סקר משתמשים פוטנציאליים לטיפוס חדש של מכונית מעופפת

  • פותח הנושא mol3
  • פורסם בתאריך

mol3

New member
סקר משתמשים פוטנציאליים לטיפוס חדש של מכונית מעופפת

שלום רב לחברי הפורום

חברתנו עוסקת בפיתוח טיפוס חדש של מכונית מעופפת, מבוססת פטנט. לצורך השלמת התכנית העסקית, אנו מבצעים סקר בקרב משתמשים פוטנציאליים. בין אם אלו בעלי רישיון טיסה או שלא.

מצורף קובץ PDF, הכולל הסבר קצר על המוצר ובסופו, 7 שאלות (ברובן כן / לא).

נודה עד מאד, באם תואילו להקדיש לנו 5 דקות מזמנכם, לקרוא את המסמך ולהשיב במייל חוזר על 7 השאלות המופיעות בסוף המסמך.

המייל הוא [email protected]

ניתן גם להשיב במסר פרטי

מודים על זמנכם היקר ומקווים לשיתוף פעולה

בברכה
 
כמה שאלות לי

ניסיתי לענות על הסקר - אבל זה קצת (הרבה) פשטני מדי. ברור שאם "המחיר סביר בעיני" ארצה משהו כזה - כי אם אני לא ממש רוצה, הרי המחיר הסביר בעיני יהיה די נמוך, ואם המוצר יהיה במחיר הזה אז ארצה אותו.... אז התשובה היא "כן" לכל השאלות.
אבל זה נשמע מעניין - כל פעם שאני רואה עוד המצאה של אוטו מעופף, אני חושב על ברווז. ברווז יודע לעוף, ללכת ולשחות, אבל לא עושה אף אחד מהם כמו שצריך. לפחות ברעיון שלכם האוטו כאוטו כנראה לא פחות טוב מאוטו אחר.
מה שלא ברור לי זה בעיקר עניין המשקל. המשקל במטוסים הוא קריטי. לא סתם בונים מטוסים מאלומיניום ולא ברזל, ומנסים לחסוך בכל גרם. אתם רוצים להרים לאויר מכונית שלמה... רק לסבר את האוזן, ניקח כדוגמה מטוס דו מנועי חדש כמו הסנקה (שעולה כמיליון דולר) - המשקל המועיל שלו הוא 1300 פאונד. מיני קופר חדשה ריקה, בלי הנוסעים, שוקלת 2600 פאונד... כדי להרים אותה+נוסעים, מדובר כבר במטוס גדול וכבד, שגם יעלה בהתאם, ויצרוך עשרות גלונים לשעת טיסה.
גם היעילות האוירודינמית של רכב רגיל כנראה לא תועיל - רכב מתוכנן למהירות של כביש מהיר, ממטוס (דו מנועי שעולה בהתאם) מצופה לטוס בדומה לקטגוריה שלו, נגיד לפחות 300 קמ"ש - איך תדאגו שזה לא יהיה "ברווז"?
שאלה נוספת: רכב "רגיל" יכול לעמוד בלחצי ג'י, ולעמוד בסרטיפיקציה אפילו רק של Normal ולא Utility?

זה מזכיר קצת במודולריות את מה שאיירבס מנסים, אבל הם רוצים לבנות הכל מאפס, ולא רוצים לסחוב באויר את הגלגלים והמנוע וכו'.
 

mol3

New member
על קצה המזלג

בתחילה אציין כי שותף בחברה מהנדס אוורונאטיקה בעל תואר שני בהנדסה אווירונאוטית מהטכניון, בעל ניסיון תכנוני בחברות כגון אלביט והתעש"א.

ראש הפרויקט הינו מהנדס וותיק בעל עשרות שנות ניסיון, מנחה פרויקטים בטכניון. הפרויקט נבחן על ידי מהנדסי אווירונאוטיקה ומהנדסי מכונות בכירים ובעלי ניסיון רב, כמו כן, על ידי מרצים בעלי שם בתחום.

