שאלה על תרשים שדה תעופה

ריבית43

New member
שאלה על תרשים שדה תעופה

מאוד אודה לתשובה ממביני עניין. בתרשים שדה תעופה חרוצים שייפתח בשנה הבאה (רצ"ב התרשים) מסומנים שני מסלולים של המראה ונחיתה המעגליים, אחד פנימי בקווים מקווקווים ואחד חיצוני בקווים הרציפים. אשמח מאוד לדעת מה ההבדל ביניהם. אני מנסה להבין כמה מטוסים תכלס יעברו מעל רעננה והאם זה הולך להיות נורא כפי שמזהירים.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4879663,00.html
 
תגיד תודה שעדין לא מזהירים מפני "מטוס שייפול על גן ילדים"

זו דרכם של יהודים - לא יכולים לסבול שמישהו אחר נהנה.
כמו שדה התעופה הרצליה, שמעולם לא הפריע לאיש ובטח לא סיכן איש, הרשויות המקומיות הסמוכות לשדה דאגו "לטפטף" לציבור הרחב, שאינו מעורה בענינים, כי שדה התעופה הרצליה, "מזהם את הקרקע, יוצר רעשים בלתי נסבלים ומסכן את הסביבה". רק דבר אחד הם "שכחו" לציין - כי המדובר בקרקע מניבת נדל"ן.
תושבי הסביבה, ש"לקחו" את דברי ראשי הרשויות המקומיות כתורה מסיני, החרו והחזיקו אחריהם ואפילו קם לו עו"ד ידוע שלא הפסיק להטריד את המערכת בתביעות והצטרף לתביעות משפטיות שראשי הרשויות הגישו השכם והערב.
עד שיצא המרצע מהשק. תושבי הסביבה הבינו לאחר זמן כי פינוי הרצליה (שלמעשה הוא ה"ריאה הירוקה" של הישוב העירוני הצפוף) לא יביא מזור לבעיותיהם ואפילו להיפך! המגדלים שייבנו שם אלפי המכוניות שיזהמו את האויר ויגרמו לפקקי תנועה בלתי סופיים, לא רק שלא יקלו עליהם אלא יהפכו לגיהנום. היום, אותם תושבי הסביב הם בין הסנגורים הרציניים של להשאיר את שדה התעופה הרצליה במקומו!
כך בדיוק יהיה הדבר בשדה חרוצים (אם לבסוף יוקם שם) לא רק שהשדה לא יפגע באוכלוסיה הסובבת את השדה, אלא שהוא יבטיח מרחבים פתוחים ללא מגדלים וסביבה עירונית בלתי נגמרת עם כל המשתמע מכך.
לכן, עדיף שתלמד "לסנן" את דברי ההבל המושמעים כנגד הקמתו של השדה באיזור זה ורק תברך. כי בסופו של דבר ישפר את הסביבה.
אריאל אריאלי
 

ריבית43

New member
תודה רבה! בסה"כ רציתי לשאול מה פירוש המעגל הרציף ומקווקוו

ולגבי הסינון... אני תושב לב הפארק לכן אין צורך לספר לי מה מפריע ומה לא. כשזה מתחיל לטרטר מעל הבית ב-6.40 לפנות בוקר זה לא הכי נעים. ובבנייני הצמרות ב-2005 הרעש הוא מחריש אוזניים. יש כאלה שמתרגלים, יש כאלה שבורחים. גם בלב הפארק כשעוברים מטוסי מנהלים דו-מנועיים זה די מחריש אוזניים. ואם זה עוד יהיה בלילה, אז ירידת הערך של נכסים כבר תהיה ברורה, וזה לא צחוק. טוב תעשו אם תבינו גם את הצד של תושבים. אבל זה פחות שייך לעניין. השאלה שלי הייתה מה הפירוש של קווים רציפים ומקווקווים.
 

akora

New member
תגיד, תושב "לב הפארק",

כשעברת לגור לא ידעת שיש שם שדה תעופה? מישהו חיבר אותך באזיקים לדירה שאתה גר בה?
אם כל כך מפריע לך הרעש, למה עברת לגור שם מלכתחילה?
 

