היגוי גלגל האף באויר

צור בנר

New member
היגוי גלגל האף באויר

לפני התשובה הרשמית, אשאל כאן את השאלה שלא מזמן גיליתי את התשובה לה (פשוט לא חשבתי עליה ולא מצאתי אותה רשומה באף ספר...): מה קורה לגלגל האף של מטוסי הססנה ללא גלגלים מתקפלים, כשדוחפים רגל באויר, ולמה?
 
באויר גלגל האף נשאר ישר בזכות משכך

הצידוד גם כדוחפים רגל באויר. על הקרקע הוא משנה כיוון כי התמסורת עליו פועלת כאשר יש עליו את משקל אף המטוס (עם המנוע). "משכך הצידוד" נועד לשמרו ישר באוויר.
 
לתיבול השאלה.. כך נראה גלגל קדמי

של ססנה. . בחיי שכנותיי ודודותיהן שיחיו שזו ססנה..
 
היגוי קרקע באוויר

אני לא מכיר ססנות ובדאונים אין גלגל חרטום אבל לדעתי משיקולי היגוי בנחיתה הגלגל אמור להישאר ישר כאשר דוחפים רגל באוויר. אחרת בשלב הורדת האף בנחיתה "יברח" המטוס במידה ומתקנים להשפעת מדחף או רוח.
 

uriklein

New member
מהמטוסים שאני מכיר

ברגע ההמראה המשכך ההידראולי יורד מלוא תנועה מטה וישנה מן דופן שנכנסת ובולמת את הגלגל מלהסתובב (כל עוד אין עליו לחץ)
 

ariel0

New member
אני בדיוק לומד עכשיו תיאוריה

לפי POH של הססנה 152: The nose wheel is designed to automatically center straight ahead when the nose strut is fully extended. (עמוד 4-14 פסקה Taxiing) כלומר, כאשר אין עומס על הגלגל הקידמי הוא יעמוד ישר. אריאל
 
גלגל אף נעול באויר

למיטב ידיעתי, ברגע שיורד הלחץ מגלגל האף, הוא ננעל במצב ישר כלומר, מקביל לציר האורך של המטוס, שאם לא כן, הוא עלול להשבר בנחיתה אם במקרה הוא נשאר מוטה הצידה.
 
תקנו אותי אם אני טועה

אך למיטב זכרוני, כאשר אנחנו מגיעים לחניה, קורה, שבעת שהמטוס נעצר הוא נותר עם גלגל קדמי מסובב לאחד הצדדים. כנהוג במקומותינו, אנחנו "מתיישבים" על הגה הגובה תוך דחיפת המטוס אחורנית לחניה. במצב זה גלגל האף מורם מהקרקע ולא מופעל עליו כל לחץ. אינני זוכר מצב, שכאשר הנחתי חזרה את אף המטוס על הקרקע התיישר לו גלגל האף. הוא תמיד נותר מסובב. איך זה מתיישב עם התיאוריה? דוד
 

eyal bo

New member
אם זכרוני אינו מטעני...

...בתמונה התלויה במשרדי כנפי פז, ניתן לראות די בבירור צ'ירוקי הנמצא בהחלקה (הגה כיוון בזוית הטייה גדולה) וניתן לראות שגם גלגל האף מוטה בזוית בלתי מבוטלת האם מהנדסי פייפר חשבו אחרת?
 
למעלה