המטס-טיול לירדן

המטס-טיול לירדן

הטיול לירדן לצערי אני כותב בעילום שם היות ונפל עלי אימתו של הפקיד הכל יכול שאהוד רמז עליו. אחרי מופע האימים שלו בהחלט יש מקום לפחד. אנחנו צועדים בברור לכוון של מדינת חושך בנוסח ברית המועצות לשעבר שלאזרחיה אין זכויות ואין חוקה וכל פקיד יכול לקבוע את גורלנו. אם הוא מסוגל להתעלל בתשעים טייסים שירדו ליוטבתה בדרך לירדן וריסק את הטיול שהושקע בו כשנה של עבודה ומאות אלפי שקלים הוצאה, ואין במדינה הזו גבר אחד שמסוגל לאיש אז באמת כדאי להיזהר. ומעשה שהיה כך היה. לפני כשנה הוחלט לחדש את הניסיון לערוך מסט-טיול אולטראלייטים לירדן. בעבר היה ניסיון לארגן טיול שכזה אבל בגלל פרוץ האינתיפדה הוחלט שזה לא הזמן. במהלך השנה האחרונה נוצר קשר עם מועדון הטייס המלכותי שמקום מושבו בעקבה בתוך שדה התעופה. מנהל ומקים המועדון אדם בשם סמיך מקורב למלך קיבל הוראה (והרבה כסף) להקים מרכז תעופה בעקבה שכולל את כל סוגי התעופה האזרחית. החל מהטסת בלון, מיקרולייט, אולטראלייט, צסנה, גיירוקופטר, וצניחות. הוקמו שני הנגרים ענקיים לתפארת הממלכה, עם חדרי משרדים, מטבח, אחזקה, לובי, והכל מפואר וממוזג כדבעי. הובאו למקום מספר כלי טייס. כיום המועדון בשלבי התבססות מבחינה מקצועית, כלי טייס וחברים. נערכו מספר פגישות עם האיש ונוצר קשר חם ולבבי בין מנהלי עמותת האזמים בישראל ובינו. האיש קיבל בהתלהבות את הרעיון והתחייב לקבל את כל האישורים הירדנים לכך. מבחינתו ביקור של כחמישים מטוסים ישראלים הינו מימוש הסכמי השלום בין הארצות ובהחלט קירוב לבבות בין טייסים באשר הם. הוא את שלו עשה. קיבל את כל האישורים ושיגר אותם אלינו. ושיהיה ברור, בירדן מטס כזה לא היה יוצא אל הפועל ללא אישורו וברכתו של המלך. הבעיה הסתבר לא היתה בשלטונות הירדנים אלא איך לא - בישראלים. היה צורך לקבל את אישור חיל אויר, מנהל התעופה האזרחית, והמחלקה לבטחון במשרד התחבורה, לארגן בדקדקנות את אופן הורדת חמישים מטוסים ליוטבתה ומשם לשדה התעופה באילת לצורך מעבר ביקורת גבולות והמראה לשדה תעופה של עקבה שם מקום מושבו של מועדון הטייס המלכותי שקיבל על עצמו לארח אותנו. לצורך המבצע נכתב ספר מבצע, נערכה פגישת הכנה עם כל הטייסים שקיבלו את ספר המבצע והכל היה מוכן ליציאה. שבוע קודם לכך, בוצע ניסיון על חם לראות שהכל בר ביצוע כולל הנתיבים בתוך ירדן, מקומות הנחיתה בתוך ואדי רם, מקום התידלוקים וכד' שני אולטראלייטים ביצעו את הטיסה כמובן באישור כל השלטונות שלנו כולל אישור המחלקה לבטחון במשרד התחבורה, והניסיון עבר בהצלחה מלאה. לטיול נרשמו כתשעים (90) טייסים שכל אחד לקח חופש ממקום עבודתו, שילם ממיטב כספו והשקיע זמן בלימוד החומר, בהכנת המטוס לטיול וכד'. לטיול-מטס צורפו כתב וצלם של הערוץ השני, במטרה לערוך כתבה מצולמת על ה"סנסציה" של חמישים מטוסים ישראלים שטסים בשמי ירדן. יום יומיים לפני היציאה החלו להתעורר "בעיות" במחלקה לביטחון של משרד התחבורה. הם ביקשו אישורים מהירדנים על הסדרי הביטחון של כלי הטייס, מי ישמור עליהם, כיצד הם יאובטחו בעקבה ובואדי רם ועוד ועוד... מר סמיך מקים ומנהל המועדון,(ולהזכירכם, האיש הינו שליח המלך וכל מה שהוא עשה ובודאי בנושא המטס היה באישור ובברכת המלך) שלח מכתב מפורט שענה על בקשותיו של מר דני שנער