Texan club 2019

Texan club 2019

לטייסים שלום

אנו שמחים לבשר על הקמת מועדון טייסים לרכישה ותפעול של מטוס טכסן חדש.
המטרה העיקרית מצד אחד זה לטוס על מטוס חדש ומודרני, ומצד שני להתחלק ולהקטין למינימום את הוצאות הגדולות הכרוכות כיום באחזקת מטוס.
הרעיון אינו חדש, הוא מיושם בהצלחה במנחת על שני מטוסי כנף עלית, ואנחנו החלטנו לקנות מטוס כנף תחתית חדש מהניילונים.
הרעיון מיושם גם בחיפה על מטוס דימונד ושם יש כעשרים שותפים, והמועדונים פועלים בהצלחה מרובה.
טיסה מתחיל להיות תחביב, יקר, יקר מאוד, ואנחנו רוצים להפוך אותו לתחביב בהישג יד, מחיר שפוי שלא ישרוף לנו את הכיס.
אין שום הצדקה להחזיק מטוס עם עוד שותף או שנים ולשאת בעול ההוצאות הכבדות. אין לזה הצדקה.
העלינו את הרעיון על פלייר מסוגנן שמתאר את הרעיון בכללותו.
הרעיון שמטוס זה יהיה מטוס בסיסי עם פנל אנלוגי ופרופלור פסיעה קבועה וכמובן ללא גלגלים מתקפלים, רדיו וטרנספונדר גרמין, אייפד מיני קבוע בפנל, והמטרה שיגיע במחיר סביר ושהוצאות התחזוקה יהיו גם סבירות.
יהיו לו כמה תוספות שיאפשרו לו לבצע טיסות לחו"ל כגון אופק מלאכותי תוצרת גרמין, טייס אוטומטי, מצנח חירום, גיפיאס גרמין Aera 660, ומכלי דלק גדולים.
השאיפה היא לקבוצה בת 10 שותפים, ולמחיר שעת טיסה הכולל קרן מנוע, קרן פרופלור, קרן צמיגים, והוצאות על ביקורות שוטפות - יהיו באזור ה-180 ש"ח לא כולל הדלק.
הוצאות ביטוח, וחנייה יתחלקו שווה בשווה בין השותפים.
המטוס מתוכנן לחנות בשלב ראשון בחנייה חיצונית במנחת ראשון לציון מחוסר מקום בתוך האנגרים.

עלות משוערת למטוס כזה בארץ הינו,כ- 590,000 ש"ח כולל:
הובלה לארץ, COA, שתי זוגות אוזניות Zulu של Lightspeed , אייפד מיני, אגרות, מיסוי בארץ, כיסוי מיוחד של חברת Fly Synthesis לחנייה חיצונית, וגיפיאס גרמין aera 660.
בקיצור - Ready to fly על המסלול בראשון לציון.

כל מי שמעוניין / מתעניין ומבקש לקבל עוד פרטים מוזמן לשלוח מייל ל:
[email protected]

בברכה
שמעון שי+אורי אמיתי
 
נראה מעולה

רק כמה הערות קטנות לתקנון:
&nbsp
- ההוצאות בפועל תמיד מפתיעות. מה עושים עם הוצאות לא צפויות, שגדולות מהיתרה בבנק? כמובן קרן המנוע תגרום להצטברות כסף עד אוברול, אבל אם ההוצאות השוטפות יהיו גדולות יותר לא ישאר מספיק לאוברול. אצלנו הוצאות לא צפויות שלא קשורות לשעות טיסה מתחלקות שווה בשווה, הוצאות לא צפויות שכן קשורות לשעות טיסה (תחזוקה) משוקללות לפי שעות הטיסה בששה החודשים האחרונים.
- "שברת שילמת" זה יפה, אבל צריך שיהיה ברור מה קורה לגבי נזק שלא נגרם באשמת הטייס (לדוגמה בגלל שהתפוצץ צמיג בנחיתה חלקה)
- אם טייס גרם נזק באשמתו, ותעריף הביטוח קופץ בשנה הבאה בעקבות המקרה?
- לפחות אצלנו אם טייס רוצה לצאת, ומוצא שותף חדש, הקבוצה לא יכולה לסרב אבל יש לה את זכות הראשונים לקנות את חלקו במחיר שהקונה הפוטנציאלי היה משלם. ככה אף אחד לא מרגיש "כלוא".
- שעות הובס או טאך?
- טיפול מצנח הוא לא לפי שעות טיסה אלא זמן, ולכן ראוי שיהיה חלק מההוצאות השנתיות - ובכלל כדאי לציין שכל הוצאה שתלויה ישירות בזמן טיסה תגולם במחיר שעת טיסה, וכל הוצאה שהיא ללא קשר לשעות טיסה תחולק שווה בשווה.
- שדרוגים עתידיים - מחייב הסכמה של כל השותפים?
- תקלות שלא בשדה הבית (במיוחד בחו"ל) - כדאי להגדיר שרק עלויות ישירות של תיקון המטוס ישולמו על ידי הקבוצה, וכל הוצאות נלוות (מלון, כרטיסי טיסה חלופיים וכו) בלעדית ע"י הטייס.
&nbsp
 
