בדיקת "מגנטו" - בעיקר לבעלי Glass Cockpit

בדיקת "מגנטו" - בעיקר לבעלי Glass Cockpit

כולנו מכירים (ואני מקווה, גם מבצעים) בדיקת מגנטו טרם המראה.
גישה חדשה לבדיקה מציג המאמר הבא:
https://blog.aopa.org/aopa/2018/03/26/mag-check/?utm_source=eBrief&utm_medium=email
כמובן שהמאמר מתייחס לבעלי מערכת ניטור מנוע אלקטרונית Glass Cockpit.
שווה קריאה, לימוד והפנמה.
חג שמח ושבת שלום
אריאל אריאלי
 

mike300L

New member
בשוק האקספרימנטלי, יש עדיין מי שמשתמשים במגנטוס, כמו שיש

מי שעדיין משתמשים בסוס וכרכרה.
הצתה אלקטרונית כפולה עם גיבוי של סוללה קטנה, שימוש בפלאגים זולים לרכב, ואין יותר בעיות הצתה! אין כוון הצתה, אין אוברול למגנטו, אין בק פיירס, אין בעיות בהתנעה חמה, והמנוע מתפקד זהה גם כשאחת משתי ההצתות לא עובדת.
כנראה שלשוק המרושיין ייקח כמה עשורים להתעדכן, אבל באקספרימנטלי ממש אין סיבה טובה לטוס עם מגנטו.
 
נכון כי קיימת נטייה לעבור להצתה אלקטרונית בתעופה

האקספרימנטאלית, אך, עדיין ישנם רבים המשתמשים במגנטו.
במטוס שלי (RV8A) יש שני מגנטואים אך בקרת ההצתה היא אלקטרונית.
ההצתה האלקטרונית שולטת על זמן ההצתה ע"י שהיא מחליפה את "הפלטינות".
מה שיפה אצלנו, היא העובדה כי ההצתה האלקטרונית מתחברת באמצעות ממסר שבברירת המחדל שלו, בקרת ההצתה נעשית ע"י הפלטינות המקוריות של המגנטו ורק בהכנס הבקרה האלקטרונית לפעולה, הפלטינות מתנתקות והבקרה האלקטרונית עובדת.
במקרה של תקלת חשמל, הממסר מתנתק ובקרת ההצתה חוזרת לפלטינות.
אריאל אריאלי
 
שכלול ממש רציני במערכת הצתה

לא יודע אם לצחוק או לבכות על כזו אוטומציה משוכללת. הרעיון שכנראה מאפשר שליטה במיקום ההצתה על פי הסלד. אף, שכמעט ואין בעיית אמינות למערכת הפלטינות של מגנטוס שמטופלות על פי הוראות התחזוק של היצרן נרשמו לא מעט תקלות פלטינות (גם לאחרונה, כמה חוודשים, בנחיתת האונס של ה-172 בהרצליה).
אני אישית, הייתי מוותר על הבונוס הזה (חסכון בדלק) ולא לפגוע עוד באמינות המגנטו.
רוב העניין במערכת הצתה אלקטרונית, זה לא רק התזמון של הניצוץ (שכמובן מתבקש בכל מערכת הצתה) אלא עוצמת וטיב וחום הניצוץ.
אני עצמי, זרקתי את שני המגנטוס ומרכיב מערכת פלזמה III כפולה של LSE שמקבלת את תזמון ההצתה ממגנטים קבועים המורכבים על ה-Flywhell . נקודות הפעלת ההצתה, קבועות לתמיד ולא ניתנות לשינוי אלא באמצעות אינפורמציה על הלחץ בסעפת היניקה מה שמקדם את נקודת ההצתה כנדרש.
היצרן קלאוס (שמכיוון ובנה וטס על מטוס LONG EZ שזה לא עוזר במיוחד למי שלא אוהב קנארדים) מבטיח מלבד התנעה קלה בכל מצב וחסכון משמעותי בדלק, יש לו גם שיא רשום בחסכון בדלק ובמהירות.
 

mike300L

New member
שאלה לגבי הקבוצה בפייסבוק: האם כאשר מצטרפים לקבוצה כל מי

שחבר בקבוצה מקבל סטטוס של חבר בפייסבוק? האם כל חברי הקבוצה מקבלים אוטומטית גישה לחשבון הפייסבוק שלי כאילו היו ׳חברים׳ שלי בפייסבוק?
 
למעלה