האחראי על הביטחון במשרד התחבורה. אבל זה לא הספיק. מר שנער ביקש נייר רשמי של הממלכה. הירדנים, סירבו לספק כל נייר נוסף מעבר למכתב המלא והמכובד של מר סמיך. בהמשך, אסביר מדוע הירדנים סירבו לתת ניר זה או אחר. נשאר עוד כיום או יומיים לטיול ונעשו מאמצים קדחתניים לספק לזה את מבוקשו מבלי לשבור את גאוותו של השני......... בבוקר הטיול אחרי שהיו בידנו כל האישורים הנחוצים של חיל אויר, מנהל התעופה האזרחית של שדה התעופה באילת ושל שדה התעופה בעקבה המראנו ליטבתה בתקווה שהנושא ה"ביטחוני" יסתדר. אף אחד מאיתנו לא הבין קודם ולא מבין היום את התעקשותו של מר שנער לא לאפשר את הטיול. הרי יום יום חוצים עשרות גיפים ומכוניות את מעבר הגבול לירדן ואין איש דורש מהירדנים הסדרי ביטחון לכל כלי רכב שמשוטט בשטח עצמאי!!!! גם על הגיפ/מכונית/משאית אפשר להעמיס חצי טון חומר נפץ ועם המספרים הישראלים להגיע לכל מקום במדינה. אז מה בדיוק העינין עם האולטראלייטים. ספטמבר-אילבן יעני-קדחת. ועכשיו לעיניין הירדני. הירדנים אמרו לנו בפשטות שיש הסכם שלום בין המדינות, יש הסכמי תעופה ויש חוקים ונהלים כיצד עוברים את הגבול עם כלי שייט, טייס, ברכב או ברגל ולא יתכן שכל פקיד כזה או אחר יכתיב להם מה לכתוב. פשוט אבל נכון. במילים שנאמרו למספר מצומצם של חברים הסתבר שהם גם נעלבו עמוקות מהדרישות שהוצבו להם. והם אמרו לנו מפורשות. מבחינתנו יש לכם את הרשות המלאה לטוס בירדן אבל אנחנו לא נספק כסתח לאף אחד. תפתרו את הבעיות שלכם מבלי להשליך את זה עלינו. פשוט נכון וצודק. וכך השארנו את המטוסים עגונים לקרקע של מנחת יוטבתה ויצאנו לדרך באוטובוס לא לפני שדאגנו לשני שומרים חמושים ששמרו כל הזמן עד שובנו מהטיול. לא אתאר לכם את פרטי הטיול היות וזה לא הנושא. כן אספר לכם שקיבלו את פנינו בחמימות ראויה לציון. מה שהובטח מבחינה ביטחונית קויים במלאו, והרגשנו מוגנים ורצויים. מבחינתנו הפסדנו טיול שאין ספק היה יכול להיות מרגש מאוד ומדהים ביותר. אבל גם מבחינת היחסים עם ירדן הפסדנו. מול הכתבות היום יומיות על ההרוגים והפצועים בעזה, ומול צילומי הענק בעיתונים הירדנים על הריסת בתים וחורבן, היה צץ ועולה גם הפן השפוי בהסכמי שלום בינינו לבין שכנינו הערבים. ואת זה בהחלט הפסדנו ברמה הלאומית. יש בינינו אנשי צבא, אנשי ממשל, אנשים בעלי תארים אקדמים, וסתם טייסים. אף אחד לא מבין מדוע סרב מר שנער לאשר לשדה אילת לתת לנו לצאת לדרכנו. אף אחד גם לא מבין מדוע המדינה נותנת לפקיד זה את הכוח להתעלל בנו הטייסים ואין פוצה פה ומצפצף. ודוגמאות נוספות לא חסרות. ובנוסף, מאיפה הפטרונות עלינו ועל כלי רכבנו/מטוסינו/כלי השייט שלנו. זכותה של מערכת הביטחון לפרסם התראה כזו או אחרת כמו זו שפורסמה לאחרונה לגבי המטיילים לטאבה וזכותנו האזרחים לשמוע או לא. אבל לעצור טיול למדינה שיש לנו איתה הסכמי שלום???? מעבר להסכמי שלום שנחתמו, הביצוע בשטח הינו בידי האנשים, על ידי יצירת מירקם יחסי אמון וחברות, על ידי יצירת נושאי עינין משותפים וכד' פה בהחלט המדינה היא זו שמשיגה לאחור את השלום עם שכנינו. והמדינה במקרה זה היתה מיוצגת על ידי מר דני שמער האחראי ל הביטחון במשרד התחבורה. נשאר רק לקוות שהכתבה שתשודר בערוץ השני תעלה ותציף את הנושא ברמה הלאומית. בברכה אחד הטייסים שמפחד.
 

