מישהו זוכר F-84

מישהו זוכר F-84

ברמת דוד, מוטס ע"י צרפתים בששת הימים? אני - משום מה - לא זוכר, אבל זה לא אומר כלום בגילי המופלג.... אני זוכר מיסטרים צרפתים.
 

רן בג

New member
לזיכרוני..מבצע סיני. לא ששת הימים

המטוס הזה היה ידוע בטווח הארוך שלו. טייסת שלו הובאה ארצה לתקיפת מטרות עומק במצרים.
 

AmirS72

New member
Ben Gurion feared

DBG feard that the IAF would fail defending Israel's skies, so he asked the French to send "backup". As you already kmow, I'm not Israel right now so I dont have the exact details (except the sqd. no. - 201 ...) but Avinoam549 will fill the gaps in a second.​
 

רן בג

New member
טוב. הם היו ברמת דוד

Operation Kadesh/Musketeer, Sinai/Suez 1956 French Air Force in Israel 2nd Air Regiment [Major St. Martin] - 199 Fighter Squadron (Ramat David) 18 Israeli Mystere 4/43 pilots - 201 Fighter Squadron (Ramat David) 18 F-84 Thunderstreak/25 pilots [Pressville] Noratlas (transport) squadron (Lod AB) (Israel had 60+ Mystere 4 on order and had received the first four in the spring of 1956. Because of the shortage of trained Israeli pilots, the French Air Force brought in Israeli-designated Mysteres with French pilots, in great secrecy. The large number of Mystere pilots indicates the French were prepared to fly for 101 Squadron as well. The Noratlas squadron transport participated in combat operations; the F-84s flew offensive missions against Egypt from Israel.)
 

אמיר72

New member
Now in Hebrew

בעזרתו האדיבה של מייק ריכפלד (תודה פומבית, מייק) הצלחתי למצוא דרך לכתוב עברית. אז רגע לפני שאני עף לישון: בן גוריון לא האמין בכוחו של חיל האוויר וחשש שהמצרים יתקיפו את שמי ישראל ולכן ביקש מהצרפתים שתי טייסות להגנה. הטייסות ישבו גם ברמת דוד וגם בלוד, ויש ברשת לא מעט תמונות של המטוסים בישראל. גם בספר של דני שלום "50 שנות עליונות אוירית" אני חושב שיש פרופילים צבעוניים של המטוסים, אבל בגלל המרחק מהספריה שלי אני לא מתחייב. בכל מקרה, לחברים אבינעם549 וסולואוויה יש בוודאי את כל הפרטים.
 

avinoam549

New member
מטוסי F-84F צרפתיים בישראל

בהמשך למה שסיפרו רן ואמיר אודות הנסיבות להגעת המטוסים הצרפתיים לישראל,הרי עוד כמה פרטים: בתאריך 23.10.56 הועברו מטוסי טייסת EC/1 של פיקוד האויר הטקטי של ח"א הצרפתי בפיקודו של רס"ן פרסביל מבסיסם בסט.דיזייר ללוד,ומטוסי טייסת EC/3 מבסיסה בריימס לבסיס ח"א המלכותי באקרוטירי שבקפריסין,כל זאת בנוסף להעברת 2 טייסות מיסטר לארץ וטייסת נורד לקפריסין. מטוסי טייסת EC/3 מאקרוטירי תקפו מטרות במצרים ובין היתר הצליחו להשמיד על הקרקע 20 מפציצי IL-28 שהועברו ע"י המצרים מבסיסי ליד חוף הים התיכון לבסיס לוקסור.המטוסים שטסו מלוד (ונצבעו עליהם בנוסף לפסי הזיהוי השחורים-צהובים גם סימלי חיל האויר שלנו עד לתחילת מבצע "מוסקיטר",סימול הטייסת בח"א היה "200") יחד עם מטוסי המיסטר עסקו בפיטרולים להגנת שמי המדינה.מטוס F-84F מטייסת EC/1 הפיל מפציץ IL-28 מצרי שהתקרב לגבול הישראלי. מרמת דוד פעלה טייסת מיסטר שמטוסיה הוטסו ע"י טייסים צרפתיים ושסומלה בח"א "201" (שלא לבלבל עם טייסת "האחת"!)
 

mayafit

New member
נתונים מהמקור

להשלמת הנאמר רצ"ב טבלת הפעילות של ח"א הצרפתי במבצע קדש משדות התעופה בישראל. סתם לידיעה כללית של המתעניינים. הקרדיט לרס"ן יצחק שטייגמן שכתב את הספר על תולדות ח"א (ענף היסטוריה).
 
למעלה