טיסה לאילת

LEVIN1

New member
טיסה לאילת

האם ישנה מגבלת שעות לטייס מתחיל בטיסה ממרכז הארץ לאילת ???
 
לא אתפלא

טייס עם מעט נסיון, ללא ניווט ארוך בדרום, פעם ראשונה לבד לאילת? לא בטוח שכל אחד יפקיד בידיו מטוס. דוד
 
זה לא בגלל הניווט הארוך...

אני משערת שזה בגלל שצריכים להכיר את שדה אילת טוב טוב. כל סטיה הכי קטנה הם דופקים תלונה. טסתי פעמיים לאילת ואלה היו הפעמיים האחרונות שאטוס על חשבוני, ב- 2 הפעמים דפקו לי תלונה, ושניהם היו בנקודת היציאה מאילת חזרה למרכז, פעם בטיסת IFR ופעם ב-VFR. התלונות היו מוצדקות ללא ספק אך ההקפדה שם היא שונה משדות אחרים.
 

pinis

New member
אילת

שדה אילת הוא השדה הדפוק בישראל, עזבי את התלונות שהם דופקים- לא היית בסדר,מגיע לך. אבל כנראה שבגלל שהם קרובים לדהב ,הם מנותקים מהמציאות. השרות שהם נותנים גרוע שבגרועים,איני יודע את הסיבה אני יכול רק לשער ש.... מנהל המגדל שם רוצה לשרוד עד הפנסיה. שיטה: אין תקריות אין תאונות = אין טענות. לכן אין חריגות,אין אזורים,אין טיסות מבנה, הפרדות שאפילו בן גוריון מתבייש לבקש וכתוצאה מכך רמת אוויראות לא משהו, כל זה מעדויות של יותר מפקח אחד שעבד שם. ושמישהו ינסה להוזיז אותו.
 
מגיע לך... הייתי אומרת שזה קצת בוטה

אפילו ציינתי בהודעתי שהתלונות היו מוצדקות, לעומת זאת, בשדה אחר היו מסתפקים בהערה קלה... ובהרצליה זה היה עובר לסדר היום. מה שרציתי להדגיש זה שבאילת אין חוכמות... אתה טועה - אתה משלם.
 

pinis

New member
רוצה לומר ...

רוצה לומר שאילת מנסים לרמוז שהטעות הייתה להגיע לשם, בפעם הבאה תמנעי מלהגיע, לא יתלוננו עלייך ולהם יהיה השקט המיוחל. קצת מוזר לא?
 

LLEM

New member
האם יש מצב ש...

תגידי על מה קיבלת תלונה כדי שנוכל להמנע מזה בעתיד?
 
בבקשה...

בערך לפני כ- 3 שנים ביצעתי את טיסת המכשירים הראשונה שלי לאילת. ביציאה בנתיבי ATS מצויין כי עלי להיות בנקודת SAMAR בגובה 6000 ובמידה ויש לי בעיה בטיפוס עלי להודיע למגדל לפני ההמראה על מנת לקבל הוראות. הגעתי ל-SAMAR לא בגובה הדרוש, לא הודעתי למגדל לפני ההמראה ועל כן קיבלתי תלונה. המקרה השני היה לפני כ-שנה ביצעתי טיסת VFR לאילת, בהמראה חזרה לכיוון צפון, התבקשתי לדווח בתמנע. דיווחתי בשוגג בנקודת באר אורה ומטוס ארקיע דאג לתקן אותי ועל כך קיבלתי עוד תלונה. אז כולנו בני אנוש וכולם טועים אבל על טעות ב-CTR אילת משלמים ביוקר. זומנתי למנהל וקיבלתי גם מכתב הביתה.... אההה הזכרונות.
 

michal and ofer

New member
האם הם הצליחו?

לאור התגובות האוהדות על אילת ויחסה לטייסים, האם הם הצליחו למגר אותך מאילת (בכל זאת ציינת מקרים מלפני שנה ויותר)?
 

LLEM

New member
באר אורה זה לא ל פ נ י תמנע???

כי אם כן, מה יכול להזיק דיווח מוקדם ולמה צריך לקבל על זה תלונה? אם זה ככה זה באמת מוגזם...
 