ytell

New member
אליה וקוץ בה

סיפור עצוב על שקלקלו לכם את הטיול עליו עמלתם כה רבות. אך מה לך כי תלין על פקידים מהרי החושך כאשר ברמה האישית אפילו לחתום על ההודעה אתה מפחד? ממה יש כאן לחשוש? סך הכל תארת את הדברים כפי שנראו מהצד שלך. האם באמת אתה סבור שמישהו יכול (או ירצה) לפגוע בך על בסיס סיפורך הנ"ל? הגזמת ידידי
 
הפקידים הם באמת מהרי החושך

ואם סרבתי להזדהות הרי יש לי סיבות מאוד טובות לכך. מה הקשר בין אי רצוני להזדהות לבין החומר שנכתב בפרוטרוט ובקפדנות. העינין הוא לא ש"קילקלו לי" את הטיול אלא כתבתי פה על המשך התעללות המחלקה לבטחון במשרד התחבורה בציבור הטייסים. בהמשך לאי הכנסת זרים לשדות תעופה חיפה הרצליה או שדה דב שהוזמנו לטוס עם טייס זה או אחר ונאלצו לספוג את מנת ההשפלה של הוראות הפקיד הבכיר במשרד התחבורה, וכל מה שנכתב בפורום זה בנושא. ושוב. הסיפור הוא לא סיפור עצוב שקלקלו לנו את הטיול השנתי. בכלל לא וצר לי אם לא הבנת את זה מהכתבה.
 

ytell

New member
לא ידידי, אי ההבנה היא אצלך.

לא תמצא בהודעתי שום ציניות על קילקול טיול שנתי. אני בטוח עוגמת הנפש של 90 הטייסים מוצדקת לחלוטין. העניין הוא בנכונות להאבק, אפילו בדרך סימלית כמו כתיבה בפורום ללא פחד להזדהות. אני חוזר וטוען שמי שפוחד לחתום בשמו על סיפור תמים בפורום באינטרנט שמה איזה פקיד יתעלק עליו הוא פשוט פרנואיד. ואפילו היה בכך שמץ של חשש מוצדק, אם לחתום בשימך באינטרנט אתה חושש מה נעשה בלעדיך במאבקים הרציניים יותר :)
 
יאללה תעשו חישוב

של כמה כסף הלך פארש ותגישו תביעה נגד דני שנער הדפוק. בהזדמנות זו גם כדאי לכם לטפל בזלמן השני הפודל של שנער. ג.צ
 
ועוד מעוללות דני שנער

גם הקפריסאים הגישו תלונה לממשלת ישראל על הנחתת מטוס לופטהנזה בלרנקה, להזכירכם, גם זה מעשה ידיו של מיודעינו דני שנער, הם טוענים ובצדק ששדות התעופה שלהם אינם בור הבטחון של מדינת ישראל, ואם דני שנער חושש להנחית את המטוס בבן גוריון, פתוחה בעיניו האפשרות להנחיתו בעובדה.
 

