אישור ה- FAA להתקנת מוצרי דיינון בעוד מטוסים מרושיינים

אישור ה- FAA להתקנת מוצרי דיינון בעוד מטוסים מרושיינים

ה-FAA הוציא לאחרונה אישור למטוסים נוספים STC להתקנת אפיס מתוצרת דיינון:
המאמר מצורף
בין המטוסים ישנם דגמי ססנה הנמצאים בארץ.
מענין אם יהיו בעלי מטוסים שירצו להחליף את המיכשור הקיים בזה של דינון ויותר מכך - האם רת"א יאשרו.....
אריאל אריאלי
 

rafibo

New member
יפה!

מעניין אם הם עובדים גם על Certification למערכת ה- Glass Cockpit שלהם: ה- SkyView. מטוסי LSA ו- Advanced Ultralight רבים טסים עם המערכות הללו.
 

dayanjak

New member
גרמין G5 ?

גם גרמין הוציאו את ה G5 לאחרונה . נראה שגרמין מנסים להוציא כל אפשרות לתחרות ...
לאט ובטוח הם משתלטים על כל מוצרי האוויוניקה .
ה G5 נמכר במחיר 1200/2200 דולר תלוי אם מחליף/לא מחליף את האופק הקיים במטוס
הדיינון הינו בטכנולוגיה יחסית ישנה .
 

טל ר

New member
מה שמדהים שהכל עבודה של ה-EAA

שהינם הבעלים של ה-STC. עבודה מרשימה מאוד מצידם.
 
למה מדהים

ה-EAA האמריקאי (שלא כאחינו האפסי/זעיר בישראל) כולל כ-600000 חברים בערך (לפחות בעבר, לא בדקתי כיום)
כאשר בעל מנדט של מאות אלפי טייסים נכנס ל-FAA, בהחלט צריכים להקשיב לו, שלא כאיש EAA ישראלי עם בערך אפס חברים (אולי 30-40 כולל הנשיא, הסגן והמזכיר) ולדרוש בגסות שמגיע לו שיתחשבו בדעתו בגלל שבונה מטוס או קרא משהו ב-EAA.
 
צריך שתהיה טיפה הבנה כיצד עובד מנגנון אישור STC ברת"א

מניסיוני עם רת"א, מאשרים כמעט כל STC שמאושר ע"י ה-FAA. בעלי מטוס שמופיע ברשימה שירצו להוסיף מכשיר דינון (מהדגמים המדוברים) כמובן בתנאי שהמטוס בעל TC מפורט במסמך ה-STC .
המסמך המצורף אינו מסמך STC אלא סתם מכתב פרסומת וסיפור על מה נמצא בצינור האישורים בעתיד.
בלי לראות את ה-STC, אי אפשר להבין האם ה-FAA מאשר את הדינון במקום המכשירים או כגיבוי למכשירים הקיימים (שזה הבדל קיצוני)
הבנתי מרפרוף בו, שמדובר על גיבוי למכשירי המטוס הרגילים והאישור הוא רק להתחברות למערכת הפיטו והסטטי של המטוס בלי לפרק את המכשירים הקיימים.
בכל אופן, ה-EAA יעשו על ההתחלה 100 דולר מכל חבר EAA (כנראה ארה"ב) לפני רכישת המכשיר הציוד והתקנתו.
אני לא רואה אף בעל מטוס ישראלי שיעשה את ההתקנה הזו על המטוס שלו.
 

טל ר

New member
STC

הי יאיר,
&nbsp
ה-STC הוא להחלפה של ה-Attitude Indicator באחד משני המכשירים של Dynon. על פי מה שקראתי ב-FAQ של ה-EAA, הם כותבים ששאלה שהם נשאלים תדירות היא האם ניתן להחליף את ה-Directional Gyro במסגרת ה-STC (כך שלא יהיה צורך במערכת הואקום של המטוס כלל). מסתבר שלא מאושר לעשות זאת.
&nbsp
בבדיקה קצרה, ה-EAA כותבים שיש להם 200,000 חברים.
&nbsp
טל
 
לדעתי ולהבנתי, המכשירים יכולים להחליף את המכשיר האנלוגי

Dynon unit as either a primary or backup attitude indicator in eligible aircraft
אם אני מבין נכון, Primary פירושו "מכשיר עיקרי או ראשי".
לכן, לדעתי, ניתן להחליף את המכשיר הקיים, האנלוגי הפועל חשמלית או על וואקום, באחד מהדיינונים האמורים.
ונכון ציינת, ל- EAA יש בערך 200 אלף חברים.
אריאל אריאלי
 

rafibo

New member
Attitude Indicator ו- Directional Gyro

המכשירים האלה של Dynon אכן יכולים להחליף את ה- Attitude Indicator (כלומר את האופק המלאכותי) - גם את המשני וגם את הראשי.
ההערה של טל היתה על משהו אחר - שהם אינם יכולים להחליף את ה- Directional Gyro. זה לא מפתיע, כי אין להם כלל את הפונקציה הזו.
 
אתה טועה, בהחלט כן יש להם, אבל בלי להחזיק ביד את מסמך ה-STC

זה סתם בלבולי שכל.
השירשור עוסק ב-האם רת"א תאשר...
אז אני אומר שרת"א כנראה תאשר כל STC שה-FAA מאשר לאותו סוג מטוס. וההתיחסות למכתב המצורף, אין לה שום משמעות בלי מסמך ה-STC
לי רת"א אישרה כל STC שהיה מוגדר בו המטוס שלי (C172) כולל תוספת מיכלי דלק, מנוע, מכשיר אקספרימנטלי למעקב אחרי זרימת הדלק וכנראה, שאם הייתי פונה לבקש לאשר לי הוספת הדינון המדובר, גם זה היה מאושר (כתוספת).
אם תביט ב-D10, תראה למעלה שורת כיוונים שזה עושה את העבודה של מצפן הגירו, רק קצת יותר טוב מכל גירו מכני וגם יכול להזין כיוון לטייס האוטומטי וגם את כל ייתרמכשירי הטיסה הבסיסיים.
 

rafibo

New member
אתה צודק

אכן יש ל- D10 תצוגה של Directional Gyro אבל התצוגה הזו מבוססת על הסנסור המגנטי שלו (ומיוצבת על ידי המכשיר).
ייתכן שבגלל שהתצוגה מבוססת על סנסור מגנטי, המכשיר אינו מאושר כתחליף מלא ל- Directional Gyro.
 
אני חושב שאתה שוב טועה

היום בכל מערכות האפיס, (מבלי לפרט ולתסבך את ההסבר יותר מידי) יש מערכות ג'ירוסקופים וג'ירומטרים מיניאטורים אלקטרוניים ולא מכאניים, בתוך המכשיר וגם במכשירים של דינון.
בנוסף, למערכת יש מגנטומטר חיצוני שמעביר את האינפורמציה ההתחלתית (וגם באופן רציף כל הטיסה) ל"אפיס" ומבטל את הצורך של הטייס לכייל את הג'ירו במהלך הטיסה כפי שנעשה בג'ירו המכני במטוסים פשוטים, כי במטוסים טיפה יותר מורכים, יש מערכת שמתקנת את הג'ירו המכני באופן דומה, וגם אז, הטייס לא צריך לגעת במצפן הג'ירו תוך כדי טיסה.
 
אתה צודק, בילבלתי בין מספר טייסים כללי בארה"ב (אאל"ט)

ב-2012 היו כ-175000 וכיום 200000. לגבי הייתר כתבתי בהמשך.
 
למעלה