הוראה חדשה מבית מדרשו של חא'

yonieinav

New member
הוראה חדשה מבית מדרשו של חא'

כל מטוס החוצה את אזור פקוח ש"ד בדרכו דרומה,חייב להאזין ל"אטיס" ש"ד על מנת להתעדכן במצב הירי במטווח 24 בתוקף מהיום עד הודעה חדשה!
 

ZeevRozenek

New member
עוד נדבך בקיר ההפרדה

שמקימים מסביב לתעופה הקלה. סנדלים, בדיקות "ביטחון" משפילות , סכנת מטווחים, הפסקת בחינות לכמה חדשים, מה עוד צריך לקרות לפני שתבינו שזה הכל חלק ממזימה של "זקני ציון" שמתבצעת בשיטת הנקניק (כל פעם פרוסה אחת), לסגור לחלוטין את התעופה הקלה? סליחה, שכחתי לציין שבין כל שתי מכות נותנים גם לפעמים איזה סוכריה לריכוך (כדי שאגודת התעופה לא תקים קול צעקה.!) - ביקור במרכז התאום וכו'. רק מחאה רצינית תעזור - מלווה בהפגנת כוח. כשנהגי המשאיות בצרפת שבתו, הם החנו את משאיותיהם לאורך מעברי הגבול, ולא רק "סתמו את המדינה" אלא סתמו את הדרך לאלה שצריכים לחצות את צרפת (למשל, מספרד או מאנגליה לכל מקום אחר) זאב
 

LLEM

New member
אם אני לא טועה

הכוונה היא לנתיב המקווקו תל יונה - אשדוד (שם פועל המטווח).
 
ובמטוס שבו מותקן רק מכשיר קשר אחד

איך הטייס יאזין לקשר של שדה דב בעודו מאזין לאטיס? יש כאן פוטנציאל להווצרות בעיות בטיחותיות, במיוחד אצל טייסים מנוסים פחות. לדעתי היה עדיף שבעת שהעומס על פקחי שדה דב גבוה, לא ייתנו בכלל את המידע לגבי 24, ממילא כשעוברים לפלמחים הבקר שם מורה למטוס המצטרף באיזה משני הנתיבים עליו לטוס. ואולי רצוי לחלק את פיקוח שדה דב לחציה אשר תטפל במטוסים חוצים, מצטרפים ועוזבים ולמגדל שיטפל בהמראות, נחיתות והסעה.
 

רב טייס

New member
אי אפשר להאזין לפני ההמראה ?

אפשר להוסיף את הבדיקה הזו לרשימת הבדיקות שלפני ההמראה
 
אולי לפני המראה מהרצליה אפשר, משדה

אחר לא תוכל לקלוט את ה-ATIS. כמו כן המידע המשודר בו רלבנטי בזמן אמת ומן הסתם משתנה מידי פעם.
 

עמשא

New member
ומה עם מצב הטילים..

אולי איזה אחד עלול לא לפגוע בטעות?..
 
מעניין לי את הסבתא מטווח 24

אני בכל מקרה מגיע שם לתל יונה. אם רוצים, ישלחו אותי לבית גמליאל. אם רוצים אחרת, ישלחו אותי לאשדוד דרך הים. ממש לא מעניין אותי מה קורה במטווח 24 וההוראות של חיל האויר מעניינות אותי קצת פחות מאז השתחררתי מהצבא. ואם ההוראה הי, כפי שכתבת יוני, כי המטוס חייב להאזין אז שיאזין המטוס :)
 

yonieinav

New member
אבי,זה ברור למה צצה ההוראה הזו...

יש "מטוסים" שרוצים לטוס לאורך החוף,ולא דרך "חנניה"...אז כל פעם שואלים את מגדל ש"ד:תגיד,24 יורה? נמאס לפקחים,בכו למפקדים, ויש נוטאם... הרי ברור שאף אחד לא יכול לחייב האזנה,אבל "המטוסים" יפסיקו לנדנד....
 
שכחו את הכיוון ההפוך

לפי דבריך יוני, מטוס המגיע מדרום (אשדוד) לא אמור להקשיב ל-ATIS ש.דב, והוא כן יקבל מידע לגבי ש.א. אז הם פתרו רק חצי מהבעיה של ה"הטרדה".
 
כן, אבל

מטוס המגיע מדרום מציק לפלמחים ולא לבכיינים (סליחה) בשדה דב, כך שהבעיה של שדה דב נפתרה.
 
בעצם, רעיון יותר מקורי

יותר קל פשוט וחסחוני - ATIS פלמחים עבור GA: "זוהי הודעה מוקלטת A משעה 08:00 זמן מקומי ותקפה לכל ימות השבוע למעט סופי שבוע. הלחץ סטנדרטי 29.92. למטוס המגיע מצפון, שמור גובה 800 פנה לנתיב תל-חנן, גמליאל, אשדוד, באשדוד צור קשר עם חגב 124.50. למטוס המגיע מדרום, שמור גובה 1200 פנה לגמליאל, תל-חנן, בתל יונה צור קשר עם שדה דב 124.00. בסופי שבוע רשאי מייל בים."
 
למעלה