מכירת מטוסים-בהזדמנות

jsurie

New member
מכירת מטוסים-בהזדמנות

משרד הביטחון מציע למכירה 5 מטוסים מדגם Bonanza A-36 תוצרת ביצ'קראפט ארה"ב. ( פשוש ). יום סיור ללקוחות ייערך ב-5.5.2019 בשעה 10:00 בשער בסיס שדה דב ת"א. להשתתפות בסיור יש להירשם מראש עד תאריך 4.3.2019 עד שעה 14:00.לרישום ולקבלת פרטים יש לפנות בטלפון 03-6977947 / 7991, או במייל [email protected] יש לציין שם פרטי ומשפחה, מס' ת.ז. ומספר טל. נייד. ניתן להוריד טפסי מכרז באתר www.online.org.gov.il. מי שרוצה לגשת ולזכות במחיר זול יתקשר איתי בפרטי.
 

mike300L

New member
שכחת לציין שכל החמישה נמכרים כיחידה אחת, ולא בנפרד.

 

טל ר

New member
יוסי, הפשוש הוא סוקטה טרינידד, הבוננזה מכונה חופית

 

טל ר

New member
ולגבי הקישור - התכוונת www.online.mod.gov.il אני משער....

בנוסף, לגבי מה שכתבת בתשובה למייק, אתה בטוח? ציטוט מהמכרז:
3. הצעת המציע תוגש עבור כל חמשת המטוסים, וכשהיא נקובה בדולר אמריקאי. לא תתקבל הצעה עבור חלק מהמטוסים.
 

jsurie

New member
Bonanza A-36

שלום טל
אתה צודק לגבי הקישור ולגבי הכינוי. לגבי המכרז : יש נוהל קבוע, בתחילה מתנים רכישת כל המטוסים. תמיד אין קונה כזה (בארץ). מכירת המטוסים כפופה לאישור ארה"ב,מוציאים מכרז שני עם אפשרות לקנות חלק מהמטוסים, כאן מתחילה ההצגה.
בזמנו הוצאו למכרז כזה 10 מטוסי קינגאייר דו-מנועיים + מנועים חדשים בארגז +הרבה חלקי חילוף. בסיור שהשתתפתי בחצרים היו גם עמית דותן שניגש למכרז עם שותפו איתי טרנר, כמו כן דגני (טייס ח"א מסוקים לשעבר) שניגש למכרז עבור אחיו, שהיה בעל חברה ומוסך למטוסים בארה"ב. אמרתי להם שאני מתכוון להציע 20K.ורק מטוס אחד, עמית אמר שהם יציעו 50K כנ"ל ודגני התכוון להציא 300K עבור הכל. אף הצעה לא התקבלה ופורסם מכרז שני.כולנו הצענו אותו הדבר והוזמנו לתמחור. אני ב13:00 עמית ב13:30 ודגני ב14:00. באתי ראשון ואנשי משרד הביטחון אינם. הגיעו עמית ודגני ועדיין אין אף אחד. תיאמנו ביניינו כי הם יפרשו מהמכרז ואילו אני אציע 200K עבור כל החבילה. אנשי משרד הביטחון כעסו וטענו כי תיאמנו ביניינו את המחירים. המכרז בוטל. לאחר כשנתיים קנה עמית את כל החבילה ב-100K. המטוס נקרא "חופית" ודורשים עבורו בשוק האזרחי178K למודל 1978 עד 404.5K למודל 2003. לעניות דעתי ניתן לקנות כל מטוס ב50K מקסימום כי שהם עוברים לשוק האזרחי נדרש TYPE CERTIFICAT שעולה הרבה זאת משום שח"א לא כפוף ל-AD ומתקין / משנה את המטוס לצרכיו.
חכה ותראה את התוצאה בסוף. (אנשי סיב"ט לא כ"כ מבינים במטוסים ובמכירה.)
הם קובעים לעצמם מחיר - לפי הערכת שמאי, אולם אחרי 2 מכרזים הם רשאים למכור בכל מחיר במו"מ. בבודדים או בכולם. כך בד"כ זה קורה.
 

mike300L

New member
ההסבר שלך נכון והגיוני, אבל משתמע ממנו, שזה בזבוז זמן

לגשת למכרז הראשון, ופשוט צריך להמתין למכרז השלישי.
 

jsurie

New member
הליך המכרז

עקרונית אתה צודק, אבל על המכרז השני תקבל הודעה ולא תהיה צריך לחפש יום יום בעיתונות, אפשרי גם שתפספס. כמו שאמרתי, בפעם השלישית הם לא כפופים לנוהל מכרזים והמשתתפים הקודמים מקבלים הודעה טלפונית. באים לתימחור שתלוי ביכולת המיקוח. אני לא יודע את מצב המטוסים, מצב שקובע את גובה השמאות.
 
למעלה