אקדמיה חדשה לתעופה נפתחת, הפעם באילת...

mayafit

New member
העתיד הוורוד צופן להם הצלחה

אכן צפוי מחסור חמור בטייסים.
בפועל, האם יש מספיק מועמדים לקורס כבד שכזה?
האם המיזם יהיה כלכלי?
ימים יגידו, בכל מקרה - בהצלחה.
 

easysam2

New member
בהצלחה, רק חבל שבקרוב ימשכו להם את השטיח (או המסלול) מתחת

לרגליים...שדה התעופה באילת יסגר עוד לפני שהחניך הראשון יסיים לימודים. ובאמת צריך שנתיים? בארה"ב זה לוקח מחצית הזמן. חצי הכוס המלאה היא שבין היזמים והמנהלים אנשי חי"א ואל על לשעבר, שאולי גם יצליחו לדחוף את הבוגרים שלהם למשרות טייס בחברות ישראליות.
מי שרוצה קריירה מהירה בתעופה, שילמד בפלורידה, ילמד סינית במקביל, וימצא ג'וב בסין. מחכים לו.
 
אין כמו ללמוד לטוס באמריקה, ובפלורידה בפרט, מנסיון אישי.

מזג אויר ותנאים טובים כל השנה, זול, מגוון, ומקצועי מאד.
 
המממ... בוא נחשוב על צבע העתיד...

אין ספק שיש מחסור בטייסים. אבל...
- הם מבטיחים 200 שעות בשנתיים. מעבר לזה שלא ברור למה זה צריך לקחת שנתיים, ולא בדיוק ברור איך אפשר לקבל רישיון מסחרי עם זה, מה אחרי זה? חברות תעופה לא מקבלות טייסים עם 200 שעות.
- איך בדיוק מתאמנים באילת? הקפות ממזרח או ממערב (להזכירכם - אין הקפה סדורה בשדה באילת). השדה באילת לא בדיוק ידידותי למשתמשי התעופה הקלה. חוץ מזה, איפה יהיו אזורי האימון? בין הגבול הירדני לגבול המצרי?
- איפה ייבחנו החניכים? בחינות עיוניות - יסעו לרת"א לכל בחינה? בחינות טיסה - בוחני רת"א יגיעו לאילת?
- אימונים באילת בשיא הקיץ? נו... והם גם אומרים ש 4 חניכים יצאו ביחד במטוס לניווטים.
- איפה יהיו מכוני הבדק למטוסים? יביאו אותם להרצליה כל 50 שעות?
זה רק על קצה המזלג. נראה לי שמישהו חי בלה לה לנד.
ואחרי הכל - שיהיה להם בהצלחה.
 

airforcetwo

New member
העתיד כנראה ורוד

אם הסיפור נכון ואלו הן הנפשות הפועלות הרי שברור שלא יהיו להם קשיים
רגולטוריים.
"מושחתים נמאסתם" זה רק בשביל ביבי?
ברת"א יושבים ל"ו צדיקים?
זוכר במקרה איך ביתו של מישהו התקבלה לישראיר עם 200 שעות?
רוצה עוד קצת מזה????
אני יותר מאשמח אם אכן המיזם יצליח, כל מי שיוזם משהו בתחום התעופה הכללילת יבורך!!.
 

talben

New member
הערונת קטנטנה

לא יודע בדיוק מאיפה אתה שואב את האינפורמציה, אבל אני מבטיח לך שבת של אף אחד לא התקבלה לישראייר עם 200 שעות, ולו בגלל שעם 200 שעות אתה לא יכול להיות טייס מסחרי ולהטיס נוסעים...
 

airforcetwo

New member
כדאי שתבדוק את "הידע" שלך, אני לא שואב שום אינפורמציה

פשוט הייתי שם. כנראה שלא כל מה שאתה לא יודע אכן לא קיים...
 
מה צריך טייס בפרק 12 או 13 לעבוד כטייס משנה? מסחרי כמובן....

ידידי טל,

מידיעותיך המשפטיות בוודאי אתה מכיר את התקנות המדברות על דרישות
מינימליות לטייסים מפקדים וטייסי משנה בחברות תעופה לפי פרק 12 או 13.

פרק 12:
כישורי טייס משנה
316. לא יעסיק מחזיק רמ"א אדם, ולא יעסוק אדם, כטייס משנה של כלי טיס, אלא אם אותו אדם מחזיק בלפחות רשיון טייס מסחרי עם הגדרים מתאימים לאותו כלי טיס ועם הגדר מכשירים. בטיסות כט"מ יענה אותו אדם על דרישות הנסיון כאמור בתקנות הרשיונות.


פרק 13:

רשיונות לטייסים תק' (מס' 3) תשמ"ח-1988 תק' תשע"ד-2014
458. (א) לא ישמש טייס כטייס מפקד על מטוס, או כטייס משנה של מטוס בהפעלה שבה נדרשים שלושה טייסים או יותר, אלא אם כן הוא מחזיק ברשיון טייס תובלה בנתיבי אויר ובהגדר סוג מתאים לאותו מטוס.
(ב) הפועל כטייס בתפקיד שאינו אחד מאלה המנויים בתקנת משנה (א), יחזיק לפחות ברשיון טייס מסחרי ובהגדר מכשירים.

כידוע לרשיון אוירון רב מנועי מסחרי צריך לא יותר מ- 150 שעות טיסה....

הנסיון הדרוש לקבלת הגדר אוירון
108. אלה דרישות הנסיון המזערי לקבלת הגדר אוירון:
(1) מאתיים שעות טיסה כטייס, או מאה וחמישים שעות טיסה אם המבקש עבר קורס אימונים בבית ספר להוראת טיס, בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה לקבלת הרשיון;

מחיבור תקנות ההפעלה של פרק 12 או 13, עם תקנות הרשיונות עולה כי
טייס משנה יכול להיות עם 150 שעות טיסה. ואכן כך זה בחברות תעופה זרות רבות שבהן התקנות זהות, וכך זה בישראל כשרוצים להכניס מישהו לחברה...
אין כל בעיה משפטית....

שלמה זלקין
 
ועוד הערונת בנוגע ל"נפשות הפועלות"

יש "נפש" אחת בין רשימת היזמים שמבינה משהו באימון טייסים אזרחיים בתעופה הכללית, וגם הקשרים שלה ברת"א כבר לא מה שהיו פעם.
לשים רמטכ"ל לשעבר בתמונה בכתבה זה מאד סקסי, אבל ברמה הפרקטית אין לזה שום משמעות. ואגב, רשימת ההצלחות של חלוץ בשנים האחרונות לא ממש מרשימה.
 
למעלה