מחפש רשימת אותות קריאה של מטוסים

בטור הימני יש סטטוס המטוס כעת

נמכר/נמחק (עקב תאונה או סיבה אחרת) וכו'/מושבת וכו'. צריך קצת אינטואיציה כדי לפענח מה כל אות מסמלת, אבל זה לא בעיה גדולה. בכל מקרה גם רשומה שרשרת האותות-קריאה שהיו למטוס זה לפני כן, אם היו (כולל רישומי חו"ל). הרשימה לא עדכנית לגמרי, אך לדעתי היא הטובה והמקיפה ביותר (תודות לנועם הרטוך שהיווה את הבסיס העיקרי לרשימה)
 
איזה סטטוס ואיזה בטיח שים לך פלסטר

לדוגמא, ברשימה מופיעים שני מטוסים-CAA ו CAG שניהם סנקהI שהיו ברשותי, שנהם הושמדו, על אחד מופיע D שזה אולי destroyed ועל השני לא מופיע מאומה. מענין מי המקור לרשימה הזו, כי היא כוללת הסטורית רשום של המטוסים בכל הגלגולים שלהם.
 
לפי מה שידוע לי...

...זה חובב תעופה צרפתי שנעזר בכתבי עת כמו ביעף/באוויר וכו' וכאמור הרשימה לא מעודכנת
 
לא, אתה לא צודק

המטוס שגמר מסלול בחיפה היה גם של הקבוצת שותפות שלנו עד ספטמבר 1993 ולאחר שמכרנו אותו למפעיליו, הוא הושכר למישהו שאיני יודע מי הוא אשר הספיק לדלג מעל הגדר ולנחות על גג של רנו אקספרס בחיפה. לשמחת כולם, הארוע נגמר בנזקים חמורים במיוחד רק לרנו אקספרס ולמטוס. הנהג, ושוכני המטוס, נפגעו באופן קל עד בינוני,למרות שהמדחף טחן את הרנו המסכנה. המטוס היה CAG. לעומת זאת, המטוס שמכרנו לג'מבו (מסעדת הסנדביצים שנסגרה בינתיים) היה CAA וגם הוא הונחת על ידי אחד משותפי בעבר (השם שמור במערכת)נחיתה ממש חלקה (למזלו הרב, לא היתה רוח צד בעת הנחיתה במנחת בארי בנגב)רק בלי פתיחת גלגלים. השתלם לנו לא לתקן אותו בזמנו ולהשתמש בדמי הביטוח לרכוש את CAG במחיר יותר זול מהמחיר שקיבלנו על מטוס יותר "זקן" ובענין אי פתיחת גלגלי, העולם של הטייסים מתחלק לשני סוגים: אלו שכבר נחתו עם כן נסע מקופל ואילו שעדיין לא נחתו כך.
 
הצחקת אותי, "לא מעודכנת"

הרשימה הזו היא סתם רשימה שאני לא יודע מה הבסיס לה. בין היתר, ראיתי שם קטע עם עשרים וכמה סטירמנים, אז היכן הם בדיוק נמצאים הסטירמנים האלו? ברשימה כמה עשרות פיפרים כולל שני פיפרים שלמדתי לטוס עליהם לפני 30 שנה והם בכלל לא קימים. אולי זו רשימה של מטוסים שנכנסו לישראל ולא מחקו ממנה את כל אלו שהתרסקו, פורקו, או נמכרו חזרה לחול או לאפריקה.
 

שי גנדל

New member
לא להוציא דברים מהקשרם

הרשימה היא של רוב (לא כל לצערי) המטוסים שנרשמו אי פעם בארץ, לא רק של מטוסים שפעילים כיום. הסטירמנים למשל (בטח התכוונת ל ...4X-AM) שימשו לריסוס במרום בשנות השישים. שים לב שיש גם רישומים מתקופת המנדט. העניין הוא שההוספה האחרונה היתה בתחילת 2002. לכן חוסר העדכון.
 
למעלה