תביעה נגד רת"א

תביעה נגד רת"א

שלום לכולכם. "בשעה טובה" לאחר שרת"א החליטה להגיש נגדי ונגד אחדים משותפיי למטוס דרישה לתשלום קנס על טיסה במטוס כאשר תעודת תוקף הטיסה שלו לא הייתה בתוקף (למעלה מאלף ש"ח לכל טיסה(!) ), החלטתי להתחיל בתהליך להגשת תביעה ייצוגית של כל בוני המטוסים כנגד רת"א, בגין הוצאה כספית, שאינה חוקית, החוזרת ונישנית עם חידוש תעודת תוקף הטיסה: לאז"מים אחת לשלוש שנים ולתעופה כללית, אחת לשנה. בנוסף, הוצאה כספית של בעלי המטוסים על הכנת המטוסים לביקורת ועגמת הנפש ותביעות שהיו כנגד מי שטס "ללא תעודת כושר טיסה בתוקף" כביכול.
הערכתי כי מדובר בתביעה משפטית על סך כולל של כמה מאות אלפי שקלים (שתחולק בין כל הנפגעים מהתנהלות רת"א בענין, כל אחד עפ"י חלקו היחסי בהוצאות הנ"ל).
לצורך כך פניתי לעורך הדין אלי גרודנשטיין ובשיחה ראשונית איתו, אמר לי כי שכר הטרחה שלו יהיה בין 10 ל-15 אחוזים מסך התביעה. לדעתו יש לנו "Case".
אני מבקש מכל אחד מכם לחזור אלי עם תשובתו, האם מצטרף לתביעה או לא. כמו כן, אם ידוע על מישהו שבנה מטוס ואינו בקבוצת הווטסאפ של בוני המטוסים, להפנות אותו אליי.
כנראה שבשלב ראשון, יישלח מכתב לרת"א ובו עורך הדין ידרוש מהם לקיים את תקנה 71 ובודאי גם יזהיר אותם מפני התביעה האפשרית. הליך זה ידרוש הוצאה כספית מינימאלית של עד חמשת אלפים ש"ח.
ושוב, אני חוזר ומבקש: אנא, זיכרו כי גם מי שהיום "ביחסים טובים עם רת"א" עלול להיפגע מהם, בשלב זה או אחר והעובדה כי היום הוא לא בעימות עם רת"א, לא תעמוד לזכותו במקרה זה.
דבר נוסף. אני יודע כי הישראלים "לא אוהבים להתאחד" (אפקט השבטיות הישראלית) אבל, כאן מדובר בהרבה כסף, הרבה בלבול מוח והרבה טירחה מיותרת לבעלי המטוסים, דברים שיימנעו אם ננצח במערכה זו. שתהיה לכולנו שנה טובה וחתימה טובה. והעיקר- טוסו בזהירות.
אריאל אריאלי
 
למעלה