3 שאלות בנושא גלגל זנב

ZeevRozenek

New member
תשובה ל-ETHANR

א. הנסיון שלי מוגבל ל550 שעות, על אז"ם. (+כמה שעות הסבה על פיפר-קאב). ב. אני התכוונתי לרוחות אף או אלכסוניות, ודיברתי על רכיבים של רוח צד. ג. אף פעם לא נחתתי (עם גלגל זנב) ברוח צד מעל 14 קשר (הגבלת יצרן למטוס שלי: 10 קשר רוח צד) . כשיש רוח כזו, אני משתפן והולך לחפש שדה אלטרנטיבי. למזלי, יש על יד המנחת שלנו שדה אחר, מרחק 8 קמ. בלבד, עם מסלול בכוון ניצב למסלול שלנו. זאב
 
מבלי להכנס לכל ההתפלספויות,

תמיד אעדיף "זלזל גנב" על גלגל חרטום וחוץ מהדרכות שבהן אני מלמד גם THREE POINT וגם WHEELER , אני אישית נוחת תמיד WHEELER בכל מטוס {עילי, תחתי} ובכל מזג אויר.
 

ZeevRozenek

New member
לצביקה עוזר - מה היתרון ?

לנחות תמיד ב-WHEELER ? אולי אלמד היום משהוא חדש ?
 
צביקה - קצת הדרכה ע"ח הבית:

כיצד לבצע "ווילר" ברוח צולבת? אישית, אני רץ על גלגל אחד עם כנף לרוח. א"כ מנסה להדביק זנב ולבסוף גלגל שני. והפעולה האחרונה היא תפילה חרישית...
 

ראשפטיש

New member
זה מרשם לגראונדלופ.

ווילר ברוח צולבת - ממליץ רק לטיסים עם ה ר ב ה נסיון עם גלז"נ ומסלול ארוך קצת.... רוב הגראונד לופים מתחילים בווילר כשהמהירות יורדת ואין מספיק רגל להחזיק את האף במקום. במיוחד ברוח צולבת משמאל! עחב"ב
 
עוד שאלה- ברשותכם

האם גלגל זנב ניתן לנהוג כמו בססנה? כלומר- האם לחיצה על הפדל בקוקפיט מסובבת את הגלגל ? או שהוא כמו בעגלת סופרמרקט- חופשי להסתוב לכל כיוון?
 
משהו בנושא מסלולי הסעה וגלגל זנב

במטוסים עם גלגל אף, הראות קדימה מוגבלת, ולכן מסלולי ההסעה בשדות הבריטיים שהיו בארץ היו קשתיים, ובהסעה הטייס מסתכל הצידה ורואה את מסלול ההסעה שלפניו. כשהמטוסים הפכו להיות (ברובם) עם גלגל אף, ואף המטוס אינו מסתיר בהסעה, מסלולי ההסעה התיישרו וכיום הם מקבילים למסלולים.
 

mike300L

New member
ל"עגלת הסופרמרקט"

קיים פתרון לא שכיח בו ניתן לנעול את גלגל הזנב בתצורה ישרה מיד עם תחילת ההרצה להמראה ע"י משיכת כבל ובכך להבטיח גלגל ישר ונעול לקראת הנחיתה ,להסעה משחרר הטייס כבל זה. ההתקן הנ"ל מועיל ליציבות בנחיתה,אם אני זוכר נכון גלגל הזנב אינו נהיג באמצעות הדוושות במטוסים אלה וההתקן שציינתי בא כתחליף.
 

mike300L

New member
תקון

הנעילה מתבצעת בשיוט בו זרימת האוויר מבטיחה תצורה ישרה
 
אגב ניהוג באמצעות הדוושות

אתם מכירים מטוסים בעלי גלגל קדמי שאינו נשלט על ידי הדוושות ולמעשה אינו נשלט כלל על ידי מערכת היגוי כלשהיא? רמז, אני לא מתכוון לפוגה/צוקית.
 
במועדון התעופה בשדה התעופה בעקבה

אז"מ תלת מושבי עם גלגל אף חופשי, היגוי קרקע במהירות נמוכה בעזרת הבלמים ובמהירות גבוהה בעזרת הגה הכיוון
 

nadaveiron

New member
שלושה בלירה

כל הגרומנים (ינקי, טייגר, צ'יטה), צירוס שכבר נזכר כאן, לאנסאייר, RV-ים ועוד רבים וטובים. גם אבות הטיפוס של ה A500 וה A700. במקור הם אמרו שבמטוסים הסדרתיים יהיה נהוג קרקע, אבל יתכן שהם ירדו מזה בינתיים - נראה עוד חודש בערך כשהמטוסים הסדרתיים יתחילו להמכר. אה, וכן, כמובן, B29.
 
למעלה