מפעל Mooney סגר את שעריו

טל ר

New member
מפעל Mooney סגר את שעריו

ללא הסבר או הודעה מוקדמת, מפעל חברת Mooney בטקסס סגר את שעריו מוקדם יותר השבוע והוציא את כל עובדיו לחופשה כפויה ללא תשלום. לא נותר אף מי שיענה לטלפון - כי כל העובדים בחופשה ללא תשלום.

כך, כנראה, עוברת לה תהילת עולם. ב-2018 החברה מכרה 14 מטוסים סה"כ, ובחצי הראשון של 2019 נמכרו ארבעה. מספרים כאלו אינם יכולים לתמוך במפעל שלם.
 
זו אינה הפעם הראשונה

במשך השנים, משנות ה 50, נסגר המפעל מספר פעמים. היום הוא בבעלות סינית. מקווה שלא נאמרה המילה האחרונה ותהילת העולם (ליטרלי) לא תעבור מהר כל כך.
המטוס החד מנועי הטוב בעולם.
 

טל ר

New member
בפעמים הקודמות עדיין נשארו עובדים

מאחר והפעם הם אפילו לא השאירו מישהו שיכול לענות לטלפון, אני לא מאוד אופטימי...
 

Oron E

New member
הכל עיניין של כסף

העיניין שבאמת נראה מדאיג, בזמן שכל היצרנים האחרים מפוצצים בהזמנות, מוני בקושי מכרו משהו...
 

טל ר

New member
ברור שהכל עניין של כסף

הרי זו בדיוק הסיבה שהמפעל נסגר...
&nbsp
לגבי מספר הזמנות, אין ספק שהתעשיה משתנה, ויצרנים שלא ישכילו להשתנות איתה לא ישארו איתנו.
ב-2018 נמכרו סך הכל 954 מטוסי בוכנה חד-מנועיים. מתוכם 380 נמכרו על ידי סירוס, 180 על ידי טכנאם (כלומר השניים לעיל שולטים יחד על כמעט 60% מהשוק), 131 על ידי ססנה (ועוד 15בוננזות ממפעל של חברת האחות ביצ'קראפט), 134 על ידי פייפר,וכל שאר היצרנים חיים בעולם דו-ספרתי של מספר הזמנות שנתיות.
&nbsp
שתי היצרניות המובילות - טכנאם וסירוס - שתיהן התרחבו "מעלה", סירוס עם ה-SF50 הסילוני וטכנאם עם ה-P2012, מטוס בוכנה דו-מנועי עם 11 מושבים. ססנה ופייפר חיות בעיקר על נישות אחרות - פייפר על החד מנועיים בתחום הגבוה (בעיקר טורבופרופ) וססנה עם מטוסי המנהלים הסילוניים.
 

טל ר

New member
אתה אומר שכמעט כל הקיטים שנמכרו ב-2018 כבר הושלמו?

נשמע לי קצת מופרז, לאור זה ש-Vans בעצמם אומרים שהשלמת בניה לוקחת לרוב 20-30 חודשים... יש לך reference לזה?
 

rafibo

New member
אין לי שום מידע על זה...

אבל לוגית, העובדה שבשנה מסויימת נמכרו ארבע מאות קיטים ובאותה שנה גם הושלמה הרכבתם של ארבע מאות קיטים, אינה אומרת שכל הקיטים שנמכרו בשנה הזו הושלמו. הרי בכל שנה מושלמים גם קיטים רבים שנמכרו בשנים הקודמות...
אמנם המילה "מתוכם" קצת מבלבלת, אבל אני מניח שזו סתם טעות. ברור שזמן הבניה של רוב המטוסים האלה גדול בהרבה משנה.

רפי
 

טל ר

New member
המילה "מתוכם" אינה מבלבלת אלא ברורה מאוד...

ולכן שאלתי את ששאלתי.
 
לא זוכר שאמרתי זאת!

ייתכן, כי המילה "מתוכם" קצת מבלבלת.
אמרתי. אך התכוונתי כי במהלך השנה נמכרו כארבע מאות קיטים ובאותו הזמן, הושלמה בנייתם של כמעט ארבע מאות קיטים. לא אמרתי כי הקיטים שנימכרו במהלך השנה, בנייתם הושלמה..
אגב, זמן בנייה ממוצע בארה"ב לקיטים של וואנס הוא בין חמש לשבע שנים.

אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
כפי שאמרתי, אריאל, המילה "מתוכם" אינה מבלבלת אלא ברורה מאוד

טעית במה שכתבת - קורה. מבטיח לך שקורה גם לי.
 

טל ר

New member
צר לי אך טעית בספירה

אכן דיאמונד מכרו סך 134 מטוסים, אולם מתוכם 86 מטוסים דו-מנועיים. דיאמונד מכרו רק 48 מטוסי בוכנה חד מנועיים ב-2018.
 
נפתח מחדש אחרי כחודש

כל העובדים (אלה שלא עברו למקומות אחרים) הוחזרו לעבודתם
יש תקווה
הלוואי ויחזירו את דגמי ה 201 המוצלחים ויתמחרו אותם בצורה שפויה
 

טל ר

New member
כשקרה מה שקרה לפני חודש

לא חשבתי שהתוצאה הזו אפשרית - אני מאוד שמח שטעיתי.
עניינית, נראה כמה מטוסים הם ימכרו בזמן הקרוב. בסוף על זה יקום או יפול דבר.
 

Oron E

New member
אכן חזר לחיים

מקווה מאד לראות את המותג האייקוני הזה פורח.
מעבר לכך, ככל שהיו יותר, כך יש סיכוי לראות מחירים נמוכים יותר.
 
למעלה