מה דעתכם על ה"מעשר" של FNA

מה דעתכם על ה"מעשר" של FNA

לקוחות יקרים,
ראשית אברך את כולכם בשנה טובה פורייה והכי חשוב טיסות בטוחות.
לצערי איני איש בשורות היום.
לאור פעולות רת"א אשר מכבידות ומעמיסות עלינו החברות ומכוני הבדק . טייסים. בעלי מטוסים וכל מי שצריך את שרותי רת"א הוצאות אשר איננו יכולים לעמוד בהם יותר. ורובם שלא בצדק בניגוד לחוק ובניגוד לסמכות המפקחים. דבר רע מאוד עובר על רת"א ולזה מסכימים הרבה מעובדי רת"א. משרד החוקר הראשי. וכמה מראשי רת"א לשעבר
והדרך היחידה לנסות להגיע לעבודה נורמלית עם רת"א היא כרגע רק הדרך המשפטית. וכידוע הדרך הזאת עולה כסף והרבה
לכן כדי לעמוד בדרישות הלא הגיוניות של רת"א ובכדי לשמור על הבטיחות בטיסה על אף פעולות רת"א ובכדי לאפשר לכל מפוקח רת"א חברות התעופה מכוני הבדק הטייסים ובמיוחד אתם הלקוחות לקבל שירות במסגרת החוק והתקנות ובכדי שמפקחי רת"א יתנהגו במסגרת סמכותם לפי החוק והתקנות ולא כמו חלק מהם כשריף במערב הפרוע אני נאלץ לחייב את לקוחותיי בתשלום הבא. תשלום זה ישמש כקופה למאבק להכניס שפיות ועבודה לפי תקנות ברת"א בדרך המשפטית או עם יועצים משפטיים אשר תסביר להם את מחדליהם. היום יש ברת"א קליקה שעובדת ביחד ומנסה ממש כך לסגור את התעופה הקלה. אחד מבכירי רת"א אמר לי שיש לו את הייעוץ הכי טוב בארץ מהמחלקה המשפטית. אך טעות גדולה בידו המחלקה המשפטית של רת"א רומסת ברגל גסה את התקנות והחוק.

קראו את מכתב איגוד טייסי ארקיע ותבינו כמה המצב הוא חמור. רת"א טוענת כי בשנים האחרונות ירדה כמות התקריות. לצערי בשנים האחרונות עם הפעלת מוסד האכיפה ברת"א בצורה אגרסיבית ולא תמיד לפי סמכות או לפי התקנות נוצר מצב שכל מפוקחי רת"א נמנעים מדיווחים. רת"א טוענת וזה מה שטען אחד מבכירי רת"א בשיחה אתי כי כמות האירועים בירידה אמרתי לו "אתה טועה כמות הדיווחים בירידה לא כמות האירועים"

מצטער טעות בידך ירדה כמות הדיווחים לא כמות האירועים. היום כל מפוקח רת"א מפחד לדווח כי מיד נוקטים נגדו בעיצומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים למאות אלפי שקלים.
היום נוצר מצב שבוא רוב המפוקחים לא ידווחו על אירוע כי גם אם נעשתה טעות הרי ברור שרוב התקריות לא קורות בגלל כוונה בזדון אבל הפחד מפני רת"א גובר על חובת הדיווח למה שמפוקח ידווח אם בסופו של תהליך הוא יחטוף ולא משנה אם זו התלייה או עיצום כספי או איבוד מקום עבודתו.
וכך כולנו ניזוקים ולמוד מתקריות יורד והבטיחות נפגעת והגורם לכך הינו רת"א

לכן מפוקח רת"א נמנעים מלדווח וכתוצאה מכך לא לומדים מתקריות כמו שחונכנו בתעופה ותקרית שחוזרת שבעבר ידענו עליה וידענו להתמודד אתה, היום הינה סוד שאיש אינו יודע על כך ובטיחות הטיסה יורדת באופן משמעותי. ואת זה אומרים(קראו את המכתבים המצורפים) גם איגוד טייסי ארקיע וגם איגוד חברות התעופה "אבד האימון ברת"א כרגולטור" "רת"א פוגעת בבטיחות הטיסה" לא רק אני אומר את זה אלה גדולים ומקצועיים ממני.
בואו נעזור אחד לשני שלא בסופו של יום נהייה תלויים אחד ליד השני. מעשר זה הינו להביא את רת"א בדרך של הבנות או בדרך משפטית לעבוד לפי התקנות שהיא קבעה. ולכן מעשר זה יוטל ויכנס לפועל מתאריך ה-.1.10.2017(המילה מעשר הינה פשוטה רק כוהנים ולוים המעמד המורם מעם יכלו ליהנות ממעשר. וכיום המורמים מעם היועצים המשפטיים ועורכי הדין רק הם ייהנו מכסף זה)
1. "מעשר רשות תעופה אזרחית טיסות" 40ש"ח אשר יתווספו לכל טיסה. כולל הטסת נוסעים בשכר חניכים וטייסים פרטיים
2. לכל המטוסים אשר מתוחזקים במכון הבדק על כל ביקורת ותקלה תוספת של 1.5 שעות "מעשר רשות תעופה אזרחית כשירות אווירית".
אני מקווה שנוכל בגבייה זו לעמוד בעליות אשר מפילה עלינו רשות התעופה האזרחית ללא הצדקה, לשמור על עסק חי ונושם ובמיוחד על אף רת"א בטוח לטייסים לטיסות ולנוסעים.