בני פלג

New member
התלונה ממש הזיזה לו ../images/Emo151.gif

כמו שהזיזה לו תקרית הסנדל שעף בטיסה ושבר חלון בססנה 172, או הסבל והבושה שנגרמים לאזרחים תמימים שלא מאפשרים להם לעלות לטיסות סבב/ הכרות/רומנטיקה, או העלות והטרחה שנגרמים לטייסים ונוסעים שנאלצים לנחות בלרנקה כי "המערכת" איבדה את תוכנית הטיסה (שהם הגישו כדת וכדין), או הנזק שלא ניתן לתמחור של אנשי עסקים זרים שלקחו להם את המחשב הנייד "לבדיקה" ומאז נעלמו עקבותיו....
 

pusyman

New member
היכן הרספקט למקצועיות השנערית?

על מה הפליאה? למה תלינו? שנערמלסון מקבלים משכורות ( שמנמנות) לעשות בדיוק את העבודה הזו.. יש להם ידע שלכם אין.. קצת רספקט(וקרדיט) בבקשה. הניחו לפקידונים הללו. שלמו מיסיכם וסתמו ת'פה! באים לפה ליבב?? פויה! תסתכלו על התמונה כולה.. ראו כמה חוקים חדשים רק בשנה האחרונה הוציאו למען בטחון העם! בכיינים..
 

מל קלר

New member
שימו לב,איך מופעלת הדמודיקטטורה

1.השב"כ המוסד ומשרד רוה"מ למלחמה בטרור,מפרסמים ערב חג הסוכות ,אזהרה לכל הישראלים לא לעבור את הגבול לסיני מחשש מעל סביר לפיגועים. 2.עמישראל שם זיין ויוצא בעשרות אלפיו אל סיני וחופי הזהב. 3.הדמוקרטיה בשיאה!אין איש מונע את מעבר עשרות האלפים לסיני! 4.אגודת האז"מים מתכננת טיול רב משתתפים לירדן. 5.מתאמת עם הירדנים,מתודרכת על הסכנות מגורמי הבטחון,אזרחים למופת! 6.הדיקטטורה בשיאה!פשוט לא נותנים להם לעבור את הגבול(עם המטוס). 7.כאילו,מה קורה כאן??יש הבדל אם חו"ח יפוצצו להם את האוטובוס או יירטו להם את האז"ם?שכרון הכח של בטחון משה"ת ,עובר כל גבול!! 8.סיכום:עלינו להתאחד,לאסוף כסף,ולבגצ"ץ את האמא שלהם!!!!!!!!!!!!!!1
 

בני פלג

New member
כאן זה לא דמוקרטיה ../images/Emo104.gif

אני משתתף בצערך ומצר על סבלם של 89 הטייסים הנוספים המאוכזבים. אך טעות בידיך כשאתה מצהיר: "אנחנו צועדים בברור לכוון של מדינת חושך בנוסח ברית המועצות לשעבר שלאזרחיה אין זכויות ואין חוקה וכל פקיד יכול לקבוע את גורלנו." כאן מעולם לא היתה דמוקרטיה. פקידים תמיד ידעו מה טוב בשבילנו והכתיבו את גורלנו. הבעיה היא שכולם מתרגזים ליום יומיים ואחר כך ממשיכים לטמון את הראש באדמה. בנוסף לעריצות הנובעת מתקנות לשעת חרום (זמנית, רק מיום הקמת המדינה) יכול פקיד עירייה לאשר פריצה בכח לביתך בגין אי תשלום 2.20 ש"ח (חניה ב"כחול לבן") ופקיד ברשות השידור להחרים לך את הרכב באמצע הכביש. אז למה שפקיד משרד התחבורה לא יכתיב לך לאן, מתי ועם מי אתה יכול לטוס? הרי הוא דואג לשלומך יותר ממך והוא יודע מה טוב בשבילך! לידיעתך, כשידידך דני שנער אסר להשאיר מטוסים פרטיים לחניה בטורקיה ללא שמירה קמו בעלי ממון ואיימו בפניה לבג"ץ ומיד הוסרה ההגבלה.הרי הוא לא פועל מכח החוק, אלא מכח העריצות. בתוקף איזה חוק הוא מנע מכם לטוס לירדן? מעניין מה יעשו 90 אזרחים נפגעי העריצות, מעבר לקטר בפורום.
 

