שאלה לאילן ברוש
בעקבות הביקור במרכז התיאום בנתב"ג. שאלתי בזמן הביקור מדוע אז"מים נדרשים להגשת מרשה למרות שמודיעין טייס אינו מפיץ אותו לבקרות שבנתיב הטיסה, התשובה היתה שהמידע נחוץ למקרה יהיה צורך בהפעלת מערכת חיפוש והצלה, ובכן, בפמ"ת בפרק ב-08 סעיף 10 אומר: חיפוש והצלה לא תופעל מערכת חיפוש והצלה לאוירון זעיר משקל שנחת בשטח, למעט מקרים בהם יהיה ידוע בוודאות כי יש סיכון לבטיחות הטייס ו/או על פי בקשה מפורשת. סוף ציטוט. אם כך הרי כל המידע הדרוש ינתן בזמן העברת המידע על הסיכון לבטיחות הטייס או בזמן הבקשה המפורשת להפעלת המערכת לחיפוש והצלה ואין צורך במידע הנמסר בזמן הגשת המרשה. ושוב עולה השאלה, מדוע אז"מים חייבים להגיש מרשה כאשר הוא נשאר במשרדי מודיעין טייס?
בעקבות הביקור במרכז התיאום בנתב"ג. שאלתי בזמן הביקור מדוע אז"מים נדרשים להגשת מרשה למרות שמודיעין טייס אינו מפיץ אותו לבקרות שבנתיב הטיסה, התשובה היתה שהמידע נחוץ למקרה יהיה צורך בהפעלת מערכת חיפוש והצלה, ובכן, בפמ"ת בפרק ב-08 סעיף 10 אומר: חיפוש והצלה לא תופעל מערכת חיפוש והצלה לאוירון זעיר משקל שנחת בשטח, למעט מקרים בהם יהיה ידוע בוודאות כי יש סיכון לבטיחות הטייס ו/או על פי בקשה מפורשת. סוף ציטוט. אם כך הרי כל המידע הדרוש ינתן בזמן העברת המידע על הסיכון לבטיחות הטייס או בזמן הבקשה המפורשת להפעלת המערכת לחיפוש והצלה ואין צורך במידע הנמסר בזמן הגשת המרשה. ושוב עולה השאלה, מדוע אז"מים חייבים להגיש מרשה כאשר הוא נשאר במשרדי מודיעין טייס?