טיסה הפוכה

ahardon

New member
טיסה הפוכה

רציתי לשאול איך מתאפשר מצב של טיסה הפוכה? העילוי הרי נוצר בגלל שצורת הכנף גורמת לאוויר שמעל הכנף לעבור מסלול ארוך יותר מהאוויר שמתחת, ולכן הלחץ מעל הכנף נמוך יותר, אבל ברגע שהמטוס הפוך, והלחץ מעל הכנף גבוהה מהלחץ מתחת אז אין עילוי ואפילו יש מצב הפוך שגורם למטוס להמשך למטה בכוח הגדול ממשקלו. ובכל זאת מטוסי קרב למיניהם מסוגלים לטוס הפוך, איך זה קורה?
 

שי גנדל

New member
צורת הכנף שולית ליצירת עילוי

מה שבאמת קובע זו זווית ההתקפה. לגבי טיסה הפוכה, צריך גם מנוע מתאים. מנועי הסילון ב- 15-F למשל, יעבדו בכל מצב טיסה, וכאשר מדובר באירובטיקה עם מנועי בוכנה המטוס צריך מנוע מיוחד שיקבל דלק ושמן גם בטיסה הפוכה, ובנוסף במטוסים המתקדמים ביותר יש כנף סימטרית - האויר זורם אותו מרחק מעל ומתחת לכנף, וזה מקל על טיסה הפוכה. בטיסה ישרה כל מה שמחזיק אותך זו זוית ההתקפה.
 
זה מה שקורה כאשר קיימים הסברים

מוטעים למנגנון היוצרות העילוי, שהוא מנגנון די מורכב. עילוי יכול להיווצר בדרכים שונות. ההסבר בדבר "דרך ארוכה וקצרה" מתרסק בגדול כאשר ניגשים להסביר כיצד נוצר עילוי על לוח שטוח... או עילוי הנוצר על גבי כדור המסתובב תוך כדי מעופו. חפש חומר מקצועי באינטרנט. קיים גם מאמר בעברית שנכתב על ידי (חפש "עילוי וגרר")
 
למעלה