מל קלר

New member
הקץ לעריצות הפקידון שנער!

המליונר והטייס הראשון שיבג"ץ את החלטותיו של רא"ג בטחון במשרד התחבורה. 1.נמק מדוע צריך אישור שלך לטוס לתורכיה לירדן ומצריים ולא לקפריסין לדוגמא? 2.נמק למה צריך סנדלים בהרצליה חיפה אילת וש"ד ולא במגידו תימן וראשל"ץ? 3.נמק מדוע בכלל צריך סנדלים למטוס עם פחות מ 40 גלון דלק? 4.נמק מדוע נוסעים עוברים בדיקה בטחונית בש"ד הרצליה ואילת ולא במגידו תימן וראשל"צ? 5.נמק מדוע מנעת מ80 טייסים לעבור לירדן במטוס ואישרת להם לעבור באוטובוס לא ממוגן? 6.נמק מדוע פראנואיד,שהחלטותיו לא מסוננות,ומתחדשות כל יום, יושב בראש אגף בטחוני?
 

ytell

New member
הנה תשובותיו

(ככה נדמה לי לפחות) 1. מדינה בעלת אוכלוסיה מוסלמית היא בעלת פוטנציאל סיכון גדול יותר 2. הצורך בסנדלים אינו תלוי בשדה התעופה. האכיפה בשדות מנוהלי רש"ת קלה יותר. 3. מה הקשר? עם 40 גאלון אפשר להגיע לכל מקום בארץ. 4. פוטנציאל הסיכון הוא גם פונקציה של כמות ההמראות מהשדה. אבל אתה צודק. עם קצת יותר תקציב נסגור את הפרצות גם בשדות הקטנים יותר. 5. אוטובוס ממוגן אינו רלוונטי לנושא. גם למיגון אישי למטיילים מטפל. 6. לך תסביר ל-120 נפגעי הטרור מהלילה למה אני פרנואיד.
 

pusyman

New member
בקשר לסעיף 4..

נראה לי שהם יסתדרו לבסוף גם ללא שום תקציב.. מה הבעיה להוציא הוראה ולהפילה על מחזיקי/בעלי/משתמשי המנחתים הללו? תמשיכו אם שאלות הקיטבג הללו.. ונחת זרועם של שנערמנסון תונחת עליכם שוב ושוב..
 

pusyman

New member
התכוונתי ל "עם" אבל תכננתי את ה"אם"

לזכר כל אותן אמהות. החל באם כל המלחמות, וכלה באום כולתום. ששירה הידוע על העריצות והטימטום נמחק כתוצאה מצריבה בלתי יעילה של החרטומים הקדמונים.
 
תנו להם רעיונות...

לא שהם צריכים אותנו בשביל רעיונות חדשות לבקרים היכן לסגור פרצות ואיזה מגבלות חדשות להפיל אבל כתיבה מפורשת רק עושה להם חיים קלים. ולמען הסר ספק אז בפגישה שהייתה עם שנערמלנסון בחיפה לפני כחודש כבר חשבו על זה וכבר אמרו שמגידו ב"ש וכיוצ"ב בדרך...אל האושר... אז אל תיתנו שיעבדו עליכם...( לא יכול בפורום להראות לכם את האצבע המאיימת...) התשובה המוחצת של שנערמנסון....אמרתי לכם...
 
