שאלה בעניין משואה מסתובבת

אם תטוס בשדה תעופה מפוקח ח"א

ללא אורות נווט או משואה בלילה הם יידרשו ממך להפעילם ואם אין לך תקינים, תידרש לסיים את הטיסה. איני יודע אם זה מעוגן בכתובים - אולי דורון עתיק יוכל להאיר עיננו בנושא, בעבר נתקלתי בתופעה בחיפה.
 
סוף סוף הגעת לתשובה...

"הם יידרשו ממך להפעילם "..... מי שיכול לחייב אותנו לדווח "לימה לימה","לנגן על התוכי", "לבצע נחיתת סרק" , להמתין בהולדינג 20 דקות עד שיעבור מסוק מנהלתי, יכול בודאי גם לדרוש להפעיל משואת ניתוב בלילה במטוס שאין לו דבר כזה, (מה לעשות, ככה הוא הגיע מארה"ב לפני 22 שנים), אה כן.. אתה גם תדוח לו "3 ירוקים" בהיותך PIC של 152, ותדרש להגביר מהירות בטיפוס ל- 130 קשר כדי להתרחק מ CTR מסויים.
 
אני מתנצל שלא הייתי ער לכך שעשית

לציבור מבחן - לו הייתי מודע לכך, הייתי משתדל יותר ואולי מקבל ציון טוב יותר מ- "סוף סוף הגעת לתשובה..."
 
ממש לא. כפי שכתבתי לעיל זו שאלה

אמיתית. אבל לאורך הדרך הסתבר לי שאכן זו כנראה עוד מין הוראה שאין לה שום סימוכין והרשויות יכולות לעשות לך צרות בגללה
 
ממש לא. כפי שכתבתי לעיל זו שאלה

אמיתית. אבל לפי התשובות שאני מקבל כאן - כנראה שזו באמת עוד אחת מההוראות שרצות בע"פ ורק יודעי ח"ן מודעים להן. אני נתקלתי בבעיה אמיתית מול גורם שלטוני כל שהוא וביקשתי עזרת הציבור.
 

Hawk17

New member
מישהו כתב..

שפשוט אין. לא רשום רשמית. זה פשוט מקובל לעשות את זה. אבל זה לא רשום. הולך לתבוע מישהו?....
 

nadaveiron

New member
בארה"ב זה קל פשוט וברור

FAR 91.209(b):
No person may: ... (b) Operate an aircraft that is equipped with an anticollision light system, unless it has lighted anticollision lights. However, the anticollision lights need not be lighted when the pilot-in-command determines that, because of operating conditions, it would be in the interest of safety to turn the lights off.​
 
זה גם מה שכתוב ב ANNEX2

שנמצא בידי. הבעיה מה קורה כשמתרגמים את זה לחוקי הטיס בישראל. נעשה סלט שלם עם מטוסי ים ויבשה ואף אחד לא יכול להצביע בבירור מה בדיוק ההוראות התקפות לטיסת יום. טיסת לילה. טיסת ראיה וטיסת מכשירים.
 
תקן אותי אם אני טועה, אבל

למיטב ידיעתי אנחנו כפופים לחוקי ה ICAO למעט במקרים בהם יש התייחסות מיוחדת ב"תקנות הטייס".
 

נועם04

New member
BCN

1.את תאורת BECON צריך להפעיל לפני התנעת מנועים בכדי להודיע לסביבה על התנעה לצורך בטיחותי. 2.מותר לטוס ללא תאורת BECON בתנאי שתאורת ה STROBE תקינה (לפי MEL/DDG) וניתן היתר לטיסה. 3.אסור לכבות את התאורה עד לכיבוי המנוע 4.כן אני בודק אותה בזמן הבדיקות החיצוניות
 
למעלה