שלום לכולם ושאלה.

שלום לכולם ושאלה.

שלום לכולכם, במסגרת עבודת דוקטורט אני משוטט בלא מעט פורומים. בשבועות האחרונים עיינתי רבות בפורום הזה שהוא באמת רציני ומעניין וכחובב טיסה אני קורא בשקיקה את הנאמר מתוך שאיפה שיום אחד (אם יהיה לי מספיק כסף) אוכל גם אני להצטרף כטייס פרטי לדיוני הפורום. ועכשיו לשאלה, לדעתי טייס חייב להיות סופר מקצועי וזאת משום העובדה שתחת ידיו נמצאים חיי אדם וכל טעות יכולה לעלות ביוקר. אני יודע שיש מטוסים בטוחים, הכשרות, פיקוח ונהלים כדי שטעויות לא יקרו אבל בכל זאת מקריאה בפורום אני רואה כמות שאלות לא קטנה של טייסים בנושאים שלפי התשובות שהם מקבלים הם אמורים לדעת. הנושא הזה מטריד אותי עד כדי כך שלפני מספר ימים נסעתי בכביש החוף ליד מושב רשפון כאשר ראיתי באויר מטוס קטן בפניה ונזכרתי באותם שאלות בפורום ומה אגיד לכם די פחדתי. אשמח לשמוע את תגובתכם לעניין, אין אני בא להעביר ביקורת על אף גוף, חס וחלילה, ואני בטוח שכל טייס רוצה להיות מקצועי ככל האפשר ולכן אני לא מעוניין לקבל השמצות מטייסים שרואים עצמם כנפגעים מהודעה זו ולכן אם זה כך אני מתנצל ונא לא להגיב. תודה
 
שלום גם לך ותשובה

לשאלתך.. גם נהג צריך להיות סופר מקצועי שהרי גם תחת ידיו נמצאים חיי אדם וכל טעות יכולה לעלות ביוקר, אולם, בניגוד לנהגים שקיבלו את רשיונם בגיל 17 ורמתם לא נבדקת לעולם, טייסים מחוייבים במבחני רמה תקופתיים. כמו כן, לשאול שאלות זה דבר חיובי, כמאמר סבתי "מי שלא שואל לא יודע". מטבע היותנו בני אדם אנו נוטים לשכוח דברים, או להבין דברים לעומק יותר ככל שמידת הנסיון עולה (היום אני מבין הרבה יותר משהבנתי כשהיו באמתחתי 100 שעות, והרבה פחות משאבין כשיהיו לי 500). ולכן אסיים בהמלצה, כשהנך נוסע על כביש החוף כדי שתשמור את העיניים על הכביש כיוון שנהגים שמסתכלים על מטוסים כשהם נוהגים מפחידים אותי
מקווה שבקרוב תצליח לממש את שאיפתך ולהצטרף כטיס פרטי לדיוני הפורום.
 
ראשית, ברוך בואך לפורום....

ובהצלחה בעבודת הדוקטורט. שנית, לא כל מי שמשתתף בפורום הוא טייס. ישנם כאן כאלו שהם כמוך - חובבים, ישנם חניכים, וישנם טייסים צעירים, וכמובן ותיקים. השאלות נשאלות על מנת ללמוד מהטייסים הוותיקים והמנוסים. כמו-כן, ישנם טייסים החולקים עם עמיתיהם חוויות טיסה שונות כולל אלו שחשוב ללמוד מהן (כמו המקרה של מערבולות קצה כנף בשדה דב שתואר לאחרונה). יתכן שאי הכרותך את הנושא לעומק גורם אצלך לחששות, אך אם וכאשר תעשה קורס טייס אזרחי, תראה שאין ממה לפחד, אבל תמיד אפשר ורצוי ללמוד ולהחכים, ובעיקר מנסיונם של אחרים. והמטוס הקטן שראית פונה, ייתכן שזה הייתי אני לקראת נחיתה בהרצליה.
 
תודה על הברכות ...

תודה על הברכות ועל התשובות. דבר ראשון הבהיר כי לא אני נהגתי (כתבתי נסעתי) . בהמשך לתגובות שקיבלתי אבקש להקשות. גם אם משווים בין נהיגה לטיסה הרי עדיין יש לא מעט הבדלים. בנהיגה אתה נוהג וזהו, אין צורך להקשיב לרשת הקשר, לנווט, להשגיח על נתוני המטוס וכו. גם אם נקלעת למצב חירום, כגון פנצ'ר, תמיד יש באפשרותך לעצור בצד הדרך. נכון, כמות ההרוגים בתאונות הדרכים גדולה מאוד לעומת הרוגי תאונות טיסה שהיא קטנה מאוד, ושאם אפשר שתיעלם, אבל אין ויכוח כי טיסה הוא עניין מורכב בהרבה ובעל השלכות גדולות בהרבה מנהיגה. כאשר טייס חולק את חוויות הטיסה שלו עם האחרים אני רואה בכך דבר מבורך אבל ברגע שבסוף ההודעה שלו הוא שם סימן שאלה הרי שזה דבר מדאיג שככל הנראה אין הכשרתו מספקת דיו. ושוב לצורך הויכוח אין אני חושב שיש להשוות בין נהיגה/טיסה/שייט אלא להתרכז בטייס עצמו. תודה
 
