שאלת מתעניין...

eligrt

New member
שאלת מתעניין... ../images/Emo22.gif

הרבה מאוד זמן אני חולם על לעשות קורס טייס. החסם העיקרי הוא העלות של אחרי הרשיון (650 שח לשעה בערך - אני טועה?) . נכון, מי שעושה רשיון רוצה לטוס, והרבה. ברור שאם יוכל הטייס המתחיל יטוס כל יום כל היום אבל אבל אתם יודעים, במציאות של משאבים מוגבלים (עבודה, משפחה, כסף...) מסקרן אותי מה לדעתכם המינימום שטייס מתחיל צריך לטוס (בשבוע? בחודש? בשנה?) בשאלתי אני מתכוון לשני מישורים: מבחינה מקצועית? כמה שעות טיסה צריך נניח בחודש כדי לשמור על "כשירות מבצעית"? ומבחינה טכנית / פרוצדורלית? (אני מנסה לעשות השוואה מהכשרות אחרות (צלילה, צניחה, נהיגה), בחלק מהם מוגדר שאם לא צללת לדוגמה חצי שנה אתה צריך לצלול צלילת רענון עם מדריך, כנל בצניחה - האם גם בטיסה זה ככה?) לתגובתכם אודה
 

Sullivan

New member
למתעניין

כן, יש מינימום של שעות שאתה צריך לבצע בשנתיים, או בהתאם לדרישות הרישיון שלך, אחרת גוזרים לך את הכנפיים. בדיוק בשביל דברים כאלה אלוהים העניק לבני אדם שתי כליות כשאפשר להסתדר רק עם אחת...
)) אבל ברצינות, אם אתה כבר חושב על איך לחסוך בשעות טיסה אחרי הקורס, עדיף שתוותר מלכתחילה. חבל על הכסף, הזמן והמאמץ. בשביל שעות טיסה בודדות , תוכל לקחת מחלקה ראשונה באל-על, וזה יעלה לך פחות. או לחילופין, תצטרף לחבר עם רישיון טיס בשביל להרגיש את האווירה. בהצלחה.
 

nadaveiron

New member
לא חראם?

לא הכל שחור. הנה דיון מלפני כמה חודשים על אותה הדילמה שאתה מעלה, עם מבחר התייחסויות. בקשר לשאלה שלך "כמה צריך לטוס מבחינה מקצועית" התשובה היא "תלוי". הרעיון, לטעמי, בטיסה הוא לדעת בפני מה אתה עומד בכל טיסה ומה היכולת שלך להתמודד עם האתגר. אם לא טסת הרבה זמן ואתה מרגיש לא בטוח, תמיד עומדת בפניך האפשרות לקחת מדריך לאיזה סבוב רענון. כל עוד אתה כן עם עצמך ולא מנסה לעשות דברים שהם הרבה מעבר לכישוריך באותם תנאים תהיה טייס בטוח. כמובן שבמקרים רבים חברות השכרה וכו' יחייבו אותך בטיסת רענון אם לא טסת זמן רב. לסכום, התשובה לשאלה כמה זה עולה לטוס היא: All the money you've got, and it's worth every penny. אבל עד שלא תנסה לא תדע
 

elikcohen

New member
אם חתטוס

למה להשביז את הבן אדם ? אם יש לך חלום להיות טיס זה לא בהכרח צריך לעלות כ"כ הרבה. אין הכרח שתטוס במטוסים ארבע מושביים שעלות השכרתם ותחזוקתם בשמים. אם ברצונך לעוף יש מגון אופציות בעלות נמוכה בהרבה שעומדות לפניך: * מצנח ממונע. כבעל ניסיון במצנחי רחיפה וכטייס במטוסים קלים אני יכול לחתום לך שהנוף נראה טוב יותר ממצנח רחיפה מאשר מתוך הקבינה של צירוס. * אולטראליט - לא פחות מטוס מצסנה 172 * בניה של מטוס קל. אם אתה אוהב לבנות ויש לך ידיים טובות ניתן לרכוש KIT לבניה של כל סוג מטוס שאתה יכול לדמיין. החל באולטראלייט וכלה במטוסי סילון. מטוסי בוכנה חד מושביים בעלי מנועים של פחות ממאה כ"ס הם פתרון מצוין למי שכיסו מוגבל אך אינו מוכן לותר על חוית התעופה. אם ברצונך ללמוד יותר על נושאים אלו, ישנם בפורום הזה המון אנשים טובים שיוכלו להנחות אותך בברכה אליק
 
למעלה