בחיים לא התכסחתי אתם,

ואני חושב שנחתתי באילת איזה 50 פעמים. אז נכון, לא נותנים לך להנמיך אם מטוס ממריא מולך אפילו את בקשר עין ומקפידים. אז לא נוגעים באיקסים שלפני הזברה של 03: זה גם אסור לפי החוק וגם יכול להכאיב לראשים של האנשים שהולכים שם לאי טי ארים של ארקיע וישראייר. מאידך גיסא, עד היום כל אימת שנזקקתי לסיוע מהם קיבלתי ברגע ובמאור פנים. פעם באתי עם נוסע מוגבל בהליכה ומייד אישרו לי להורידו מול הרחבה, וסיפקו לי רכב ביציאה להביאו למטוס. פעם נתקלתי בבעיית מצבר ומייד קישרו אותי עם מכונאי. מאידך, אם היית נתקעת בשדה התעופה של עמאן היום, כמו שאני ומגידוב עשינו, רעבים ובלי פירור אוכל בכל השדה בגלל הראמאדאן, היית מתגעגעת מאד לאילת.
 

זיו מ

New member
אילת

יעלקינה.. עם כל הכבוד... יצא לי לטוס לאילת עשרות פעמים, אם לא מאות, ותקופה מסוימת לבצע טיסות ממנו כבסיס אם בטיסות בארץ ובחו"ל. נכון שבאילת קיימת הקפדה על נהלים בדרך שונה מאשר בהרצליה, ומנהל המגדל מקפיד על כך, אולם אילת איננו שדה שעקר פעילותו בתי ספר לטיס והדרישות מאתנו הטייסים הינם בדיוק לפי הנהלים וההגיון. יתרה מכך, לא מעט המקרים בהם גם באילת יחרגו מהנהלים אם ואני מדגיש יש צורך בכך, ואם אין פגיעה בבטיחות הטיסה. לו דיווחת למגדל טרם היציאה על בעיה להגיע לגובה הנדרש (כמצוין במפורש) אני מניח שהיו מאפשרים לך להמריא כך וכך (אחרת היית עדיין שם) ולו היית יוצרת קונפליקט עם תנועה נכנסת או דבר מה דומה. לענין הטעות בזיהוי... נו במת... נכון שיש מקרים בהם ניתן להתעלם מטעות כזו או אחרת, אבל לצערי רבים המקרים בהם טייסים מדווחים בנקודת דיווח זמן רב לפני הגיעם ובהתיחס לדיווחם הבקר/פקח משנה גבהים לטייסים אחרים, ולצערי כבר היו מקרים של כמעט תאונה עקב כך, ואף אני בעברי התלוננתי על טייס שכזה. רצה הגורל וכנראה טייס הארקיע החליט באותו יום שרב לו מטעויות דיווח וזה נפל עלייך. (אגב ככה ביננו, אל תקבלי כמובן מאליו את קביעת טייס ארקיע לגבי מיקומך, להבא בדקי במפה.. אולי הוא טעה?) טוב די, ברברתי מספיק, לסיכום, בניגוד לדעתך, רק מילים טובות לי על מגדל אילת, חוץ מזה.. מי עוד יאמר לי בקשר בנימוס אירופי בלתי מצוי "you're read back is correct sir" ?
יאללה הלכתי לנוח עייפו אותי הירדנים.
 

RAZ BAGG

New member
טיסה לאילת

איזה פחד
נשמע כמו מבצע "חומת חשבון 3". כאן, חניך ממוצע עם 25-30 שעות לוקח ססנה 172 לניווט בדד סטנדרטי בן 3 לגים (KVNY-KBFL-KSMX-KVNY. סיבוב של 259 NM) עם נחיתה בשני שדות זרים מפוקחים אשר מהם פועלות חברות תעופה סדירות במטוסי רג'יונל למינהם. אחד מהשדות הללו יהיה שדה שבו החניך לא ביקר עם המדריך מעולם. יש דיאגרמה,יש תדריך וחתימה לגבי השדה,ץכניץ טיסה מסודרת ואודרוב אתה לבד עם עצמך המפות והטיימר, תביא קבלה ממשאבת הדלק של סנטה מריה ותעשה חיים. אין תלונות שמועברות בזכות צד שלישי, בייחוד לא בשל דיווח שגוי בנקודת VFR...
 

easysam

New member
רז מה אתה משוה

טיסה באיזור לוס אנג'לס הרגוע לעומת אילת שלפעמים יש שם אפילו יותר משלוש טיסות בשעה אחת... איך אפשר להשוות בכלל...
 
למעלה