האם הפעילות מהרצליה תועבר למגידו?

האם הפעילות מהרצליה תועבר למגידו?

קראתי שלאחר שחלופות להרחבת מנחת עין שמר, או הקמת שדה תעופה קטן באזור עין שמר וגם בחיפה נפלו, שהוצע להעביר את הפעילות למגידו מה שיצר תמ"א לשטחי בינוי של מעל 32,125 מ"ר למתקנים השונים (בית ספר לטיסה, טרמינל קטן, מתחם מטוסי ריסוס ועוד) ושיוכלו לנחות בו מטוסים של עד 50 נוסעים ומשקל 20 טון וזה עוד אחרי שדחו את ההצעות להקמת טרמינל בינלאומי בו. כיום בנויים בו כ5,000 מ"ר ונדרשים לקום בו עוד כ12,250 מ"ר למתקנים השונים (חלקם כהרחבות למבנים קיימים והמבנים המרכזיים החדשים יהיו טרמינל לנוסעים ומגדל פיקוח) ושאר עתודות הבנייה (14,875 מ"ר) להרחבות עתידיות. בנוסף קו הרכבת המתוכנן בין חדרה לעפולה (מסילת עירון/ואדי ערה) יחלוף צמוד לשדה מה שיאפשר תחנת רכבת לשדה.
www.megido.org.il/shda_teopa_mtzgt.ppt
 
ממתי התוכנית הזו?

נראה לי שאינה תקפה.
הממשלה החליטה להקים את "משלים נתב"ג" ברמת דוד. לא נראה לי, ששני שדות כה צמודים יוכלו להתקיים ולפעול בהיקפים המתוכננים זה לצד זה.

דוד.
 
זה בהחלט לא תוכנית משלים נתב"ג הישנה

בטח לא כשהמטוס הכי גדול שיכול לנחות זה טורבו פרופר עם 50 נוסעים ומשקל מירבי של 20 טון או עם טרמינל ששטחו כ2,300 מ"ר. אני מניח שזה אפילו לא כולל את הארכת המסלול הקיים שאורכו 1,300 מ"ר כמו זה של חיפה. אבל אני בהחלט תוהה איך ניתן יהיה להפעיל במקביל גם את השדה לתעופה קלה במגידו, גם את שדה התעופה הבינלאומי בבסיס רמת דוד שמיועד לשרת עד 3 מיליון נוסעים בשנה (אחרי שהחליטו לא לפנות ממנו את בסיס חיל האוויר שהיה מאפשר גידול ל6 מיליון נוסעים) וגם את שדה התעופה "הבינלאומי" בחיפה שלאחרונה פורסם כי המסלול שלו יוארך ל1,600 מ"ר מה שיאפשר להנחית בו מטוסי סילון קטנים עד 120 נוסעים (כיום נוחתים בו רק מטוסים של 70 נוסעים) ועוד יש לחצים להאריך עוד יותר את המסלול כדי שיוכלו לנחות מטוסים בינוניים של עד 200 נוסעים. ונזכור שיש גם את מנחתי ראש פינה וקרית שמונה, פיק ברמת הגולן, הבונים בזכרון יעקב, ועין שמר. אולי חלקם יידרשו לסגור.

אבל מצד שני אני זוכר גם כי למשל ריכוז שדות התעופה בנגב ובערבה (לא כולל אפילו דרום הערבה כמו תמנע ועובדה או אילת ומנחת יטבתה) בסיסי חיל האויר בחצרים ונבטים ומצפה רמון לצד מנחתים כמו ערד, מצפה רמון, מצדה, מישר, שדה תימן, עין יהב, שדה בוקר אז אני מניח שלמרות העומס אפשר איכשהו להסדיר מסלולים לכולם.
 
ברור שזה אינו המשלים לנתב"ג

ולכן אני חושב שהתוכנית הזו אינה רלוונטית מרגע שהוחלט על רמת דוד כמשלים לנתב"ג.
אגב, אורך המסלול במגידו (מזברה לזברה) הוא כ-1,950 מ' ואורך המסלול כולו הוא כ-2,300 מ'.

דוד.
 
נ.ב. התוכנית הוגשה מטעם מועצה אזורית עמק יזרעאל

ונראה שהמצגת גובשה ב2013 לאחר שהוחלט לצמצם את היקפי הבנייה שהיו מכתיבים טרמינל בינלאומי. כמו כן מדובר בבנייה הדרגתית שחלקה הרחבת מבנים קיימים לצד הוספת פונקציות נוספות כגון אפשרות לקיום טיסות פנים על ידי הקמת טרמינל ייעודי וכן מגדל פיקוח. מלבד זאת מדובר בריכוז שלל פעילויות כולל בית ספר לתעופה, מטוסי ריסוס, בית ספר לצניחה ועוד.
 

WarDog

New member
עד כמה שזכור לי משרד הבטחון עצר את נושא רמת דוד

עד כמה שזכור לי משרד הבטחון עצר את נושא רמת דוד, ובגלל זה הלכו חזק על הפיל הלבן בתמנע.
 
אין קשר בין תמנע לבין רמת דוד

תמנע הוא שדה שיחליף את שדות התעופה אילת ועובדה.
הוא יכול להיות ALTERNATE לנתב"ג, להבדיל ממשלים נתב"ג, שלפי החלטת הממשלה יהיה ברמת דוד.

דוד.
 
למעלה