אם תרצו, תוכלו לקבל את התקנון של השותפות שלנו

התקנון שלנו מתייחס, בחלקו, גם לשלבי הבנייה, את ניתן להשתמש גם בחלקים המתייחסים לתפעול השוטף.
אני חושב כי ענינו כמעט על כל הבעיות שהועלו כאן.
אריאל אריאלי
 
תקנון

הי אריאל
אשמח לקבל את התקנון למייל שלי [email protected].
אשמח לכל הבהרה, הערה מניסיונכם האישי. ובכלל לקבל את התקנון במלואו.
שאלת אותי אם שקלנו קניית RV? אז לא. אני נשאר בתחום האזמים
שקרוב אלי וקל לי היות ואני גר 4 דקות נסיעה ממנחת ראשון לציון?

בברכה
אורי
 
האם שקלתם לקנות RV12?

RV12 S-LSA, חדש, "מהניילונים" עולה 118 אלף דולר בתצורתו הבסיסית (כולל כל מה שצויין לגבי הטקסן, אלא הוא פשוט יותר מבחינת המבנה (אלומיניום) וקל הרבה יותר לתחזוקה ויש לו כנפים מתפרקות (כמו של דאון) פירוק או הרכבה של הכנפיים, ע"י שני אנשים, תהליך של 5 עד שבע דקות. בארה"ב כבר טסים כארבע מאות מטוסים מסוג זה, "והיד עוד נטויה".
אני יודע כי בישראל עובד אפקט העדר וקשה לשכנע אנשים לבחון אפשרויות אחרות משל דברים קיימים, אך, אני מאד ממליץ לצאת מהמסגרת ולשקול את האפשרות ללכת על מטוס פשוט, יעיל, נח ואמין (נכון, ואולי פחות "יפה"
).
אריאל אריאלי
(גילוי נאות - חוץ מהעובדה שיש לי מטוס שנבנה מקיט של וואנס, אין לי כל קשר מסחרי עם החברה)
 

Hawk17

New member
עלויות

הי אורי, מה נשמע

כאחד שיושב היום על המדוכה, ורגע לפני שאני מחליט שאני קופץ חזרה לחידוש פעילות במרכז דאיה בנגב או הולך על שותפות עם 2 חברים ב"אווירון" פתוח -

האם תוכל לספר במה השתנו העלויות מאז (לפני עשור) ועד היום?

בזמנו אני זכרתי שעבור מה שאני רוצה ומחפש זה אכן 300 ברוטו לשעת טיסה באווירון, ועוד 15000 אלף לשנה לפני שהאווירון הוציא את האף שלו בכלל מההנגר (5000 לשנה עבור 3 שותפים, כמו מנוי לכפר המכביה...)

תודה

052-2738481
 
עלויות

נושא העלויות הינו בעייה קשה בענף התעופה.
בעשור האחרון הכל התייקר דרמטית.
החל מנושא החנייה, והביטוחים, שאלו ההוצאות הקבועות בלי קשר אם טסת שעה בשנה או 100.
גם דלק, תיקונים, ביקורות התייקרו. בקיצור הכל נהייה יקר מאוד ומתחיל להכאיב מאוד בכיס.
היתרון הגדול של קבוצת שותפים, ואני לא מגלה פה שום דבר חדש זה קודם כל חלוקת ההוצאות הקבועות לעשר במקום שנים שלוש.
ההמשך די הוגן. טסת - שילמת. לא טסת לא שילמת. בתוך שעת טיסה יש את כל המרכיבים שקיימים בעלות הטיסה כמובן כולל מרכיבים שמשלמים אותם מאוחר יותר כמו ביקורת 100 או 200 ואו ביקורת 1200 וכד'.
כמובן המטוס מתוחזק על ידי מנהל קבוצה כך שתמיד יש לשותפים מטוס זמין.
בפוסט שלי יש נספחים הכוללים התיחסות לעלויות.
בברכה
אורי
 
למעלה