בבית הספר למדו אותנו שלא לסמוך על המזל

easysam2

New member
בבית הספר למדו אותנו שלא לסמוך על המזל

טייס ממוצא קוריאני, בראצות הברית, טס בססנה 172 מניאגרה פולס לפרמינגדייל KFRG (לונג איילנד), עם שני נוסעים, במזג אויר גרוע (low IFR).
אחרי ארבעה נסיונות לנחות על ה ILS ב FRG, ביקש לטוס ל JFK. שם ניסה פעמיים על ה ILS, וגם שם נכשל והלך סביב.
בניסיון הגישה הששי והאחרון נגמר הדלק (סה"כ משך הטיסה היה למעלה מארבע שעות) והמטוס התרסק, אבל לא ממש... אלוהים היה איתו, בדרך פגע בכנסייה ונבלם על ידי חוטי חשמל. המטוס עצר תלוי על חוטי החשמל בגובה מטר מעל האדמה. הטייס והנוסעים יצאו על רגליהם.
אפשר להאזין לקשר עם המטוס ברגעים האחרונים בקנדי
https://www.youtube.com/watch?v=ATlDcZLetZE&feature=em-uploademail

 

טל ר

New member
די מזעזע הסיפור הזה

א. לצאת לטיסת לילה עם ציפיה ל-IMC עד למינימום... צריך לחשוב פעמיים על דבר כזה (הגישה הראשונה כבר היתה אחרי אור אחרון).
&nbsp
ב. אוקיי, אז לא עבד בניסיון הראשון. למה עוד שלושה?! לך למקום אחר, ולא JFK עם אותה תחזית, אלא איפהשהוא עם סיכויים יותר טובים מזה. למשל Hartford CT, שדה אליו הוא היה מגיע לו היה מנסה כשעוד היה לו דלק (נותרו לו שעה ורבע דלק אחרי הגישה הראשונה).
&nbsp
ג. ואז, אחרי שלושה ניסיונות נוספים, JFK עם אותה תחזית?! מה הרעיון?
&nbsp
ד. וכשאתה מבין שאבדו כל הקיצים והדלק יאזל לך עוד מעט, קבל החלטה לרדת מתחת ל-DA ותנחת, יהיה אשר יהיה - יותר טוב מלעשות את זה חמש דקות מאוחר יותר בשכונת מגורים. לא שומעים בהקלטה, אבל אני מניח/מקווה שהוא הכריז חירום לפני כן.
&nbsp
ה. ברמת ה-bean counters שיחקרו את התאונה הזו - אני תוהה מה הוא הגיש בתור alternate חוקי.
&nbsp
ואחרון חביב:
ו. בראשון - היום של התאונה - טסתי פעמיים מעל אזור התאונה במהלך היום (לא בלילה). פעם אחת בדרך דרומה (מסצ'וסטס לווירג'ינה) ופעם שניה בכיוון ההפוך. היתה שם עננות נמוכה וערפל כל היום. זו לא היתה תחזית מפתיעה. לא ברור איך מישהו יפתח תקוות לנחות ב-ILS CAT I במצב כזה.
&nbsp
מצורפת תמונה של מנהטן מיום ראשון שצולמה מעט צפונית ל-JFK.

 
למעלה