זווית התקפה מישרה ואופקית לנסיקה

אולי EXTRA300 סטנדרטית

ראיתי לפחות סרטון וידאו אחד של EXTRA300 מבצע טיפוס אנכי ושומר מהירות (מעיד על יחס דחף משקל של לפחות 1) אלמלא היו רואים בסרטון את הטייס ממריא, הייתי באמת חושב שמדובר על טיסן גדול... אחד התרגילים המדהימים שביצע היה KNIFE EDGE בגובה 0 כמעט... אנסה למצוא את הסרטון...
 

טל ר

New member
ההנחות הסמויות מתרבות

דניאל, אני מניח במשפט שדיבר על מקסימום סל"ד הוספת הנחה סמוייה של מדחף בעל פסיעה קבועה. דיברתי בפרוש על טיפוס במהירות קבועה ונתונה, ולכן הקטנת המהירות אינה רלבנטית. טענתך לגבי פרפטואום מובילה אינה מובנת לי - מה אמור להשתמר כאן? זוהי מערכת עם חיכוך אשר מצד אחד נכנס אליה הספק, ומצד שני הוא אובד. טל.
 
מצטעל אבל לא

מהירות הטיסה היא מהירות האוויר שרואה הפיטו והיא 65 קשר בזווית טיפוס של 9 מעלות ע"פ חשבונך, ולא אופקי כפי שכתבת. בקירוב ראשוני זווית ההתקפה נמצאת ביחס הפוך לריבוע המהירות.
 
הפיטו מודד לחץ טוטלי בצירי גוף !

אם יד נעלמה תרים את המטוס אנכית, הפיטו ימשיך להרגיש את רכיב המהירות המקביל אליו בלבד, והמהירות האנכית לא תכנס לשכלול (נוכל לראות זאת במד נסיקה) חשוב על מטוס כגון סוחוי 37,כאשר הוא עושה את תרגיל הקוברה המפורסם, הוא נע בזווית התקפה של כמעט 90 מעלות. צינור הפיטו כמעט בניצב לזרימה,ולכן יתן קריאת מהירות מוטעית לחלוטין מזו האמיתית. כמובן שזו הקצנה של שלב הטיפוס עליה דיברנו.
 

nadaveiron

New member
יופי, אבל זה לא מתאים לחשבון שלך

בהודעה הקודמת. אתה חשבנת את הטעות בפיטו לפי שעור טיפוס, ולא לפי ז.ה. במקרה של הקוברה הסוחוי לא מטפס, ולכן ע"פ הטעונים שלך קודם דווקא הפיטו שלו צריך להראות נכון. השגיאה בפיטו תלויה (בין השאר) בזוית ההתקפה, שזו ע"פ ההגדרה, הזוית בין וקטור מהירות האויר לבין הפיטו (בהנחה שהפיטו מקביל למיתר). היא לא תלויה ישירות בזוית הטיפוס, שזה מה שלקחת בחשוב שלך קודם. אפילו בהודעה זו אתה עובר ממהירות אנכית, או זוית טיפוס במשפט הראשון, לזוית התקפה בשני. שתי אלו אינן זהות! (למעשה, כפי שכבר נאמר פה, הן משתנות בכוונים הפוכים עם שנוי זוית הנסיקה במהירות קבועה).
 
בעניין הזה אתה צודק...

65 קשרים זה כבר וקטור המהירות שרואה צינור הפיטו על גבי עקומת הטיפוס, ואין צורך לחשבו, כפי שנהגתי. הטעות בקריאת המהירות תנבע בגלל שהמטוס נמצא בזווית התקפה על גבי עקומת הטיפוס (המטוס חייב "להרים" אף ביחס לעקומה,אחרת לא יצליח לייצר עילוי) כל שאר החישובים נכונים.
 

xb70

New member
אאוץ'

למטוסים קלים יחס דחף משקל, במהירויות בגזרת ה 65 קשרים המדובר (הדחף במטוסי פרופ' הרי קטן עם המהירות כך שחסר משמעות לדבר על יחס כזה בלי לציין מהירות), הוא בסדר גודל של 0.2-0.3. 0.15 מ 0.2 מהמשקל משאיר אותנו עם 0.003. שלושה אחוז זה סדר גודל אופייני של כמה פחות עילוי נדרש בנסיקה קלה (~15 מעלות). האם החסם לנסיקה יהיה המנוע או ההזדקרות תלוי בקונפיגורציה, במהירות ההזדקרות ובמנוע. o o /_\
 
למעלה