מהמופע בסוף שבוע האחרון Goshen IN גושן התנכית

mike300L

New member
תודה תודה, שמח שיש פה מי שאוהבים אוירובטיקה נטו.


חבל שאין אפשרות להביא כאלה מופעים לארץ. פה זה עשרות מופעים כל סוף שבוע בחודשי הקיץ.
 

עמוס 2cv

New member
אותי למדו שבזמן הג'י צריך לצעוק כה כה כה בכול הכוח

וזה גורם להיתכבצות לשרירי הבטן
 

שאולי46

New member
הי מייק, גם אני רק שאלה


בתרגיל בו אתה בנסיקה באנך תוך גלגול נראה שבשלב מסוים נגמר הדחף, ואתה מתחיל לשקוע עם הזנב "בריברס".
האם ישנו פרק זמן בו אינך בשליטה כלל על המטוס עד לנפילת האף וצבירת מהירות, או שגם השקיעה מבוקרת ?
 

mike300L

New member
השקיעה מבוקרת! הקטע שבו נופלים אחורה נקרא

Torque Roll, אני אמנם מגלגל את המטוס בטיפוס אבל בסיום לפני הנפילה אחורה גם אם המאזנות יהיו בניטראטלי ה Torque מהפרופלור יגרום למטוס לסבסב לכוון ההפוך.
ברגע שמתחילה הנפילה אחורה המאזנות עובדות הפוך, סטיק שמאלה יתן גלגול ימינה.
בכוונה אני מפסיק את העשן כמה שניות לפני שהמטוס מגיע לעצירה, כך שכשנופלים אחורה, ניתן לזהות את זה בקלות, שהמטוס נופל אל תוך העשן שנעצר כמה מאות רגל למטה.
דרך אגב בנפילה אחורה ניתן לפעמים להגיע למהירות של 100 קשרים ויותר.
אחד העקרונות החשובים בתרגיל הזה הוא שמירה על ההגאים מנזק מכני (לכן תמיד אנחנו אומרים אל תנסו את זה ללא הדרכה ממי שיש לו נסיון בתרגיל)...בנפילה אחורה כשהמטוס צובר מהירות הגה הכוון שואף להיזרק חזק אל אחד הסטופים, אם לא יהיו שתי רגליים חזק על הדוושות, ההגה יכול ממש להישבר שם, כנ״ל גם לגבי הגה הגובה, הכוחות המופעלים על הסטיק כה חזקים שהסטיק יכול ממש להיתלש מהאחיזה של היד אם לא מוכנים לזה ולהינזק בנקישה עם הסטופ.
כשיש גובה סביר מנסים להישאר כמה שיותר באנך תוך נפילה אחורה. ישנו מקרה נדיר בו המטוס פשוט ממשיך כך אחורה, אבל בד״כ משיכה או דחיפה של הסטיק גורמים לו להפוך כוון טיסה.
תחשוב כמה עומס יש על הפרופלור וגל הארכובה בתרגילים כאלה.
 

mike300L

New member
בתחרויות אין Torque Roll אבל יש Tail Slide. בהחלקת זנב

המטוס טס ישר באנך, המצערת יורדת לסרק, המטוס נעצר ונופל אחורה, רצוי לפחות למרחק השווה לאורך המטוס או יותר, עד שהוא הופך כוון ועובר מעין מסלול מטוטלת עד שנעצר באנך מטה. בהחלקת זנב יש או נפילה אחורה לכוון החופה, או קדימה לעבר כן הנסע. התרגיל מציין לאיזה כוון רוצים שתצא מהחלקת הזנב.
ההיגוי הפוך, סטיק קדימה יגרום למטוס שטס אחורה ליפול אחורה וההיפך.
חשוב גם שלא יהיה עומס צד side load בכניסה לאנך מעלה, אחרת המטוס יפול גם עם רכיב צד מה שיוריד המון ניקוד או אפילו יפסול את התרגיל אם יש סטיה של יותר מ 45 מעלות.
 

שאולי46

New member
תודה מייק

עבור המענה המושקע

בכל פעם שאתה כותב אני מבין עד כמה הטיסה האווירובטית מורכבת הרבה יותר משחשבתי.
 
למעלה