אז מה מחזיק את הלווינים בשמיים?

ואיך זה מסתדר עם m*v^2/r ../images/Emo35.gif

בהנחה שמשקל הלווין אינו משתנה, במסלול נמוך יותר יש להמשיך ולשמור על אותו כוח צנטריפוגלי שהיה במסלול הגובה יותר, שהתנגד למשקל. כיוון ש:F=m*V^2/r אם רדיוס הסיבוב ירד, המהירות תרד לפי שורש הרדיוס.
 

yuval200

New member
הנחתך שהמשקל לא משתנה בטעות יסודה

המסה!! לא משתנה, המשקל ואיתו גם הכח הצנטרפוגלי הדרוש להחזקתו במסלול משתנים ביחס הפוך למרחק מכד"א. ולכן הנוסחה עדיין רלוונטית מאד.
 
צודק.

וזה גם מסביר למעשה את חוק השטחים, לפיו גוף יגביר מהירותו במסלול נמוך יותר. אבל,בל נשכח שהלווין מאבד ממהירותו כתוצאה מהפסדי אנרגיה, וגורם זה יכול להיות דומיננטי יותר עד כדי כך שבמסלול נמוך יותר,הלווין ישייט במהירות נמוכה יותר מאשר היתה לו במסלול הגבוה יותר. איני עוסק בתחום לווינים לכן איני בטוח בוודאות.
 
הפחד מפיצוצים קטלניים על פני כדה"א

גורם ללוין לנסות ולהתרחק ככל שהוא יכול מהרוע והטמטום רק שכח המשיכה חזק ממנו (לא מהחמס)
 

pusyman

New member
הטימטום החוגג על הארץ הוא זה שמחזיק

את הלוינים בשמיים..
 

Rtitan

New member
דיון מלומד וכולם צודקים... כמעט.

אתם מנהלים כאן רב שיח של חרשים. נכון שלוויין אמור להגביר את מהירותו ככל שגובה מסלולו יורד (חוק השטחים של קפלר, שימור אנרגיה וכו' וכו'...) אבל זה במערכת משמרת אנרגיה. במערכת שאינה משמרת אנרגיה - הלוויין יאבד מהירות ולכן - יירד בגבהו על מנת לשמור על מאזן אנרגיה על פי משפט הוויריאל - שעל פיו, האנרגיה הקינטית שווה לחצית האנרגיה הפוטנציאלית של הגוף בשדה פוטנציאל גרביטציוני. אז כמו שהגששים אמרו... כולם צודקים, איפה מקבלים כאן בירה?... ואשר למקורות הנעה לחלליות ולוויינים - הרי הם רבים ומגוונים ואל תיכנסו לזה כלל. גלגלי התנופה משמשים לייצובם המרחבי, ואילו הנעתם המסלולית מגוונת לפי מספר סוכנויות החלל בעולם - בריבוע.
 
למעלה