ריבית43

New member
פולמוס מיותר. בסה"כ שאלתי על פירוש הקווים בתרשים.

מלהתחילה לפני 20 שנה זה היה רחוק מהיקפים של היום. אחר כך אמרו שזה זמני, והשאר כבר היסטוריה. ובכלל האים לא עדיף לגלות אמפטיה במקום לתקוף? אני מצידי לא תוקף, רק מנסה להבין מה הולך להיות.
 

Oron E

New member
לעניות דעתי

המעגלים מסמנים היכן המטוסים פונים מצלע אחרי המראה לצלע צולבת או נכנסים מצלע בסיס לצלע סופית.
ההבדל בין המעגלים הן עבור מטוסים שונים.
מעגלים חיצוניים למטוסים גדולים ומהירים והמקווקוים עבור הקטנים והאיטיים יותר.
 
אתה טועה

הפולמוס ממש לא מיותר. שדה התעופה פעל בהיקפים גדולים יותר לפני 20 שנה. העיגולים סביב "חרוצים" לא רלוונטיים (ואגב - אם אתה חושב שיפתח שם שדה בשנה הבאה, אתה הוזה). בכל מקום שיבנו שדה חדש, יהיו כאלה שיתנגדו, ובמידה רבה של צדק, כי מביאים את השדה אליהם, ולא שהם באו אל השדה, כפי שאתה עשית. מי שלא רוצה לגור ליד שדה תעופה, ממש לא חייב, אבל לבוא לגור שם, ואז להגיד "לא מוצא חן בעיני, שהשדה יעבור למקום אחר, ולא מעניין אותי מה יקרה לתעופה בישראל" זה בדיוק לב העניין.
ואגב - "הטרטור" הזה שאתה שומע הוא זה שדואג לכך שיהיו טייסים בארץ - לחברות התעופה הישראליות, לצילומי אוויר, לריסוס, לטיסות אמבולנס, לחילוץ ועוד ועוד.
 

ריבית43

New member
עזוב דמגוגיה בגרוש

אתה צועק "תשתית לאומית" כאשר בפועל "זה לא רציני לבקש מאיש עסקים שישן בהילטון בתל אביב ורוצה לבקר במצדה, שייסע עד שדה בנבטים כדי לקחת מונית אוויר למצדה"

http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3702222,00.html

מהצד השני צועקים "ריאה ירוקה" כאשר בפועל זה קרב על הבתים או יותר נכון ירידת הערך שלהם.

בקיצור, התנצחות דמגוגיות שעוד יעלו הון רב למשלם המיסים ואין לי כל עניין לקחת בהן חלק. קיבלתי תשובה, תודה רבה. אגב, לפני 20 שנה בלב הפארק היה כמעט שקט. הטרטורים בהיקפים כאלה החלו ב-5-10 שנים אחרונות.
 

נתי ניב

New member
בדרך כלל אני לא מגיב אך למקרא הכתבה אינני יכול לשתוק יותר

טמטום, חלמאות, נרגנות בגרוש הכל ביחד וכל אחד לחוד:
קראתם את הכתבה? המראה ראשונה בשנת 2040!!! עוד 23 שנים או בערך שני שליש משנות קיומה של המדינה
בעוד עשרים ושלש שנים
א. יו"ר ועד מושב חרוצים לא יהיה פה
ב. אנחנו ובני דורנו לא נהיה פה
ג. ילדינו ונכדינו אולי יהיו פה
ד.התעופה תראה אחרת לגמרי
- כנראה הנעה חשמלית, חסל סדר מנועים מטרטרים מעל הראש בחמש בבוקר
- מטוסים ללא טייס, מי צריך הכשרה הכל יעשה בסימולטור
- המראה ונחיתה אנכיים מי צריך בכלל שדות תעופה
- כוחות השוק יפעלו ב 23 השנים הקרובות וחרוצים עם שמורת הטבע יהפכו למרכז אורבני כמו נתנייה הסמוכה
- ועוד ועוד
אבל בינתיים......
א. יו"ר הועד ותושבי הסביבה בנרגנותם נכנסים לקבוצת סיכון גבוה להתקף לב
ב. חברי הועדה הנכבדים, הוגיי ה"קונגרס" ההזוי מקבלים שכר עתק על תכנונים שלעולם לא יצאו לפועל
כל כך בולט הצורך במנהיג (כדוגמת אריק שרון ?) שיקום ויגיד "ככה לא בונים חומה" ואז, במו ידיו יבנה ויראה לכולם איך כן בונים חומה
עצוב והזוי
נתי
 

