תושבים חדשים במוזיאון חיל האוויר

אמיר72

New member
תושבים חדשים במוזיאון חיל האוויר

סגירת טייסות הקורנס והערבה הביאה דיירים חדשים למוזיאון חיל האוויר. בתמונה - ערבה 203
 

אמיר72

New member
קורנס 2000

את הקורנסים הרגילים, הישנים, כבר התרגלנו לראות (485, מטוס מדגם R לצילום, 297 של מנ"ט, ו-323 הקרפדה). כאן - קורנס 2000 ראשון. לצערי התמונה רק מהזנב, מטוס של ט. 201, טייסת הפנטומים הראשונה.
 

אמיר72

New member
קורנס מיוחד במינו

בשנות ה-70' נבנו שלושה קורנסים מיוחדים במינם, כמוהם יש רק שלושה בעולם - ושלושתם שרתו בחיל האוויר. בניגוד למטוסי ה-R היעודיים למשימות סיור וצילום, שלושת הפנטומים האלו הוסבו ממטוסים רגילים לנשיאת מצלמות בעלות אורך מוקד ארוך במיוחד. שלושת המטוסים הללו, שסומלו F-4E(S( שרתו בטייסת "העטלף", ואחד מהם מוצג כעת בתצוגה. על אפו של המטוס מוצג סמל הפלה יחיד ומיוחד - הפלה של מיג עיראקי. שלמה אלוני בספרו Israeli F-4 Aces משייך את סמל ההפלה לסיפור (שפורסם כבר בספר "חליפת לחץ") ובו אלוף (מיל') גדעון שפר ואל"מ רן גרנות גרמו להפלת המיג הזה בגיחת צילום - ללא ירייה אחת. למעוניינים לקרוא עוד על קורנסי הצילום המיוחדים - יש כתבה באחד מגליונות "ביעף" הישנים, או פנו אלי במסר אישי ואשלח לכם כתבה מעיתון בחו"ל.
 
או שהפכתי רגיש מדי או שהזדקנתי מדי.

למראה תמונות אלו הבזיק במוחי " סרטון " קצר שהתרחש אי שם בשנות ה 70 המוקדמות ראיתי בעיני רוחי נער צעיר וקטן.. עם דוכן עיתונים ,ומגזינים ישנים שאספנו ילדי השכונה, ומכרנו אותם לעוברים "השווים ".. שרכשו אותם מאיתנו. הינו צועקים אז : " למען הפאנטום למען הפאנטום ".. הכסף היה נאסף ע"י המורות והמורים בבית הספר.. והיא אמור להגיע לדוד באמריקה שימכור לנו פאנטומים.. מישהו זוכר דבר כזה? ונטל חלק בשאגות איסוף הכספים הללו כמוני?
 

Hawk17

New member
פרייארים....

נירה לי שמישהו שם מעליכם ניצל אותכם...
 

NTM500

New member
לא פריארים...

זו היתה האווירה אז. הייתי אז ילד קטן וקראתי את "הארץ שלנו" והיו אז המון מבצעי איסוף כסף לצורך רכישת בפנטומים. נכון שכנראה זה הלך לרכישת ציוד למועדון הטייסת אבל ההרגשה בתור ילד היתה טובה מאוד.. שי
 

Hawk17

New member
ציוד למכון כושר...

העיקר שבסוף כולם יצאו מרוצים.
 

liranash

New member
3 שנים של זכרונות מהמטוס והמצלמה

למרות שהיה ברור תמיד כיווינו שהשלישיה הנ"ל תמשיך לטוס
 

אמיר72

New member
טוב, ההערה הזו גורמת לי לחוד חידה

מספרי השלישיה בחיל האויר היו 492, 498, 499. מי יודע למה המספרים (יזהר נוי, לא לענות !)
 

אמיר72

New member
יפה מאוד

שניהם היו המיראז'ים המקוריים לצילום (להבדיל מכאלה שהוסבו בארץ) ששירתו תחילה בט. העטלף ואח"כ בט. 101. ואיזה מטוס צילום היה 92 ?
 

אמיר72

New member
לא, סתם משוגע מטוסים ידוע

אני לוחם ומפקד במילואים, אין סיכוי שהם יחזיקו מישהו כמוני במוזיאון. חוץ מזה, גם אם הייתי, בטח היו מעיפים אותי תוך שנייה עם העצבים שיש לי על מה שקורה שם ...
 
למעלה