לימודי טיס בצ'כיה

verBlood

New member
לימודי טיס בצ'כיה

שלום לכולם!
(גרסה מקוצרת: למישהו פה יצא לעשות או להכיר מישהו שעשה רשיון PPL בצ'כיה, או מקום אחר באירופה, והסב אותו לארץ? האם זה רעיון טוב?)

גרסה מלאה:
עולם התעופה מרתק אותי כבר שנים רבות, ואני מחפש דרך להיכנס לתוכו. התלבטתי הרבה זמן בין GA לבין אולטרלייט, והגעתי למסקנה שברמת העיקרון אני מעדיף את הראשון כי הוא פותח יותר "דלתות" שכוללות גם תעופת אז"מ (עד כדי הסבה פשוטה), וגם תעופה אווירובטית (שלמיטב הבנתי, מנועי הרוטקס המצויים באז"מים לא מוכשרים לכך). כמו כן הייתי שמח לאופציה לשכור מטוסים בחו"ל. בנוסף, לא הייתי רוצה (לפחות בזמן הקרוב) לקנות אולטרלייט או חלק ממנו, וההשכרה של הנ"ל מוגבלת מאוד בארץ למיטב הבנתי. הבעיה היא שהלימוד לרשיון מסוג זה מאוד יקר וארוך בארץ.

את האפשרות ללמוד בארה"ב הכרתי כבר הרבה זמן, אבל גיליתי לאחרונה שיש אופציה ללמוד באירופה, בפרט קיים בית ספר לטיסה בצ'כיה שמתיימר ללמד רשיון PPL בפחות מחודשיים במחיר באיזור ה6,500 יורו. האם זה נשמע הגיוני, או טוב מכדי להיות אמיתי? האם מישהו מכיר משהו לגבי איכות ההדרכה שם? אני מסתכוון לבית הספר F Air https://www.f-air.cz/en
בנוסף, עד כמה מסובכת ויקרה הסבה של רשיון PPL אירופאי להיות תקף בישראל?

תודה רבה מראש,
טום
 

wisniak

New member
בקצרה - רתא לא יכירו לך ברישיון AS IS

ולא משנה אם למדת בביה"ס הטוב בעולם...
תצטרך לטוס כאן בארץ X שעות די גדול בבי"ס מוכר, בהתאם לסילבוס שצריך להיות מאושר מראש בידי רת"א .
בנוסף, תצטרך לעבור מחדש את מרבית בחינות התיאוריה (גם אם "יאחדו" לך כמה מהן "לבחינה אחת").
יש לא מעט אנשים בארץ שלמדו בארה"ב בבי"ס מוכר - רת"א לא הכירו ברישיון.
אני מציע שתיצור קשר עם רת"א (לא זוכר את המחלקה הרלבנטית - פשוט היכנס לאתר שלהם. אני מניח שזה יהיה "רישוי"). צור עימם קשר במייל (הם מגיבים מהר ולעניין) - תקבל את ההסבר העקרוני והמדוייק ישירות מפי הרגולטור.
 

verBlood

New member
הסיבה ל-X השעות

הסתכלתי באתר של רת"א, וברשימת התנאים להסבת הרשיון כתוב בין השאר "עמידה בדרישות הניסיון הדרוש לקבלת רישיון", שבארץ הינן 40 שעות טיסה למיטב הבנתי (אווירון קבוצה א'). האם הכוונה לטיסת סולו?
  • אם כן, אז אותו X מובן, כי הקורס בביה"ס המדובר דורש 10 שעות טיסת סולו בלבד. (ו45 שעות של טיסה מודרכת, אבל ייתכן שזה לא נחשב?) ואז יש להשלים עוד 30 שעות לפחות של טיסת סולו.
  • אם לא, נראה שמספר השעות הכולל אמור להיות מספיק, ואז מספר השעות שדורשים לטוס בארץ פחות מובן לי.. למרות שכן נשמע לי הגיוני שדין שעה מודרכת אינו כדין שעת סולו.
לגבי כל השאר - מבחנים, אגרות ואישורים למיניהם - ממילא הנחתי שיהיה בהם צורך, אז זאת פחות בעיה מבחינתי.
ובכל אופן שלחתי מייל לרישוי עובדי טיס כדי לקבל מהם תשובה רשמית, נראה מה יאמרו :)

תודה רבה על התגובה המהירה!
שבוע טוב,
טום
 
40 השעות אינן שעות סולו

אלא מינימום שעות הדרכה כולל שעות סולו לקבלת רישיון
 

verBlood

New member
אם כך, מעבר למספר קטן

של שעות טיסה נוספות בארץ רק כדי להוכיח שהרמה של הטייס הטרי גבוהה מספיק כדי להיבחן, ואז להיבחן במבחן מעשי (בהנתן רישיון מחו"ל ומעל 40 ש"ט) - מה ההצדקה לדרוש מספר די גדול של שעות טיסה נוספות בארץ?
האם בפועל ההדרכה בחו"ל בסטנדרטים הרבה יותר נמוכים מאשר בישראל?
מצד שני, wisniak כתב שזה נדרש ללא תלות באיכות בית הספר... האם זו "גחמה" של בתי הספר לטיסה שלא מוכנים להגיש למבחן אחרי מספר מועט של שיעורי טיסה?
 

wisniak

New member
לא גחמה של בתי הספר.

מי שקובע את הכללים זה רתא...
Like it or not - הם הרגולטור.

אתן דוגמא אחרת.
קורס אז"מ (מטוס אמיתי, לא ממ"ג) נמשך 32 שעות. קורס GA נמשך (נומימאלית) 40 שעות. אם אני לא טועה, ההבדל הוא טיסת לילה וטיסה לפי נייוט רדיו (ציוד שלא נדרש באז"מ). אני מדגיש - 10 שעות בסה"כ.
אבל כשרוצים לעשות השלמה מאז"מ ל- GA, רת"א לא מוכן אפילו ל- 30 שעות השלמה (+ ביצוע מרבית המבחנים מההתחלה) 30 שעות = 75% מהקורס של GA....זה כולל טייסי אז"מ עם ניסיון של מאות שעות כטייס מפקד...
וטייס GA צעיר, שרק סיים את הקורס, רשאי לקחת עימו נוסע מהטיסה הראשונה. בעוד שבאז"מ דורשים כיום (אם אני לא טועה) 50 שעות ניסיון כטייס מפקד (לפני כ- 5 שנים זה היה 200 שעות)...

בקיצור, אני שוב ממליץ שלא להתעצבן - זה הרגולטור וזה מה שהוא קבע. ולכן לאחר שתקבל תשובות מהם (כאמור - משיבים מהר ולעניין) - תחליט אם "החבילה" הכוללת מתאימה לך.
 

wisniak

New member
40 שעות בסה"כ - זה הסילבוס (מעשית אני מבין שזה לוקח יותר)

אני לא מנסה אפילו להיכנס לראש של הרגולטור (מדוע פה מקשים יותר מאשר במקומות אחרים).
כולם הרי צריכים לעמוס בתקנות בינ"ל.
בכל אופן אשמח אם תעדכן כאן לכשתגיע למסקנות (ושב - ממליץ להתייחס רק למה שכותבים רת"א - הרי הם אלה שקובעים).
 
למעלה