אני רק שאלה: עוד מקרה של אי מילוי דלק לפני טיסה?

אז"ם עם כן נסע מתקפל (ופרופ פסיעה משתנה)

בישראל, כמו בישראל, יודעים יותר טוב מכל העולם, מה נכון וטוב ומה לא.....
כאשר יצא חוק ה-LSA בארה"ב, בין שאר השיקולים, היו: נגישות לכל אדם (מחירים זולים ועלות הפעלה זולה), אנרגיה קטנה (אנרגיה + מסה כפול מהירות) ופשטות הפעלה.
כל אלו הכתיבו את עיקרי התכונות הנדרשות מהטייס ומהמטוס.
כאמור, פשטות הפעלה, הייתה אחת התכונות....
אולם, בישראל, הרי הטייסים נולדו עם יהלום בקצה... וזה אומר כי הם מוכשרים יותר מהטייסים האמריקאיים (חסרי הנסיון...) ולכן, בישראל לא התקבל חוק ה-LSA ככתבו וכלשונו, אלא, נעשו בו "תיקונים" למשל - אפשרות לשימוש בפרופלר פסיעה משתנה וכן נסע מתקפל.
מה שאני תמהה, אם טייסים לא מסוגלים לנהל דלק כראוי, איך יטפלו באז"ם קומפלקס?
לרת"א הפתרונות....
אריאל אריאלי
 

rafibo

New member
כאילו שבמטוסי GA מעולם לא היתה אף תקרית הקשורה לניהול דלק...

או לתפעול הגלגלים המתקפלים, או לתפעול הפסיעה של הפרופלר...
 

rafibo

New member
מה שרציתי לומר בזה הוא...

שהטיעון, שאין לאשר לאז"מים להיות "קומפלקס" בגלל שהטיסים שלהם אינם מסוגלים לנהל אפילו דלק כראוי, אינו מחזיק מים, משום שיש גם דוגמאות רבות לתקריות ותאונות במטוסי GA הקשורות לניהול דלק לקוי - ועדיין אף אחד אינו מציע לאסור על מטוסי GA להיות קומפלקסים. אין קשר בין סוג הרשיון (אז"מ או GA) לבין יכולתו של בעליו לנהל נכון דלק. מטוסי אז"מ רבים היום הם מאד מורכבים, במיוחד מבחינת האויוניקה שלהם, שכוללת לרוב PFD, MFD, מפה נעה, טייס אוטומטי, טרנספונדר Mode S, קשר, מערכת אודיו וכ"ו, וכן לעיתים גם גלגלים מתקפלים ופרופלור עם פסיעה משתנה.הרמה של הטיסים שמטיסים אותם? יש ויש, בדיוק כמו ב- GA,שגם שם יש ויש...לומר שטיסי אז"מ לא יכולים לנהל פסיעה משתנה וגלגלים מתקפלים משום שהם לא יודעים לנהל אפילו דלק, בעוד שטייסי GA כן יכולים לנהל פסיעה וגלגלים כי הם מנהלים דלק מצוין זו אמירה לא נכונה, שיש שיאמרו אפילו - קצת מעליבה, שלא בצדק...
ואגב, התעופה הממונעת אכן הומצאה באמריקה, אבל מאז גם האירופאים למדו דבר או שניים על תעופה. תראה קצת מה קורה בתחום האז"מים באירופה, לאיזו רמת תחכום וביצועים הם מגיעים. מה שעושים בישראל בהקשר הזה אינו "המצאת התעופה" אלא אימוץ חלק (בפירוש לא הכל) ממה שקורה באירופה בתחום הזה. לכל דבר בעולמנו יש יתרונות וחסרונות ואפשר להתווכח עליהם, אבל מה שעושים באירופה בתחום האז"מים אינו מופרך ואינו הזוי, (כמו שאולי הבנתי שאתה מנסה לטעון). העובדה שחלק מהגישה הזו מגיע לארץ במקום להיצמד ל- LSA האמריקאי בלבד, היא בפירוש נקודת אור חיובית שיש לעודד ולא להיפך.

רפי
 

alichtman

New member
אז"מ קומפלקס, תאונה בגלל FUEL STARVATION

טייס התאונה היה בעל רשיון GA דו מנועי ומאות שעות GA..
אז"מ קומפלקס בכלל לא ה-ISSUE בתאונה הזו, בדיוק כמו שהעובדה שרישיון ATPL וכל המערכות המשוכללות במטוסי הנוסעים אינם ערובה להעדר תאונות..

תאונות בגלל טעות אנוש או אוויראות נמוכה או חוסר מקצועיות קורות לצער כולנו ACROSS ALL AIRCRAFT TYPES
 
למעלה