טל שלום

אין קשר בין עבודת הדוקטורט שלי לפורום זה. מבלי להיכנס לפרטים עבודת הדוקטורט שלי (בגדול) עוסקת בכלכלה וחוקרת את השפעות האינטרנט בעשור האחרון על שוקי הון ועל שווקים מסוימים. כך שברגעי שבירה הפורומים הללו הם מפלט נוח. חוץ מזה, ראיתי שיש תמונה שלך ליד מטוס פרטי ולא הצלחתי לנחש היכן זה מצולם. האם זה בקרבת ראשל"צ?
 

טל דותן

New member
נכון - מנחת ראשון, נמצא במערב ראשון

ליד אצטדיון הכדורגל (דרומית לו). אתה מוזמן להגיע לביקור. המנחת פעיל ועמוס ביותר בסופי שבוע, שם גם תוכל לשמוע מטייסים (ואם תרצה גם לטוס טיסת הכרות באז"מ (אווירון זעיר משקל)) על נפלאות הטיסה הספורטיבית. דרך אגב, הטיסה באז"מ הינה החלופה המוצלחת (לטעמי כמובן...) לתעופה הכללית במטוסים קלים, ובאורח בלתי מפתיע גם זולה הרבה (משמעותית) יותר כך שאם תשקול ללמוד לטוס, ממליץ לך לעשות זאת באז"מ. תבוא - ההנאה מובטחת
טל
 

ZeevRozenek

New member
דורון - תזהר עם המילה הזו

תייר גרמני במסעדה מזרחית ביקש את החשבון ואמר: DE BILL וחטף אגרוף מבעל המסעדהץץץ זאב
 
תזכיר לי בהזדמנות לספר לך על מועדון

הדבילים. סליחה ה"בילים" (והכוונה כמובן לכל אלה שקוראים להם ביל כמו ביל קלינטון, ביל גייטס.....) מתי אתה בארץ? אשמח לארח אותך במגידו לקפה ערבי ע"ח השייח.
 
הכשרה מספקת...

התעופה, היא מקצוע. לעולם אינך חדל מללמוד (שאל אנשים כמו מייק או קברניטים אחרים). כמו שרופא כללי, מוסמך לטפל בחולים אך איננו מומחה, רופא מומחה איננו פרופסור וכך הלאה. עלייך להבין כי רוב השאלות הנשאלות אינם מתחום ההטסה הבסיסית. רוב הטייסים (כך לפחות אני מקווה), יודעים להמריא מטוס, לטוס לפה ולשם, ולהנחיתו בשלום. אולם בין יכולת ההטסה הבסיסית לבין המקצועיות הגבוהה ביותר הקשת היא רחבה וקיבולת המידע היא אין סופית. להפך, עלייך להיות מעודד מכך ששואלים שאלות ורוצים לדעת, ללמוד ולהתקדם. זה מצביע על בגרות ומשפיע באופן ישיר ועקיף על בטיחות הטיסה של כולנו.
 
הכל פתוח להשוואה.

כדי שבן אדם יוכל להתפרנס חוקית מריפוי שיניים עליו ללמוד איזה שבע שנים ולעשות סטאז', וכל זאת על מנת שיוכל לחפור בפיות הזולת. כדי שתוכל להיות בעל רשיון טיסה פרטי עליך לעמוד בתנאי סף פרוצדורליים ובריאותיים, ללמוד חומר כדי לעבור שבע בחינות תיאוריה ולעבור קורס מעשי בן כ- 50 שעות בממוצע. רוצה לומר, ההכשרה הנדרשת לשם קבלת רשיון טיסה (וכיוון שאתה מדקדק במלים, שים לב כי לא כתבתי "כדי להיות טייס") היא אחרת מזו הנדרשת כדי להיות נהג. עם זאת, למען הצדק יש לציין כי קיימים בעלי רשיונות הטסים בצורה מזעזעת, בעיקר כתוצאה של מיעוט בטיסה. מאידך, אותו מיעוט שעות טיסה באיכות ירודה הוא המונע תאונות, סטטיסטית. ולסיכום דעתי, לימוד טיסה מחייב היותך בריא, עם כמה לירות ספאר ותו לא. המאמץ הנדרש לשם קבלת רשיון טיסה הוא כאיין וכאפס אפילו מהנדרש לשם השגת תואר אקדמי, ולו הקל ביותר. אם היית משקיע את המאמץ הנדרש ל PHD שלך בתעופה היית כבר יכול להיות סגן מפקד מעבורת חלל
 

grants

New member
אל תמעיט ברמת הריכוז הנדרשת מנהג

כאשר אתה נוהג בכביש מהיר במהירות של 110 קמ"ש ובמרחק של 20 מטרים מרכב שלפניך אתה נדרש לרמת ריכוז אדירה. למהירות הגבוהה שלך בכביש יש השלכות מיידיות במרחב בו אתה נע, בשל הצפיפות והדו-מימדיות שבו (אין הפרדת גבהים כמו בשמים). בסביבה עירונית המצב קשה עוד יותר. זה נכון שנהג לא משקיע קשב בנווט (אלא אם הוא בטיול..) אבל הוא כן סורק את המכשירים שלו, כן מדבר בפלאפון וכן מדבר עם הסובבים אותו.
 