ריבית43

New member
2040 זה טעות דפוס

רוב הסיכויים שעד סוף השנה ההחלטה, אחר כך איזה בג"צ קצר - ויאללה עולים לשטח. כשהם (אנשי עסקים שלנים בהילטון) רוצים - זה יכול לזוז במהירות מפתיעה.
 

נתי ניב

New member
עוד טעות סופר והפעם שלי - קבלו התנצלותי

23 שנה הם בערך שליש משנות קיום המדינה ולא שני שליש כפי שכתבתי בטעות.
סליחה, טעות

טועה ומודה: ירוחם

נתי
 
2040 אינו טעות דפוס

זה פירוש לא נכון של המספר.
2040 זה "אופק התכנון" של השדה. זה הכל.

דוד.
 

ZeevRozenek1

New member
2040 -בטקס הפתיחה

ביבי יכריז על השקת התאגיד, ו"תוכניתו" לפרוש מהממשלה .
 

Pans Ops

New member
רק מבקש לתקן

התרשים המצורף אינו תרשים ש"ד (AD chart) ואין לו דבר וחצי דבר עם ניתוב המטוסים (בגדול, הכוונה היא דאין להתייחס לקווים שם ככניסה מעם הרוח לצלע בסיס או כל תשובה דומה). התרשים לקוח מתוך נספח 14 לאמנת ICAO, נספח aerodromes. התרשים הוא תרשים המגדיר את מישורי הOLS
(obstacles limitation surfaces), שהם מישורי הגבלות הבניה לגובה סביב שדות תעופה, זה הכל.



 

ריבית43

New member
תודה רבה!

אני רוצה להאמין שבסוף בג"צ יזרוק איזה עצם לתושבים, שלפחות לא כל הטיסות יהיו מעל ראשם. אבל על פניו נראה לי שהנתיבים במפות זה אחד והטרטורים מעל הראש זה משהו אחר. הסתכלתי בכל הנספחים של LLHZ ולא מצאתי שם נתיבים שמתקיימים בפועל: למשל ההקפות מעל לב הפארק. בתרשים ישנה ההקפה מעל הפארק ולא מעל השכונה. כמו כן במפות רשום גובה 800 רגל שזה כ-250 מטר. בפועל בלא מעט המקרים זה הרבה יותר נמוך.
 

mike300L

New member
מטוס פעם ב מפריע אבל משאיות ואוטובוסים לא! היפיקרטיות נטו!

 

ריבית43

New member
לא נכון

האוטובוסים והמשאית מפריעים רק לדירות חזיתיות ששוות 10-30% פחות. והמטוסים זה לא פעם ב..., אלה לאורך כל שעות היום, ובפוטנציאל גם בלילה. אתה פשוט לא גר במקומות הרלווניים. וכך הם למעשה הופכים את כל הדירות לחזיתיות והנזק בקלות מגיע לסכומים אסטרונומיים. ומי בדיוק אמור לפצות אליו?
 

ZeevRozenek1

New member
תלוי מי גר "בחזית הבנין"

צלע בסיס של שדה התעופה הבין-לאומי של בולוניה עובר מעל לשכונה שלי . לאשתי הרעש מפריע אבל לאוזני זו מוזיקה של מנדלסון (חלום ליל קיץ), שמאיצה את התפשטות האדרנלין בגוף ומאיצה את זרימת הדם בעורקים .
 
למעלה