כולם כאחד מצאו את הפרויקט ישים מבחינה הנדסית

נכון, המחיר אותו יש לשלם על אותה "אוניברסאליות", היינו היכולת לחבר כל מכונית סדרתית (שכמובן תותאם לכך בפס הייצור), אל פלטפורמת הטיסה, משמעותה סרבול מבחינת המשקל.

מובן מאליו, כי כל סדרת פלטפורמות, תוכל לחבר אליה מכוניות בטווח משקלים מסויים, מקדם גרר מסויים ועוד מספר גורמים שאין זה המקום להכנס אליהם. אין דינה של פלטפורנה שתישא מכונית מסוג מיקרו, לפלטפורמה שתתאים למכוניות מיני ולפלטפורמה שתתאים למכוניות סלון ששוקלות 1.5 טון.

כאשר אנו הולכים ומתכנסים לעולם (בטווח הביניים) שהולך לכיוון אוטונומיות, אז גם פחות מעניין הגדר הטיסה של הטייס.

המעניין הוא, שאם אתה נוהג (לדוגמה) במרצדס 350SLE, תוכל לרכוש את הדגם המוטס, נניח מרצדס 350SLEF, ולהתחבר עימו בעת הצורך לפלטפורמה. נכון, הדבר יחייב המראה ממסלול של ממש. נזכור כי המטרה הינה גישור על מרחקי נסיעה בעולם (ולאו דווקא בישראל), באמצעות ביצוע חלקים מהמרחק בטיסה.

דווקא הפרויקט של AirBus אותו תארת, שהינו גם מהטיפוס המודולארי, הינו הקרוב ביותר לפרויקט שלנו. ההבדל העיקרי הינו העובדה כי מדובר ברכב שהינו ככפפה ליד, התאמה מלאה ומושלמת בין פלטפורמת הטיסה והקרון הנישא (שבעת הטיסה נפרד ממערכת ההנעה הגלגלית).

היתרון של הפתרון שלנו, הוא הפלטפורמה האוניברסאלית המסוגלת לחבר כל רכב כביש שהותאם לכך ולהפוך אותו לרכב מעופף.

אשמח לשלוח לך בפרטי את מסמך ההנמקה המנתח את רוב המכוניות המעופפות שפותחו לאורך ההסטוריה ולהוכיח כי הפתרון האוניברסאלי הוא הקרוב ביותר להיות ישים.

נכון, המחיר הוא משקלים, עלויות וכד'.

לעניין הנושא של משקל מועיל מול משקל עצמי, לא חישבת דבר אחד. חלק מהמשקל העצמי במטוס רגיל הינו תא הנוסעים שקיים במכונית ואצלנו הוא מטען מועיל. בכל מקרה, התכנון הגס הינו (לגבי הכנך הקשיחה) שכלי הטייס יהיה פחות או יותר שקול במשקלו לכלי הרכב, וייבנה בחלקו מחומרים מרוכבים. התוצאה הסופית תיתן משקלים מתקבלים על הדעת.

אשמח לענות לכל שאלה נוספת
 

AirBot

New member
למקרה שלא הכרתם...

ניסיון כזה התבצע כבר בשנות ה-70, כך שלכל הפחות ישנו prior-art איתו תצטרכו להתמודד בהגשת הפטנט.
 

mol3

New member
עקרון הפטנט

התביעה בפטנט מדברת על "אוניברסאליות". היינו פלטפורמת טיסה אוניברסאלית, המסוגלת לחבר כל מכונית מיצור סדרתי (שהותאמה לכך בתהליך הייצור) ולהפוך אותה למכונית מעופפת.

הניסיונות הקוסמים בכלל זה הפינטו והצסנה, הינם חיבור של דגם ספיציפי, המתאים "ככפפה ליד". אין כל אפשרות לחבר כל מכונית אל הפלטפורמה.

זהו החידוש בהמצאה, אשר הוגשה כבר כפטנט PCT לרשות הפטנטים באירופה.

בברכה

משה
 
למעלה