שאלה לאילן ברוש

שאלה לאילן ברוש

בעקבות הביקור במרכז התיאום בנתב"ג. שאלתי בזמן הביקור מדוע אז"מים נדרשים להגשת מרשה למרות שמודיעין טייס אינו מפיץ אותו לבקרות שבנתיב הטיסה, התשובה היתה שהמידע נחוץ למקרה יהיה צורך בהפעלת מערכת חיפוש והצלה, ובכן, בפמ"ת בפרק ב-08 סעיף 10 אומר: חיפוש והצלה לא תופעל מערכת חיפוש והצלה לאוירון זעיר משקל שנחת בשטח, למעט מקרים בהם יהיה ידוע בוודאות כי יש סיכון לבטיחות הטייס ו/או על פי בקשה מפורשת. סוף ציטוט. אם כך הרי כל המידע הדרוש ינתן בזמן העברת המידע על הסיכון לבטיחות הטייס או בזמן הבקשה המפורשת להפעלת המערכת לחיפוש והצלה ואין צורך במידע הנמסר בזמן הגשת המרשה. ושוב עולה השאלה, מדוע אז"מים חייבים להגיש מרשה כאשר הוא נשאר במשרדי מודיעין טייס?
 

רן בג

New member
שאלת מליון ה - $

בזמנו, כאשר הגשנו לחה"א ולמינהל (ולעוד כל מיני גופים לא ברורים) את הצעתנו לשטחי הטיסה לאז"מ (הידועים היום בתור "בועות") הגדרנו את כל מדינת ישראל כשטח VFR אמיתי (כלומר לא CVFR שזו עוד פטנט ישראלי) כאשר את כל אותם אזורים האסורים לטיסה (CTR,מתקנים ושטחים צבאיים) החרגנו מאזורי הטיסה המותרים. חה"א היה מודאג שמא איזה אז"מ עויון ינסה לחדור לארץ ואישוריו להצעתנו היו בכפוף להגשת מרשה, הכוונה היתה שאם חה"א רואה פתאום אז"מ על מסכיו/תצפיותיו הדבר שהוא צריך לעשות הוא להתקשר למודיעין טיס ולראות אם אותו אז"מ הוא "משלנו", כלומר, יש לו (לאז"מ)תוכנית טיסה והגורמים האזרחיים יודעים עליו. במשך הזמן אושרו "הבועות" שהיו חלק קטן ממה שבקשנו בזמנו (ואשר בתוכם לא צריך מרשה) ונשארה הקביעה שבקווי החיבור בין הבועות (נתיבים) יש להגיש מרשה מאותה סיבה שהזכרתי. האם צריך זאת ? לא. עובדה שהח"א בדר"כ לא פונה לבדוק אם האז"מ החשוד הוא אכן עויין אלא מוצא בדרכיו הוא את הדרך לבדיקת האינפורמציה הזו (אני מניח שהם לא יודעים שהאזמ"ים חייבים בהגשת מרשה). זה שגם המודיעין טיס לא בקיאים בסיבות הדבר "ושולפים" את הצורך באינפורמציה "לחיפוש והצלה" לא מפליא אותי משום מה. אתה רוצה עוד "נקודות לפליאה" ? בבקשה, למה צריך מפעיל מנחת ? מדוע יש לאזמ"ים בישראל "תעודת סוג" למרות שהיצרן מצהיר שהמטוס זה לא עומד בקרטריונים תעופתיים? מדוע נדרש איש תחזוקה בעל הגדרים תעופתיים לטפל באז"מ שלך בעוד שהאנשים שבנו אותו נעדרים לחלוטין הגדרים אלו? מאומה לא ישתנה בארץ כל עוד המינהל עוסק בתעופה זעירה. ולנו לא נותר אלא להתארגן כמו שכל ישראלי מצליח להתארגן בארץ הזו (קומבינסטן כבר אמרנו ?)
 

yonieinav

New member
אם יורשה לי,התשובה פשוטה

א.אז"ם מגיש מרשה כי כך קבע מנת"א,למרות בקשות שלנו לוותר על המרשה(שאגב מוגש רק מחוץ לבועות האז"ם) ב.כל יום, יש לנו בין שניים לשלושה טלפונים מהצבא האם יש בידינו מידע על אז"ם באזור "איקס". ג.במקרה של תאונה ,חס וחלילה,טוב שידע מישהו,כמה נוסעים היו באז"מ(נפילה לאגם ) ד.ידוע לנו בברור שיש אז"מים שטסים ללא מרשה גם מחוץ לבועות. ה.לפני כמה חודשים נכנסו אז"מים,לאזור אסור לטיסה,יורטו ע"י ח"א,ומיותר לציין שלא הגישו מרשה. ו.נושא מרשים לאז"ם בטיפולו של ברוש,ויתכן שתהיה התפתחות בכיוון ה"אין מרשים",תלוי כמובן במנת"א.
 
למעלה