כמה מהמשרשרים כאן

חותמים בשמם האמיתי? בגלל השפניות של הכינויים "שנערסונים" ממשיכים בעריצותם. אנשים שבמדינה מתוקנת היו מזמן אחראים - למירב - על שירותים ציבוריים בעיר אובות, ממשיכים בעריצותם שלוחת הרסן. כמה פעמים קראו גולן את גולן, ע"ג פורום זה, להקים צעקה גדולה, להגיש עתירות, בגצי"ם וכו'? ומי בא? אף אחד מעלומי השם המכובדים. אז מה לכם כי תלינו? כמה מכם הצטרפו למלחמותיו של יוסי כהן בהנחתות השלטונות? או לחילופין במלחמותיו של שלמה זלקין? כולכם מתנהגים כמו החתול המסורס על הגדר. יושב, מילל ונותן עצות. קומו ותעשו! אפילו כסף לא נתבקשתם לשים על השולחן. רק להצטרף לעתירות. גם זה לא היה לכם ביצים לעשות. אז תשתקו ותכלו ח.... ששנערסון וחבר מרעיהם מלעיטים אתכם. חוצמיזה - מי שלא בא היום לערד, הפסיד.
 

ami51

New member
בשביל זה אנו משלמים לאגודת התעופה

או שאני טועה? בכל מקום מסודר, אגודה של אנשים כעלי מכנה משותף כלשהו ( דייגים, נהגי משאיות, בעלי מוסכים, טייסים) אמורה להיות הגוף הלוחם למען האינטרס המשותף של חבריו. אז יש אגודה לטייסים, ויש לאזמ"ים ויש לדואים ולמי אין? ואם צריך תפקידי כבוד לשים על כרטיס הביקור אז יש תמיד קופצים להיבחר. ואם צריך לפעול למטרות חברתיות - גם לזה יש קופצים אבל שצריך להילחם, הגוף הופך לאוסף אנשים פרטיים שכל אחד מסתכל על תאריך חידוש ההגדר שלו עם הבעיות האישיות שלו מול פקיד זה או אחר במינהל ופתאום כולם "מתאדים". וללכת לבג"צ ? יש תירוץ שהוא טוב תמיד לכל בעיה - זה עולה כסף , ואין לנו.... כולנו נהנים לרוץ לתחרות נחיתות דיוק או מטס לפיק / מצדה ושוכחים שהאגודה צריכה גם לטפל בדיוק במקרים כמו זה בכוחניות חוקית נגד כוחניות שרירותית פקידותית. אז מה אנחנו מתלוננים? על מי? עלינו? הרי אנחנו בוחרים את הנהלת האגודה ויודעים מה היא עושה ובעיקר מה לא. להתראות בשירשור הקיטורים הבא ( שבטח יהיה בקרוב)
 

בני פלג

New member
צודק ב- 100% ../images/Emo45.gif

א. כללי הפורום (כמו כל הפורומים שאני מכיר באינטרנט) מאפשרים לחברים להופיע בעילום שם. טומי - לא מוצא חן בעיניך? מדוע אתה לא קם ועושה דבר בנדון??? בא נראה אותך משכנע את הנהלת תפוז לאפשר רק למי שמזדהה בשמו המלא (וזהותו נבדקת על ידם כאמיתית) להשתתף בפורום. ב. אכן אירועי האגודה מאד חביבים ורבים נהנים מהם - אך בפגיעה הקשה של השלטונות באיכות החיים שלנו הנהלת האגודה כלל לא עוסקת! אז מה - זורקים לנו עצם? ג. אני עוקב מקרוב ובהערצה אחרי מלחמותיהם הפרטיות של מיקי גולן ויוסי כהן בשרלטנות - אך כמה הם באמת הצליחו??? ד. אנחנו עם הטייסים תחת שלטון המנהל ובטחון משרד התחבורה דומים לעם העירקי תחת שלטון סאדאם - מי העז לקום נגד הרודן הכל יכול?
 
למעלה