בוננזה A36???

skylane

New member
בוננזה A36???

מי מהחברות בהרצליה(אם בכלל) משכירה בוננזה?
 

גד יצחק

New member
בוננזה להשכרה

מטוס יקר לא סלחן כיפי להטסה ויש בו כל מה שטייס יכול לחלום בתעופה הקלה.לא נראה לי שיש כל דרך להפעיל אותו בצורה מסחרית.
 

מר שמגר

New member
סלחן אפילו פחות ממוני.

כמה אסונות וכמעט אסונות היו בהרצליה בגלל חניכים שלא ידעו שהבדל של 10קשרים בפיינל עם מוני הוא ההבדל בין עצירה לבין התרסקות? שום בוננזה לא ישרוד חצי שנה של השכרות בהרצליה ויגבה קרבנות.
 

nadaveiron

New member
למה ללכלך?

לא סלחן? הוא מטוס בכלל לא קשה להטסה בהשוואה למטוסים אחרים מאותה קטגוריה. תלוי באיזה תחום, אבל, נגיד, על המסלול, בהמראה או נחיתה, הייתי מסווג אותו כסלחן יותר מצירוס, אפילו. יש אחד בארץ, מדגם S35, (DZI) שמופעל בצורה סמי-מסחרית (או שמה נגיד סמי-מופעל) בחיפה. אכן מטוס יקר, אבל זה נכון לכל מטוס של ביץ'. הקטע בו בוננזות אינן סלחניות הוא משקל ואיזון. יש להן (בעיקר לאלו עם זנב ה V, כלומר דגמי 35) תחום יחסית צר של מרכז כובד מותר, ונטיה עזה "לברוח" ממנו אחורה, וזה אכן גורם רציני לתאונות, כמו גם הנטייה של המטוס להיות קל מדי על ההגאים באופן כללי (משמעותי בעיקר בתנאי מכשירים). יש גם נקודה טכנית קטנה שמשפיעה על התאונות - מיקום מפסקי כן הנסע והמדפים בבוננזות משנים עד 1984 (ובדגם F33A עד סוף היצור שלו ב 1992) אינו סטנדרטי, מה שמעלה את הסכוי לטעות טייס בהפעלת כן הנסע. הנה כאן דו"ח ספציפי על בטיחות הבוננזות.
 

גד יצחק

New member
בוננזה

הבוננזה הינו מטוס שמחייב הטסה מאוד מדויקת א. בנושא מקל ואיזון ב. שמירת נתוני מהירות ג.מנוע קונטינטל מאוד רגיש ( אבל עובד שקט מאוד) כל זה מחייב הטסה רצופה ומוקפדת יותר מכל מטוס אחר שאני מכיר .אבל הינו מטוס מאוד כיפי בטיסה לטייס .כל האמור לעיל הינו חוות דעת סוביקטיבית מהתנסות אישית ולא באה ללכלך או לפאר מטוס זה או אחר.
 

nadaveiron

New member
כאמור

משקל ואיזון אני מסכים. בנושאי מהירות, הבוננזה סלחן מאוד מאוד, למשל יחסית למוני, או לקומנצ'י או אפילו לצירוס (אם מדברים על מהירות בגישה לנחיתה). בקשר למנוע קונטיננטל, לכ"כ הרבה מטוסים יש אותו מנוע כמעט בדיוק (רשימה חלקית: ססנה 182, 206, 210, כל הססנות הדו-מנועיות פרט ל337 שלה יש קונטיננטל אחר, צירוס ועוד ועוד) שאני לא רואה בזה גורם שמיחד את הבוננזה. בסה"כ, כאמור, למטוסים מהקבוצה שלו (מה שקוראים SEHP - מטוסים חד מנועיים שמשייטים נגיד 160 עד 180 קשר) הוא נוח וקל להטסה, אולי פרט למקרה של תנאי IFR רציניים עם מרכז כובד אחורי.
 

yronk

New member
טוב יללה הבנו, נודניקים...

כן סלחן לא סלחן וסלחתך לכל עמך ישראל
 
בוננזה - זה מטוס ! ! !

ברגע שעוברים לטוס על בוננזה, לא חוזרים לססנה, זה פשוט בלתי אפשרי נפשית לרדת בחזרה. מצורף סרטון 2 דקות על הבוננזה של כנפי פז.
 
למעלה