לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1271012,710 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

לצפיה ב-'אני רק שאלה: עוד מקרה של אי מילוי דלק לפני טיסה?'
אני רק שאלה: עוד מקרה של אי מילוי דלק לפני טיסה?
24/09/2019 | 17:43
7
237
לצפיה ב-'שאלה טובה! כנראה שנדע כשיצא דו"ח החקירה'
שאלה טובה! כנראה שנדע כשיצא דו"ח החקירה
<< ההודעה הנוכחית
24/09/2019 | 23:38
6
172
אלא אם כן יש למישהו מידע קודם...
 
שאלה לא קשורה: יש עכשיו אז"מים complex - עם פסיעה משתנה וכן נסע מתקפל?
תעופה קלה >>
לצפיה ב-'אז"ם עם כן נסע מתקפל (ופרופ פסיעה משתנה)'
אז"ם עם כן נסע מתקפל (ופרופ פסיעה משתנה)
25/09/2019 | 07:26
5
209
בישראל, כמו בישראל, יודעים יותר טוב מכל העולם, מה נכון וטוב ומה לא.....
כאשר יצא חוק ה-LSA בארה"ב, בין שאר השיקולים, היו: נגישות לכל אדם (מחירים זולים ועלות הפעלה זולה), אנרגיה קטנה (אנרגיה + מסה כפול מהירות) ופשטות הפעלה.
כל אלו הכתיבו את עיקרי התכונות הנדרשות מהטייס ומהמטוס.
כאמור, פשטות הפעלה, הייתה אחת התכונות....
אולם, בישראל, הרי הטייסים נולדו עם יהלום בקצה... וזה אומר כי הם מוכשרים יותר מהטייסים האמריקאיים (חסרי הנסיון...) ולכן, בישראל לא התקבל חוק ה-LSA ככתבו וכלשונו, אלא, נעשו בו "תיקונים" למשל - אפשרות לשימוש בפרופלר פסיעה משתנה וכן נסע מתקפל.
מה שאני תמהה, אם טייסים לא מסוגלים לנהל דלק כראוי, איך יטפלו באז"ם קומפלקס?
לרת"א הפתרונות....
אריאל אריאלי
תעופה קלה >>
לצפיה ב-'תודה, אריאל'
תודה, אריאל
25/09/2019 | 18:16
96
לצפיה ב-'כאילו שבמטוסי GA מעולם לא היתה אף תקרית הקשורה לניהול דלק...'
כאילו שבמטוסי GA מעולם לא היתה אף תקרית הקשורה לניהול דלק...
01/10/2019 | 23:28
3
124
או לתפעול הגלגלים המתקפלים, או לתפעול הפסיעה של הפרופלר...
תעופה קלה >>
לצפיה ב-'נו, אז מה רצית להגיד בזה?'
נו, אז מה רצית להגיד בזה?
02/10/2019 | 13:35
2
75
לצפיה ב-'מה שרציתי לומר בזה הוא...'
מה שרציתי לומר בזה הוא...
02/10/2019 | 15:20
133
שהטיעון, שאין לאשר לאז"מים להיות "קומפלקס" בגלל שהטיסים שלהם אינם מסוגלים לנהל אפילו דלק כראוי, אינו מחזיק מים, משום שיש גם דוגמאות רבות לתקריות ותאונות במטוסי GA הקשורות לניהול דלק לקוי - ועדיין אף אחד אינו מציע לאסור על מטוסי GA להיות קומפלקסים. אין קשר בין סוג הרשיון (אז"מ או GA) לבין יכולתו של בעליו לנהל נכון דלק. מטוסי אז"מ רבים היום הם מאד מורכבים, במיוחד מבחינת האויוניקה שלהם, שכוללת לרוב PFD, MFD, מפה נעה, טייס אוטומטי, טרנספונדר Mode S, קשר, מערכת אודיו וכ"ו, וכן לעיתים גם גלגלים מתקפלים ופרופלור עם פסיעה משתנה.הרמה של הטיסים שמטיסים אותם? יש ויש, בדיוק כמו ב- GA,שגם שם יש ויש...לומר שטיסי אז"מ לא יכולים לנהל פסיעה משתנה וגלגלים מתקפלים משום שהם לא יודעים לנהל אפילו דלק, בעוד שטייסי GA כן יכולים לנהל פסיעה וגלגלים כי הם מנהלים דלק מצוין זו אמירה לא נכונה, שיש שיאמרו אפילו - קצת מעליבה, שלא בצדק...
ואגב, התעופה הממונעת אכן הומצאה באמריקה, אבל מאז גם האירופאים למדו דבר או שניים על תעופה. תראה קצת מה קורה בתחום האז"מים באירופה, לאיזו רמת תחכום וביצועים הם מגיעים. מה שעושים בישראל בהקשר הזה אינו "המצאת התעופה" אלא אימוץ חלק (בפירוש לא הכל) ממה שקורה באירופה בתחום הזה. לכל דבר בעולמנו יש יתרונות וחסרונות ואפשר להתווכח עליהם, אבל מה שעושים באירופה בתחום האז"מים אינו מופרך ואינו הזוי, (כמו שאולי הבנתי שאתה מנסה לטעון). העובדה שחלק מהגישה הזו מגיע לארץ במקום להיצמד ל- LSA האמריקאי בלבד, היא בפירוש נקודת אור חיובית שיש לעודד ולא להיפך.
 
רפי
תעופה קלה >>
לצפיה ב-'אז"מ קומפלקס, תאונה בגלל FUEL STARVATION'
אז"מ קומפלקס, תאונה בגלל FUEL STARVATION
05/10/2019 | 17:27
90
טייס התאונה היה בעל רשיון GA דו מנועי ומאות שעות GA..
אז"מ קומפלקס בכלל לא ה-ISSUE בתאונה הזו, בדיוק כמו שהעובדה שרישיון ATPL וכל המערכות המשוכללות במטוסי הנוסעים אינם ערובה להעדר תאונות..
 
תאונות בגלל טעות אנוש או אוויראות נמוכה או חוסר מקצועיות קורות לצער כולנו ACROSS ALL AIRCRAFT TYPES
תעופה קלה >>

הודעות אחרונות

07:52 | 18.11.19 אריאל אריאלי
20:29 | 16.11.19 טל ר
06:34 | 10.11.19 אריאל אריאלי
09:47 | 31.10.19 דודי בן דוד
02:26 | 26.10.19 tamirpotash45
23:28 | 08.10.19 יורםפרילינג
07:36 | 08.10.19 אריאל אריאלי
18:55 | 07.10.19 אריאל אריאלי
17:07 | 02.10.19 mayafit
10:15 | 01.10.19 אריאל אריאלי
10:11 | 01.10.19 אריאל אריאלי
13:03 | 26.09.19 אורי אמתי
16:07 | 25.09.19 ronga

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