winona

New member
נדמה לי שאפילו אתה ממעיט

יתקנו אותי הטייסים, אבל רמת הריכוז (לא דיברתי על כמות ידע או קושי בתפעול) הנדרשת מטייס בטיסה שגרתית, עד כמה שיש כאלה, היא נמוכה בהרבה מנהיגה ברכב. את המרווח בין רכבים ראוי יותר למדוד בזמן- שנייה או שתיים מהרכב מלפנים והרבה הרבה פחות מהרכב מצידך- כמה זמן הפרדה יש בין מטוסים ? נכון שפנצ'ר בתנועה עירונית הוא באמת לא חמור אבל בנתיב האמצעי בכביש מהיר בגרמניה זה יהיה מאד לא נעים וקשה לצאת בשלום ממצב כזה. לא סתם אין מערכות טייס אוטומטי לרכב, וגם אלו שיש יחסית פשוטות ומוגבלות ולא סתם מתקשים רוב הנהגים לנהוג ולשוחח בטלפון אפילו בדיבורית.
 
אם אתה שואל אותי - יותר קשה לנהוג..

שם כל שגיאה יכולה להביא לתאונה מידית. בטיסה אזרחית יש מרווח עצום לשגיאות. אמר קים (אברהם קימחי):"בטיסה יש שלושה שלבים. השלב המענין - נחיתות והמראת. השלב המשעמם - טיסה ישרה ליעד. השלב המסוכן: לנסוע לשדה התעופה וממנו.... מסכים איתו לחלוטין.
 

shai g

New member
בנהיגה אתה נוהג וזהו?

ממש לא. לפני שאדגים, אני רוצה להרגיע אותך שרמת הטייסים בהקשר לנדרש מהם בטיסה, גבוהה יותר מרמת הנהגים בהקשר למה שנדרש מהם בנהיגה. אם היחס לנהיגה היה רציני כמו היחס לטיסה, והיה פורום נהיגה נכונה בתפוז, יכלת אולי לראות שם שאלות כאלה: 1) אתה נכנס לסיבוב/כיכר ומהירותך גבוהה מדי, איזה חלק של הרכב יחליק ראשון? למה? איך תתקן את ההחלקה? 2) מהו האינסטינקט לפיו פועל נהג בעת בלימת חירום? מה לעומת זאת היא פעולת הבלימה הנכונה? 3) לאן מביט הנהג מתוך אינסטינקט בעת בלימת חירום? לאן צריך להביט? 4) רכב אחד נוסע במהירות 50 קמ"ש והשני 80 קמ"ש. במרחק 25 מטר לפניהם קופץ ילד לכביש. באיזה מהירות כל אחד מהם יפגע בילד? אם אתה יודע לענות על חלק מהשאלות הבסיסיות האלה, כנראה שאתה נוהג טוב ובטוח יותר מהרוב הגדול של האוכלוסיה. אם היו מלמדים נהיגה- תיאוריה ומעשה- באותה רצינות כמו שמלמדים טיסה, כל נהג היה יודע לענות על שאלות אלה שהן בסיסיות בנהיגה נכונה. לעומת הנהיגה (לצערי) לימודי הטיסה מקיפים הרבה יותר, והשאלות שאתה רואה כאן בפורום לרוב אינן בסיסיות.
 

צור בנר

New member
שאלה טובה

אהוד - כמו שציינת, תחום התעופה הוא תחום רחב מאד ויחסית לנהג, צריך טייס (ואפילו בעל הרשיון הבסיסי ביותר - טייס פרטי) לדעת די הרבה חומר. חלק מהחומר הוא חיוני להטסה, וחלק גדול מהחומר, הוא חומר רקע שאינו דרוש להטסה עצמה, אלא לביסוס הידע הכללי בנושאים הקשורים לטיסה. דבר זה מסביר חלק גדול מהשאלות אשר לא עוסקות ב"איך אני פונה ימינה?" אלא הרבה באותו חומר רקע, שתמיד יש מה ללמוד בו עוד ועוד. סיבה שנייה לכך שאתה רואה שאלות הקשורות בטכניקת טיסה היא שאין תנ"ך לטיסה הקובע בדיוק איך עושים מה בכל שלבי ההטסה. יש טכניקות שונות לאותו תפעול (אפילו לנחיתה) כשכולן מקובלות בעולם התעופה והדיונים פה נסובים גם על כך.
 
למעלה