המלצה לתוכנת ניווט בארץ/אירופה

kacher

New member
המלצה לתוכנת ניווט בארץ/אירופה

שלום חברים,
אני טס בארץ רק CVFR (בינתיים) ונעזר כיום באפליקציית- Maprika לניווט באמצעות iPad ו- iPhone.

נתקלתי במצבים שהתוכנה הציגה מיקום גיאוגרפי שגוי באופן משמעותי מהמיקום האמיתי ולכן אני מעוניין לרכוש תוכנת ניווט "מקצועית" יותר.
אני מתלבט בין שתי התוכנות הנפוצות ביותר (למיטב ידיעתי), AirNav Pro ו- ForeFlight.
אשמח להמלצה ו/או הסבר קצר מבעל ניסיון בשתי התוכנות, לגבי ההבדלים העקריים, היתרונות/חסרונות לשימוש בארץ/אירופה. האם ב- AirNav Pro ניתן להטעין גם מפות IFR?
 

rafibo

New member
כדאי לשקול גם את SkyDemon

תוכנת SkyDemon מאד נפוצה באירופה ומאד חזקה. היא עולה על AirNavPro ברוב הפרמטרים. החסרון העיקרי שלה הוא, שהיא לא תומכת בארץ והיא גם יקרה יותר, אבל לטיסה באירופה אני ממליץ עליה יותר מאשר AirNavPro. אם אתה טס באירופה לתקופות קצרות יחסית (מה שבדרך כלל רוב הישראלים עושים) אתה יכול לרכוש אותה בעלות של £12 לחודש, עלות זניחה יחסית לעלויות של טיול טיסה באירופה.
אני מצרף לך לינק להשוואה קצרה שכתבתי פעם בפורום בין התוכנות הללו:

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/421/181154598/%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98_%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94/%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%A4%D7%94_%D7%A7%D7%9C%D7%94[/URL]
 

kacher

New member
תודה רפי, אני תוהה

האם עדיין יש בעיות של יציבות בשימוש ב- AirNav Pro במכשירים של Apple?
 

rafibo

New member
יציבות AirNavProעל iPad

בארץ אני טס באופן קבוע עם AirNavPro על מיני Ipad של Apple. בשנים הראשונות היו בעיות יציבות אבל לאחרונה המערכת בסך הכל יציבה. מדיווחים שאני מקבל מחברים, בגרסת ה- Android יש עדיין בעיות יציבות.

רפי
 

Yoram A

New member
OruxMap

תוכנת ORUXMAP מצויינת לטיסות בכל העולם, טס איתה כמעט בכל מקום.
חינמית וניתנת להורדה מה- STOR, ייתכן ויידרש תשלום סמלי של 10 ש"ח חד פעמי. למי שלא רשום.
המפות שמועלות לשם הםמ ה- AIP, של כל מדינה, ויש סינכרון שניתן לבצע.
כך שאתה טס על מפות אמיתיות של ה- CVFR או IFR או כל אחת אחרת.
התוכנה מתאימה גם לרוכבי אופניים, ג'יפים וכו..
 

rafibo

New member
OruxMaps

OruxMaps היא תוכנה מאד שימושית וטובה, אבל היא לא תוכנה אוירית. ניתן לראות בה איפה אתה נמצא על גבי מפה (גם מפה אוירית) וניתן גם להגדיר בה Route ולטוס (או לנסוע) לפיו..אבל אין לה שום התייחסות ל- Databases אויריים, היא לא מכירה שדות תעופה, נקודות דיווח, VORs וכ"ו, אין לה שום מכשיר ניווט אוירי (כמו HSI), היא לא מכירה תדרי תקשורת של יחידות תעבורה אוירית, היא לא תומכת בתכנון והצגה של מסלול טיסה עם נקודות פניה, ועוד ועוד. היא בסדר גמור לנייוט בשטח (ברגל, בג'יפ, באופניים או באופנוע) והיא גם בסדר כדי לראות מעל מה המטוס עובר בזמן שהדיילות מגישות את ארוחת הצהריים, אבל כדי לתכנן ולבצע בפועל טיסה באזורים לא מוכרים ולהתממשק עם התשתיות האויריות הרלוונטיות באזור נדרש הרבה יותר מלראות איפה אתה על המפה. ה- OruxMaps פשוט אינה מיועדת לכך.

רפי
 
למעלה