שאלה בעניין משואה מסתובבת

שאלה בעניין משואה מסתובבת

מדוע צריך להפעיל את ה - BEACON (משואת אור מסתובבת אדומה) לפני כל טיסה? האם מותר לטוס ו/או להמשיך בטיסה כאשר תאורה זו אינה דולקת או פגומה? האם מותר לטייס מפקד המטוס לכבות את המשואה לאחר ההמראה? האם מישהוא מכם נוהג לבדוק תקינות התאורה הזו בבדיקה לפני המראה?
 

גד יצחק

New member
משואה אדומה

תפקיד המשואה להזהיר את האנשים בקרבת המטוס בפני פרופלר מסתובב.אני לא מכבה את המשואה כי במידה ועזבת את המטוס ללא כיבוי מסטר זה ידאג לתת לך תזכורת מסטר פתוח.כן אני מקפיד לבדוק אורות ביחוד לפני טיסה בשעות הערב שיכולה לגלוש ללילה.
 
זה לא חידה או התפלספות,

אני מנסה להבין את העובדות עקב אירוע של "כמעט ונפגע" וניתוח תוצאותיו. ולכן אודה הפעם אם תשובות טרוליות תדחנה לקצה השרשור. גם סיפורים אישיים בסגנון "אני נוהג לעשות ככה או ככה".. לא כל כך עוזרים לי. תודה.
 
ניצן אלישיב צור קשר עם הפסיכולוג של

המינהל תשאל אותו למה משמש הביקון. אני חושב שזה משבש טילי אויר אויר בכבוד ראובן
 

גד יצחק

New member
לא כמעט ונפגע אלא נפגע

מציע שתחקור גם את תפקיד המנקז במטוס אפשר גם לנקז את השתן שעלה לך לראש ותדע להתיחס לאנשי הפורום ביתר כבוד
 

skylane

New member
תפקידה של המשואה..

להתריע על מנוע עובד או מנוע שעומד להתחיל לעבוד, לפני מיליון שנה עבדתי באל על כאשר מטוס היה נכנס לעמדה אסור היה להתחבר אליו עם שום ציוד עד שלא כבתה המשואה ובמקביל המכונאים הניחו צ'וקים בגלגל האף.
 
אסמכתאות בבקשה...

כל מה שאתם מספרים זה נכון והגיוני, אבל אני לא מוצא את הסימוכין החוקיים לזה. לא מצאתי בשום מקום, בחוקים המתייחסים למטוסי תעופה כללית, שכתוב ו/או מוזכר הנושא הזה. אשמח אם מישהוא יוכל להפנות אותי לאסמכתאות המתאימות.
 

נועם04

New member
אסמכתא

תקנות 33 ו 72ד' (למרות שעוסקות בתפעול לילה) וכנראה "הושלכו" על תפעול יום
 
אסמכתאות בשנית...

קראתי הוראות 33 ו-72. לא מצאתי שם ולו ברמז את המושג "משואת ניתוב מסתובבת". אנא הפנה אותי למקום המדוןיק שבו זה רשום , ולו גם "הושלכו על תפעול יום" למרות שאני מתייחס דוקא לתפעול בלילה.
 

נועם04

New member
מיקום מדוייק

תקנה 72 ד" ...........אורות נגד התנגשות אדומים (כינויי ל BEACON או בשמו המקצועי ANTI COLISION RED ) או לבנים ( כינויי ל STROBE או ANTI COLISION WHITE)
 
סליחה שאני מתעקש, אבל..

תקנה 72 ד' מתייחסת לכלי טס העוגן על פני המים שהוא מצב שאני מאד מאד לא רוצה למצוא את עצמי מתמודד עימו.. הנה צילום על הוראה 72 במלואה. עדיין אני מחפש אסמכתא לצורך בשימוש במשואת ניתוב מסתובבת גם בשעות היום..
 

yuval200

New member
במטסי קרב המנורה נקראת בפרוש

ANTI COLISION על המפסק ובספרות. ו STROBE מתיחס לנצנצים לבנים בזנב וקצה כנפיים.
 
חוק ושכל ישר

לפעמים, ישנן מוסכמות שמקורן בשכל ישר ואינן באות מכוח החוק. עד כמה שאני מבין, אין כאן דרישה מנדטורית ואיש לא יעמיד אותך לדין אם לא תפעיל את המשואה. לכן, במקרה זה, רצוי לפעול עפ"י ההגיון הבריא ולהפעיל את המשואה עם הפעלת המתג הראשי ובכך לסמן לכל מי שנמצא בסביבה כי המטוס מאוייש ועלול להתניע בכל רגע. אריאל אריאל
 

skylane

New member
הדבר היחידי שמצאתי זה...

זה באתר הזה...אבל פרסמתי שאלה באתר של ה-FAA ואני מחכה לתשובה בעניין
 
דני. לא זו הכוונה...

לחפש בגוגל אני יודע ... כל החוקים והתקנות נמצאים בידי. (כולל ANNEX2 שמישהוא המליץ לי במסר אישי) אני שואל שאלה פשוטה ומבקש תשובה פשוטה: איפה, בחוקים ובתקנות הישראליים - הכתובים והמפורסמים- מוזכר הנושא של משואת ניתוב מסתובבת האמורה להיות מותקנת על קצהו העליון של מייצב הכיוון במטוסים שמשקלם עד 5700 ליב. כמו כן, איפה נאמר שתאורה זו צריכה לפעול בשעות האור (יום בשפתנו..) והיכן נאמר שצריך לבטל/להפסיק טיסה אם תאורה זו אינה תקינה. היכן כתוב שצריך להדליק אותה בשעות תאורה היכן כתוב שהיא בכלל צריכיה להיות מותקנת על איזה שהוא סוג של אוירון שמשקו המירבי להמראה הוא עד 5700 ליב???
 
אמנם אינך אוהב תשובות ללא אסמכתאות

אך: אין בתקנות ובכתובים שום הנחייה המחייבת להפעיל BEACON בשעות היום.
 
למעלה