האם שדה הרצליה רק ליהודים -

האם שדה הרצליה רק ליהודים -

קראתי בעבר על מקרים שבאו לטוס עם תיירים ונשלחו לשד"ב עקב בעיות בטחון. אתמול באתי עם צוות בן 7 עובדי משרדי על מנת לטוס לאילת - בינהם מזכירתי שהינה בעלת תעודת זהות כחולה אולם איננה יהודיה. נשלחנו לשד"ב. נמסר כי רק שם ישנו אדם המסוגל לשאול את השאלות הנדרשות. בבקשתי כי שאלות אלו יועברו טלפונית למאבטח בהרצליה על מנת שיוכל לבצע את התחקיר נענו בשלילה. מדובר בטיסה על מטוס פרטי (לא מושכר) בטיסה פרטית לכל דבר, מזכירתי עובדת אצלי מעל 5 שנים, משלמת מיסים ומצביעה לכנסת - מה קורה כאן? מכורח איזה תקנה אסרו עליה לטוס איתי"? האם זה האם זה כבר לא על גבול הפרת זכויות האזרח? אודה על הבהרות.
 
איזי יקירי

אתה כנראה חדש בפורום. היתה כאן מהומה גדולה בנדון. לצערנו אינך הראשון הנתקל בתופעה האבסורדית, המקוממת, המפלה והשטותית הזו. "הנושא בטיפול" היא תשובה מקובלת במקומותינו. אבל במקרה זה היא נכונה. המתן בבקשה עוד שבוע לקבלת עדכון מסודר. שבת שלום, דוד
 
ומה יקרה עוד שבוע?

רמז: יוכנס עוד הליך בירוקרטי בשלב בדיקת המבקשים לטוס בטיסה פרטית.
 
אני ידעתי על בעיות שעשו לתיירים

ואת זה אני עוד יכול להבין - ראה מקרה של נתן שרון שדווח בפורום לפני כחודש. אני גם יודע על אזרחי ישראל שהם מוסלמים אשר נאסר להטיסם - גם את זה עוד אפשר לנמק בשיקולי בטחון. אבל מה הסיבה והטעם לאסור על אזרחית ישראלית לטוס רק משום שלא עברה גיור כהלכה. האם גיור כהלכה כולל פרק בהלכות בטיחות? אישית יש הרבה חרדים שהייתי מפחד לטוס איתם. כבר היה לי פעם שבטיסה ארוכה קמה קבוצת חרדים ורצה לקצה המטוס לצורך תפילה והייתה בעיית איזון די חריפה.
 
שאלות נדרשות?

טסתי אתמול עם חבר+אלי אליאס. הרצליה-אשדוד-הרצליה. עשו להם ביטחון. מה שאלו? "יש לכם נשק או חפץ דמוי נשק? נתנו לכם משהו להעביר??" מה להעביר?,לאן להעביר? חזרה לשדה? כל כך רציתי שישאלו אותם אם הם ארזו לבד.
 

ramiby

New member
יש לי פיתרון ...

במקרים בהם ישנו חשש בטחוני מסויים מצד אחד, אך לא רוצים להטריד את הנוסעים יותר מדי מצד שני - יוכנס מאבטח סמוי לטיסה והבעיה נפתרה.
 

easysam

New member
כבר הצעתי בעבר...

לפתור את היעינין על ידי מאבטחים, מספרם יקבע לפי גודל המטוס. למשל ב- 152 מאבטח אחד, ב- 172 3 מאבטחים וכן הלאה... אמנם לא נשאר מקום לנוסעים אבל זה מה שיפה בפתרון הזה... כך אין בעיה של נוסעים חשודים...
 
למעלה