מצורף מכתב אשר יצא לרת"א ולכל המכובדים בארץ אשר מבהיר את המצב הבלתי אפשרי שנקלענו לו. המכתב הוצא על ידי איגוד חברות התעופה ומכוני הבדק. וכן מכתב שיצא מאיגוד טייסי ארקיע.
לאחרונה הוקם גוף שאני יזמתי את כינוסו הראשון אך גוף זו הינו גוף המאגד את חברות התעופה פרק 12 ואת מכוני הבדק. גוף זה הינו מבורך אך מאגד בתוכו אינטרסים שאינם תמיד עולים עם כל המפוקחים האחרים.
לדעתי צריך להקים גוף הרבה יותר גדול שיכיל בתוכו את כל מפוקחי רת"א. חברות מכוני בדק טייסים מדריכי טיסה בעלי מטוסים ואם שכחתי גוף כלשהו אשמח לשמוע. לכן אני מודיע בזאת כי תוקם עמותה אשר שמה יקרא "מפוקחי רת"א"(או אם יש שם אחר שאתם יכולים להציע אשמח מאוד) גוף זה יעסיק יועץ משפטי בשכר אשר יקבל כל פנייה של מפוקח יבדוק האם רת"א פעלה בסמכות ובהתאם לתקנות. אם רת"א פעלה בסמכות ובהתאם לתקנות אנו נגבה את רת"א כי בתקנות חייבים לעמוד. אם רת"א לא פעלה לפני התקנות ולא בסמכות האיגוד יפעל וינסה בטוב ובנועם להבהיר את הנושא עם רת"א באם לא יצלח הדבר נעשה כל מהלך שנתון לנו במסגרת החוק כדי לפתור כל עניין שנעשה שלא כדין. כל הסכום שיגבה ע"י החברה במסגרת "המעשר" ואני מקווה שחברות אחרות ילכו בעקבותיי ישמש קודש לנושא זה. ואם יצטרפו מספיק חברים לעמותה זו ונגבה 300ש"ח לשנה מחבר ויתייתר "המעשר" אנו נבטל "מעשר" מידית.
אנא קבלו צעד זה בהבנה זה לטובת התעופה הכללית בארץ. וכמו שידעתי לחדש ליזום ולרגש את הטייסים בחידושי התעופה על אף כל הרגליים שחלק מאנשי רת"א נעצו בתהליכים. נדע ביחד להתמודד עם הרוח הרעה הנושבת מרת"א לשנות אותה לטובת התעופה והבטיחות בטיסות כי הרבה מאנשי רת"א הם אוהבי תעופה ועוזרים ועושים את תפקידם על הצד הטוב ביותר רק את אלו שמשרים את הרוח הרעה צריך ללמד אותם חוק ותקנות ומה תפקידו של משרת ציבור
טפסי הצטרפות תקנון ואסיפה ראשונה יפורסמו אחרי החג.

בברכת חג שמח
מנכ"ל FNA
 
לפני כשנתיים, אספתי את נציגי כל ארגוני המשתמשים הספורטיביים

הדואים, האולטראלייטים, אגודת התעופה הכללית ואי איי איי ישראל, אצלי בבית לפגישה, אשר הנושא שלה היה: בניית קואליצה של המשתמשים האוויריים הספורטיביים.
מטרתי הייתה לאחד כוחות נגד הרמסנות והכוחנות של רת"א הנוהגת בשיטת "הפרד ומשול".
הרעיון היה כי כאשר מישהו מאחד הארגונים שמניתי, נפגע ממעשה או מחדל של רת"א, הנפגע יהיה מיוצג ע"י גוף גדול ועצום, שרת"א לא תוכל להתעלם ממנו.
בפגישה כולם דיברו "כמה שרת"א בסדר" ו"שכל מה שמבקשים מרת"א, מקבלים" ובקיצור "הכל דבש".
והנה עולים וצפים הדברים האמיתיים. חבל שרת"א כל כך הצליחה בפעילותה ל"הפרד ומשול" בין ארגוני המשתמשים.
נקווה כי השנה הקרובה תביא לנו בשורות משמחות גם מרת"א.
שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת פעילות תעופתית עשירה ובטוחה ושכל אחד מאיתנו יצבור יותר שעות מאשר בשנה המסתיימת.
אריאל אריאלי
 
אגב, אולי מי מהמשתתפים באותה פגישה

יעלה, כאן, בכתב, מדוע הייתה התנגדות להקמת הקואליציה?
לשם הבהרה - לא הייתה כוונה לאחד את כל הקבוצות לאחרגון יחיד, אלא להקמת קואליציה לשיתוף פעולה בצחומים מאד ספציפיים.
אריאל אריאלי
 
למעלה