זה לא נשמע לי כאותו אחד

לכל קליע סמנים מזהים של הקנה שירה אותו, כנ"ל לכל מסר לפורום, ואי אפשר לטשטש את זה. באיזה שהוא קטע יהיה משפט או תהיה מילה שמסגירה את הכותב. וזה לא נראה לי אותו הבחור שאליו התכוונת. דוקא נראה לי אותנטי , אותו הדוקטורנט . אבל בוא לא נעשה מזה ענין. העיקר שנהנינו מהשרשור. ומתי תגלה לנו את זהותך המסתורית ? זאב
 

nadaveiron

New member
עוד תשובה

או כמו שאומרים כאן, my two cents. ההבדל, אני חושב, הוא שרוב הטייסים תמיד שואפים להיות טייסים טובים יותר, ויודעים שיש להם לאן להשתפר. יש אמרה: A pilot's license is a license to learn. בניגוד לנסיעה באוטו לעבודה, שלא תקדיש לה מחשבה נוספת לאחר שהגעת בשלום למחוז חפצך, הרי שאחרי כל טיסה אני (ורבים אחרים, אני מאמין) חושב על הטיסה עוד זמן רב - לא רק בהקשר של כמה כיף היה (לא שזה לא חשוב
). לא אדבר בשם אחרים, אבל אני אישית, לפחות, מרגיש שאני לומד מכל טיסה, ומכל שיחה על טיסה, ואחרי כל ארוע כזה חש שיש לי עוד יותר דברים שהייתי רוצה לדעת על טיסה. מסופקתני אם אותו הלך מחשבה קיים אצל הנהג הממוצע. זאת אחת הסיבות שהעיסוק הזה כ"כ מעניין ומאתגר, לפחות בשבילי.
 
והשלמה קטנה

אני גם מקדיש גם זמן לפני הטיסה, לכל מה שקשור להכנות, וגם זה חלק מההנאה. כמעט מעולם לא הקדשתי זמן לתכנון נסיעה ברכב.
 
למעלה